رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

یکی از بهترین فرصت ها برای ثبت نام دانشگاه، ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403 است که یکی از دانشگاه‌ های بسیار پرطرفدار نیز می باشد. همان طور که می دانید برای ورود به این دانشگاه ها نیازی به آزمون کنکور نخواهید داشت، متقاضیان به راحتی می توانند در این دانشگاه ها ثبت نام کنند و در مقطع‌های مختلف کاردانی و کارشناسی اقدام به تحصیل نمایند، برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه و نحوه ثبت نام ها تا انتهای این مطلب را مطالعه فرمایید.

 

ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1402

آشنایی بیشتر با شرایط نیمه دولتی

دانشگاه جامع علمی کاربردی، به دانشگاهی نیمه‌دولتی می‌گویند. ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403 هرساله در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه انجام میشود  و این دانشگاه وابسته به وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است. تأسیس این دانشگاه‌ها از سال 1370 استارت خورد و بر اساس آماری که وب‌سایت این دانشگاه منتشر کرده است توانسته است 600 مراکز آموزشی در اکثر رشته‌ها را در سراسر ایران تأسیس کند.

عمده تمرکز این مراکز آموزشی در کلان‌ شهر تهران است و چیزی حدود 200 دانشگاه علمی کاربردی در تهران وجود دارد. دانشگاه‌های علمی کاربردی در حال حاضر در دوره‌های کاردانی و کارشناسی برای دوره‌های کاردانی فنی و حرفه‌ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

چگونگی ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

از زمانی که این دانشگاه تأسیس شد یکی از مهم‌ترین هدف‌هایش، پذیرش دانشجو بر اساس سوابق آن‌ها بوده است و شما به‌راحتی می‌توانید بدون کنکور وارد این دانشگاه بشوید و به‌راحتی تحصیل کنید. برای ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403  فقط می‌توانید در سال دو بار و در ماه‌های مهر و بهمن اقدام کنید.

تمامی داوطلبان برای ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403 باید شرایط پذیرش این دانشگاه را به‌خوبی مطالعه کند و در زمان مقرر برای ثبت‌نام اقدام کنند. شایان به ذکر است که ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی در نوبت مهرماه از طریق سایت بسیار معتبر سازمان سنجش و آزمون، اعلام می‌شود.

ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403 در نوبت مهرماه

تمامی داوطلبان و کسانی که می‌خواهند در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل کنند باید از تاریخ دقیق ثبت‌نام اطلاع داشته باشند. هنوز هیچ اطلاع دقیقی از تاریخ و روز ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی در دسترس نیست اما در سال 1403 ثبت‌نام این دانشگاه در نوبت مهرماه، از اواخر مرداد و شهریور شروع شد.

ثبت‌نام دانشگاه‌های علمی کاربردی در بهمن‌ماه 1403

زمانی که سقف تا ورودی‌های مهرماه پر می‌شود  و ظرفیت ورودی داوطلبان مسدود می‌شود، دانشگاه علمی کاربردی در نوبت بهمن‌ماه شروع به ثبت‌نام داوطلبان می‌کند. در حال حاضر تاریخ دقیقی برای ثبت‌نام در دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور 1403 در نوبت بهمن‌ماه اعلام نشده است اما در سال گذشته در اواخر آذرماه تا دی‌ماه انجام شد.

چهارتا از مهم‌ترین اهداف جامع احداث دانشگاه علمی کاربردی

1.اولین و مهم‌ترین هدف، ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی برای آزمون‌های کاربردی جامعه است.

2.زیرسازی زمینه‌ای برای داشتن یک زیر بنای محکم در جهت انتقال فناوری نوین.

  1. استفاده بهینه از دانش‌آموختگان دوره‌های نظری در جهت پیشرفت و ارتقای آن‌ها در مسائل کاربردی.

4.ایجاد یک بستر مناسب و همه جانبه صنعتی، نظامی و دانشگاهی برای دانش کاربردی و مباحث مهم علمی.

