رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

رشته معماری بدون کنکور

شما می توانید برای رشته معماری بدون کنکور دانشگاه دولتی ثبت نام کنید و در صورت قبولی بر اساس شرایط معدل نیازی به آزمون ورودی نخواهید داشت. مایلیم در بخش بعدی این مقاله جزئیات بیشتری در مورد برنامه معماری دانشگاه دولتی ارائه دهیم که نیازی به آزمون ورودی ندارد. برای آشنایی بیشتر با این رشته، ثبت نام آزمون، میزان معدل مورد نیاز و درگر موارد آن با صدای سنجش در تماس باشید.

 

رشته معماری بدون کنکور

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

 

چه کسانی می توانند بدون آزمون شرکت کنند؟

 

در دانشگاه دولتی در سال گذشته مدرک کاردانی معماری بدون کنکور اعطا شد. اگر قصد ادامه تحصیل در رشته معماری بدون کنکور و مقطع فوق لیسانس در رشته معماری را دارید در مقطع کاردانی ثبت نام کنید. اگر می خواهید در مقطع لیسانس ادامه دهید، باید در برنامه کارشناسی پیوسته ثبت نام کنید.

یک مهندس عمران می تواند سدها، ساختمان ها و غیره بسازد. با این حال، برنامه ریزی یک شهر توریستی، یک هتل، یک فرودگاه و یک بیمارستان کاری است که یک فارغ التحصیل در رشته مهندسی معماری انجام می دهد.

بنابراین توصیه می کنیم قبل از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در رشته معماری ابتدا اطلاعات لازم در مورد این رشته را داشته باشید. زیرا در صورت عدم درک آن ممکن است به مسائلی برخورد کنید و در زمینه مورد نظر خود تخصص لازم را نداشته باشید.

شرایط تحصیل هم زمان دو رشته در دانشگاه

کاردانی رشته معماری بدون کنکور

 

مقطع کاردانی معماری یک برنامه دو ساله است که دانشگاه روزانه برای رشته تحصیلی فوق ارائه می دهد. برای ثبت نام کاردانی رشته معماری بدون کنکور در دانشگاه دولتی نیاز به مدرک دیپلم از نظام جدید دارید.

اگر مدرک شما از نظام قدیم است باید یکی از مدارک پیش دانشگاهی یا فوق لیسانس را نیز ارائه دهید. دوره ثبت نام برای این دوره دو بار در سال است و هر زمان که مدارک شما آماده شد می توانید درخواست خود را ارسال کنید.

اگرچه شرط حداقل معدل وجود ندارد و می توانید با هر معدلی ثبت نام کنید، اما همان طور که می بینید تعداد پذیرش محدود است، بنابراین در صورت داشتن معدل بالا شانس قبولی شما بیشتر است. بدون شرکت در آزمون ورودی دانشگاه دولتی می توان مدرک لیسانس معماری را کسب کرد.

کارشناسی رشته معماری بدون کنکور

 

به دلیل اینکه لیسانس معماری متقاضیان بسیار بیشتری دارد اما باید توجه داشت که مدت تحصیل 4 سال می باشد کمی سخت تر خواهد بود. مقطع کارشناسی پیوسته روزانه معماری این دانشگاه برای دارندگان مدرک پیش دانشگاهی، دیپلم نظام جدید، دیپلم چهار ساله نظام قدیم و فوق دیپلم آزاد است.

البته مکان های زیادی برای افرادی که می خواهند بدون کنکور در رشته معماری در دانشگاه دولتی تحصیل کنند وجود ندارد، اما سال گذشته پذیرش در موسسات روزانه و پاره وقت زیر انجام شد.

اعتبار مدرک دوره ظرفیت مازاد

دیپلم غیر مرتبط و رشته معماری بدون کنکور

 

با توجه به اینکه رشته مهندسی معماری یک رشته ریاضی است، متقاضیان دارای دیپلم ریاضی در اولویت پذیرش هستند. با این حال، حتی اگر دیپلم شما در ریاضیات نباشد، همچنان می توانید ثبت نام کنید.

