رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

همان طور که می دانید برای این که به مقطع بالا تر دست پیدا کنید، دانش آموزانی که در امتحانات ترم خود شرکت می کنند باید نمره قبولی خود را کسب کنند. با این حال، گاهی اوقات دانش آموزان به دلایل مختلف موفق به انجام این کار نمی شوند. اگر در آزمون قبول نشده اید باید در رابطه با موضوع تک ماده چیست؟ بیشتر مطالعه کنید و با قوانین آن آشنا شوید. با مشاوران صدای سنجش در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح کنید. از طریق منو های سایت زمان مشاوره خود را رزرو نمایید.

 

تک ماده چیست؟

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

 

 

 

قبولی در آزمون های نهایی با روش های خاص

 

در خصوص استفاده از تبصره و تک ماده نگرانی هایی برای دانش آموزان وجود دارد. در این مقاله شما را با قانون ماده واحده و تبصره و تمایز این دو آشنا می کنیم، سوالاتی که اکثر دانش آموزان به دنبال پاسخ آن هستند، مانند این که تک ماده چیست؟ و چه تفاوتی با تبصره دارد. دانش آموزان عزیز اجازه دهید قانون را برای شما توضیح دهیم.

دانش آموزان برای شرکت در آزمون های نهایی یا غیر نهایی که در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می شود باید نمره قبولی دریافت کنند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف این اتفاق نیفتد. تک ماده برای کمک به دانش آموزان در این مرحله وارد عمل شده و به آن ها اجازه می داد در درس هایی که نمره قبولی دریافت نکرده بودند قبول شوند.

برنامه ریزی آزمون تیزهوشان

موارد مهم تبصره و تک ماده چیست؟

 

دوره منتهی به تمدید امتحانات نهایی نهم یا دوازدهم دانش آموزان یکی از حیاتی ترین زمان ها برای استفاده از این روش است. می دانید که دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم برای قبولی در امتحانات نهایی خود باید حداقل نمره 7 را کسب کنند. در غیر این صورت، یا به عنوان مردودی تلقی می شوند یا می توانند از تک ماده چیست؟ برای ترکیب دروس خود استفاده کنند.

به همین صورت، تفاوتی در قوانین تبصره و تک ماده با یکدیگر وجود ندارد و هر دو به شرایط منحصر به فردی اشاره می کنند که در آن دانش آموزان می توانند با کمک این دو قانون دروس خود را بدون شرکت در امتحانات مجدد در شهریور یا اسفند بگذرانند.

با توجه به اینکه تبصره و تک ماده در حال حاضر کارکردهای مشابهی دارند، دانش آموزان ممکن است این دو قانون را با یکدیگر اشتباه بگیرند. یکی از سوالاتی که در بین دانش آموزان مطرح می شود، تمایز این دو است اما باید توجه داشت که تک ماده واحد و یک تبصره از یکدیگر متمایز هستند و نباید با یکدیگر اشتباه شوند.

قوانین مهم تک ماده چیست؟

 

یکی از الزامات کلیدی دانش آموزان برای شرکت در امتحانات نهایی به عنوان تک ماده این است که آن ها نباید نمره قبولی (نمره 7 یا بالاتر) را دریافت کرده باشند، اما اگر نمره سالانه آن ها بالاتر از 10 باشد، همچنان می توانند از امتحان مردود فارغ التحصیل شوند.

دانش آموزان می توانند نمرات خود را در دروسی که قبول نشده بهبود بخشند و حتی با کمک آن فارغ التحصیل شوند. در نتیجه این قانون  به دانش ‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه در تمامی مقاطع تحصیلی اجازه می ‌دهد دروس خود را تنها با شرط آنایی با موضوع تک ماده چیست؟ بگذرانند.

برا استفاده از این شرایط در پایه های دوازدهم و نهم متوسطه اول و دوم، شرایط خاصی وجود دارد. بنابراین دانش آموزانی که شرایط پایه دوازدهم و شرایط پایه نهم را دارند می توانند از این قانون استفاده کنند.

مدارس سمپاد چیست؟

تفاوت تبصره و تک ماده چیست؟

 

تمامی دانش آموزانی که در هر مقطع تحصیلی دارای امتحانات نهایی یا غیر نهایی هستند، می توانند از آن استفاده کنند. در واقع کلیه دانش آموزانی که به هر دلیلی نتوانسته اند در آزمون های خرداد، شهریور یا دی ماه خود را با موفقیت پشت سر بگذارند، مجاز به استفاده از تک ماده هستند و دروس خود را به عنوان واحد درسی تعیین می کنند.

این کارباید تحت این شرایط استفاده شود، اما طبق قانون تعیین شده، که برای دانش آموزان کلاس دوازدهم اعمال می شود. دانش آموزان پایه دوازدهم باید معدل (معدل) حداقل 10 اما حداقل 7 را کسب کرده باشند. در این مورد می توانند از این قانون برای امتحانات نهایی استفاده کنند.

تعداد دروس مجاز تک ماده چیست؟

 

دانش آموزان می توانند طبق قانون دروس تئوری خود را بگذرانند و در هر یک از آن ها نمره قبولی بگیرند. بنابراین استفاده از آن  در دروس غیر نظری یک گزینه نیست.

ما قبلاً توضیح داده ایم که تک ماده چیست؟ ، اما شاید برخی از دانش آموزان این سوال را داشته باشند که چند درس را می توان به این صورت قبول شد. به طور کلی، تعداد دروسی که می توان با استفاده از این قانون قبول شد، از سالی به سال دیگر متفاوت است. تاثیر تک ماده روی معدل نباید توسط دانش آموزان نادیده گرفته شود، زیرا انجام فقط یک درس هم باعث کاهش معدل می شود.

طبق آخرین قوانین، دانش آموزان پایه های 9 و 12 می توانند از قانون واحد در هر چهار درس خود استفاده کنند. اگر می توانید معدل حداقل 10 را در کارنامه امتحان نهایی یا غیر نهایی خود کسب کنید، مطمئناً می توانید از ایمن قانون در چهار درس استفاده کنند.

پایه نهم و دوازدهم و شرایط تک ماده چیست؟

 

طبق قانون مقرر، دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم می ‌توانند از این قانون برای چهار درس تئوری خود استفاده کنند. با این حال، تمایز اساسی این است که این چهار درس فقط شامل دو درس پایانی هستند و دو درس دیگر مربوط به دروس غیر پایانی هستند.

بنابراین، اگر هر دانش آموزی قصد استفاده از تک ماده واحد را دارد، می تواند در هر چهار درس خود از آن استفاده کند. دانش آموزان به استثنای قانون تک درسی یازدهم که فقط در 2 درس پایانی و 2 درس غیر پایانی می توانند از آن استفاده کنند. کسانی که امتحان نهایی دارند در هر شرایط دیگری از استفاده از این قانون منع می شوند. می توانید از طریق سایت صدای سنجش برای ارتباط با مشاوران ما اقدام نمایید.

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.