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

جایگاه دانشگاه علمی کاربردی

همان طور که در اوایل این مطلب اشاره کردیم، دانشگاه علمی کاربردی  در واقع زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. مدرکی که شما از این دانشگاه می‌گیرید هم مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و اعتباری بین‌المللی دارد و قابل ترجمه است. جالب است بدانید نظام آموزشی  دانشگاه‌های علمی کاربردی طبق نظام آموزشی جهانی برنامه‌ریزی‌شده است و مصوبات گروه‌های درسی و سیبلاس این دانشگاه‌ها در سطحی عالی در دانشگاه‌های غیر انتفایی و دولتی تدریس می‌شود.

دانشگاه‌های علمی کاربردی از نظر محبوبیت و رجوع بی‌شمار داوطلبان به وب‌سایت خود، توانسته است  با رتبه 92 در میان دانشگاه‌های جهان و با تأسیس 600 دانشگاه تحت نظارت، در رتبه 18 در بین دانشگاه‌های ایران از نظر علمی قرار بگیرد. یکی از علت‌های محبوبیت این دانشگاه‌ها ثبت‌نام بدون کنکور و راحتی داوطلبان برای حضور در این دانشگاه‌ها است.

دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

نکاتی برای ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403

در ادامه این مطلب نکات کلی و جامع برای ثبت‌نام در دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور در سال 1403 را به شما خواهیم گفت تا با داشتن دانش کافی اقدام به ثبت‌نام کنید.

*ثبت نام  دانشگاه‌های علمی کاربردی در سایت سازمان سنجش انجام می‌شود و شما برای ثبت‌نام باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و با تکمیل مدارک و آپلود آن در بخش مربوطه، ثبت‌نام خود را قطعی کنید.

*دانشگاه‌های علمی کاربردی در مقطع کارشناسی، در دو نوبت مهر و بهمن‌ماه پذیرای داوطلبان است و شما می‌توانید به‌راحتی بدون شرکت در کنکور و با دردست‌داشتن دیپلم یکی از رشته‌های انسانی، تجربی، ریاضی، فنی حرفه‌ای و کاردانش، در دانشگاه‌های علمی کاربردی ثبت‌نام کنید.

* نکته بسیار بااهمیت برای پذیرش شما در دانشگاه‌های علمی کاربردی، شرط معدل کتبی مدرک دیپلم شما است و عنوان مدرک شما اهمیتی ندارد و فقط معدل شما در نظر گرفته میشود.

*زمان ثبت‌نام همیشه در ماه شهریور برای نوبت مهر و در ماه دی برای نوبت بهمن‌ماه است و برای ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403 حتماً به سایت سنجش مراجعه کنید.

*ثبت‌نام در مقطع کارشناسی این دانشگاه، همراه با آزمون سراسری  این دانشگاه انجام می‌پذیرد و شما با کسب نمره قبولی می‌توانید در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل بدهید.

سخن پایانی

در انتهای این مقاله به شرایط عمومی  و اختصاصی برای ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی  می‌پردازیم و نکات کلیدی برای ورود به این دانشگاه را خواهیم گفت.

– شرایط عمومی برای ورود به دانشگاه‌های علمی کاربردی اعتقاد به دین اسلام، داشتن شرایط جسمانی متناسب با رشته، نداشتن اعتیاد و حضور مرتب در دانشگاه است و شرایط اختصاصی برای دانشگاه علمی کاربردی داشتن مدرک دیپلم، داشتن کارت سربازی یا معافیت برای آقایان است.

– داوطلبان پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته برای ثبت‌نام باید تا پایان شهریورماه مدرک کاردانی خود را گرفته باشند.

– برای ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403 حتماً به سایت سنجش مراجعه کنید و ثبت‌نام خود را در آنجا انجام دهید.

– دانشگاه علمی کاربری در سال 1370 و باهدف افزایش دانش کاربردی تأسیس شد و با گسترش 600 دانشگاه امروزه توانسته است داوطلبان بسیاری را از سراسر ایران جذب کند. شایان به ذکر است که 200 دانشگاه علمی کاربردی در کلان‌شهر تهران تأسیس شده است.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن  با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.