با داشتن مدرک دیپلم در رشته های تجربی، انسانی یا فنی حرفه ای می توان بدون شرکت در آزمون ورودی در رشته مهندسی معماری ثبت نام کرد. اما حداکثر ظرفیت پذیرش رشته برای دارندگان دیپلم ریاضی محفوظ است.

زمان ثبت نام رایگان کنکور دانشگاه های دولتی دوبار در سال در مهرماه و بهمن ماه و همزمان با سایر دانشگاه های کشور انجام می شود.

برای پذیرش ترم مهرماه باید تا پایان مرداد و برای پذیرش ترم بهمن ماه باید تا پایان آذر ثبت نام کنید. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد معماری. لذا متقاضیان پذیرش بدون آزمون رشته معماری جهت اطلاع از مراحل ثبت نام، مدارک لازم و پذیرش واحدها با مرکز مشاوره ثبت نام دانشگاه آزاد ایران تماس حاصل نمایند.

زیرا برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در دو ترم مهر و بهمن در زمان تعیین شده برگزار می شود.

شرایط رشته معماری بدون کنکور

 

داشتن حداقل معدل یکی از شرایط ثبت نام بدون کنکور رشته معماری می باشد.

داوطلبانی که مدرک دیپلم آن ها از رشته ریاضی نبوده باید قبل از پذیرش بدون آزمون در رشته معماری واحدهای پیش نیاز را تکمیل کنند.

ثبت نام داوطلب در مقاطع کاردانی و کارشناسی علاوه بر دانشگاه آزاد توسط دانشگاه علمی کاربردی نیز انجام می شود.

توصیه می کنیم قبل از ثبت نام در رشته معماری بدون کنکور ابتدا در مورد این رشته، نحوه عملکرد و مسئولیت های آن اطلاعات کسب کنید. در واقع معماری هنر و مهندسی را با هم ترکیب می کند.

شاید بتوان گفت داشتن مهارت نقاشی یکی از پیش نیازهای ثبت نام رشته معماری بدون شرکت در کنکور نانوشته این رشته است. متقاضیان این رشته باید با سبک های سنتی، منطقه، اقلیم، منظره و منظر مناسب و همچنین استفاده از فضا آشنا باشند.

چگونگی ثبت نام و رشته معماری بدون کنکور

 

همانند سایر رشته های دانشگاه آزاد که به صورت آنلاین درخواست پذیرش می کنند، از آزمون برای ثبت نام در این رشته استفاده می شود.

متقاضیان باید پس از ورود به سامانه برای خرید کارت اعتباری ثبت نام کنند.

برای خرید کارت اعتباری می توان از رمز دوم ثابت یا پویا استفاده کرد. پس از خرید کارت اعتباری ثبت نام، یک شماره سریال از سامانه مورد نظر دریافت خواهید کرد که می توانید از آن برای ثبت نام استفاده کنید.

شما می توانید در زمان های دیگری که اطلاعیه و فراخوان واحدهای مختلف دانشگاهی منتشر می شود، علاوه بر دو ترم مهر و بهمن، بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام کنید.

نکته ای که باید در نظر داشت این است که تمامی واحدهای این دانشگاه امکان ثبت نام را ندارند.

علاوه بر این، ظرفیت پذیرش رشته معماری بدون کنکور در بین واحدهای مختلف این دانشگاه متفاوت است. ذکر این نکته ضروری است که متقاضیان با معدل بالا ممکن است در برخی از رشته های دانشگاه آزاد پذیرفته شوند.

داوطلبان باید پس از ورود و ثبت نام، مدارک پشتیبانی خود را در سامانه این دانشگاه بارگذاری کنند. مدارک داوطلبان باید به صورت الکترونیکی و اندازه ای باشد که این دانشگاه مشخص می کند.

بدون کنکور دانشگاه آزاد مدارک به صورت جزئی بارگذاری می شود و امکان ثبت نام وجود ندارد.

در تمامی واحدهای این دانشگاه می توانید همزمان ثبت نام و انتخاب رشته کنید. برای انتخاب رشته با مشاورین ما در تماس باشید. معرفی رشته مهندسی معماری.

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.