رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

مدارس سمپاد چیست؟

در پاسخ به سوال مدارس سمپاد چیست؟ باید گفت این مدارس برای ارتقای جایگاه علمی دانش آموزان با بهره هوشی بالا فعالیت می کند که با نام سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز شناخته می شود. مدارس تیزهوشان در سراسر کشور در حال حاضر تحت مدیریت سمپاد هستند. دانش آموزانی که شرایط را داشته باشند می توانند در آزمون ورودی این موسسات شرکت کنند. اما این مدارس چیست؟ این مدارس چگونه هستند و چگونه در آنها ثبت نام می کنید؟

 

مدارس سمپاد چیست؟

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

ثبت نام مدارس دانش آموزان تیزهوش

دانش آموزان برای شرکت در مراحل ثبت نام مدارس سمپاد 1403-1404 باید شرایط خاصی را داشته باشند و در زمان ثبت نام به سایت سمپاد مراجعه کنند. سایت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و اطلاعات مدارس سمپاد آن در قسمت بعدی این مقاله به شما معرفی خواهد شد. در ادامه بیشتر در رابطه با پرسش مدارس سمپاد چیست؟ توضیح خواهیم داد.
سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با مخفف آن سمپاد شناخته می شود. سازمان ملی استعدادهای درخشان وظیفه نظارت بر مدارس تیزهوشان را بر عهده دارد و مدارس سمپاد که به مدارس تیزهوشان نیز معروف هستند مواردی هستند که زیر نظر آن ها هستند. مراحل ثبت نام مدارس سمپاد نسبت به سایر مدارس کمی متفاوت است.

آزمون ورودی و مدارس سمپاد چیست؟

دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس تیزهوشان به طور کلی می توانند در آزمون ورودی سمپاد شرکت کنند. با این حال این سوال به وجود می آید که کنکور مدارس سمپاد چیست؟
ثبت نام آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان پایه ششم و نهم آزاد است. در واقع کنکور پایه ششم به هفتم و کنکور پایه نهم به دهم مربوط به این مدارس است و هر دو مجاز هستند و فقط یک بار در سال تحصیلی ارائه می شوند.
در نتیجه دانش آموزانی که قصد ثبت نام در سمپاد در سال 1403-1404 را دارند و دارای پیش نیاز هستند می توانند در زمان تعیین شده در آزمون ورودی ثبت نام کرده و در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان شرکت کنند. دانش آموزان در صورت قبولی در این آزمون مجاز به ثبت نام در مدرسه استعدادهای درخشان هستند.

تنها راه ثبت نام مدارس سمپاد چیست؟

در نتیجه با توجه به توضیحات گفته شده تنها راه ثبت نام و قبولی در مدارس تیزهوشان شرکت در آزمون ورودی است که سالی یک بار در سراسر کشور برگزار می شود.
علاوه بر این که سازمان ملی استعداد های درخشان، مدارس را برای رشته های تئوری در نظر گرفته است، دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای نیز می توانند با قبولی در آزمون استعدادهای درخشان در مدارس سمپاد مهارتی ثبت نام کنند و از تمامی امکانات این مدارس برای صعود به بالاتر استفاده کنند.

سطوح تحصیلی و ادامه تحصیل مدارس سمپاد چیست؟

مراحل ثبت نام آزمون ورودی به صورت حضوری انجام می شود. دانش آموزان برای ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان دیگر نیازی به مراجعه به مدرسه یا سازمان استعدادهای درخشان ندارند.
ثبت نام آزمون ورودی مدارس سمپاد برای دانش آموزان پایه ششم و نهم مدارس ابتدایی و متوسطه آزاد است. بنابراین فقط این دانش آموزان می توانند به سایت آزمون سمپاد دسترسی داشته باشند و مراحل ثبت نام را به پایان برسانند.

سایت مدارس سمپاد چیست؟

ارتباط با سایت آزمون که به عنوان پرتال ورودی آزمون های آموزش و پرورش نیز شناخته می شود، سامانه ای برای ثبت نام، گزارش نتایج و مشاهده اطلاعیه های مربوط به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان است. لازم به ذکر است ثبت نام آزمون دانش آموزان پایه ششم و نهم در سایت های مجزا صورت می گیرد. ارائه شده یکی از این وب سایت ها است.

آزمون سمپاد برای دانش آموزان داوطلب ششم تا هفتم و نهم تا دهم از سوی سازمان ملی استعدادهای درخشان برگزار می شود. امسال دانش آموزان تیزهوش از 25 فروردین لغایت 8 فروردین مهلت ثبت نام دارند. صفحه ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان برای دانش آموزان متقاضی پایه هفتم و دهم مدارس تیزهوشان قابل مشاهده است.
دانش آموزان با توجه به مقطع تحصیلی خود در زمان تعیین شده به سایت ثبت نام سازمان استعدادهای درخشان مراجعه کنند زیرا سایت ثبت نام آزمون برای هر مقطع تحصیلی از ششم تا هفتم و نهم تا دهم متفاوت است. اگر واجد شرایط هستید به فرم ثبت نام مراجعه و آن را تکمیل کنید.

شرایط ثبت نام در مدارس سمپاد چیست؟

تابعیت ایران برای ثبت نام الزامی است.
دانش آموزان پایه ششم باید در کلاس های ششم ثبت نام کنند.
دریافت نمرات با مقیاس «خیلی خوب» یا بالاتر در نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی و نوبت اول پایه ششم ابتدایی الزامی است.
دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در صورتی واجد شرایط شرکت در آزمون ورودی مدارس مهم هستند که تنها در یکی از جلسات تحصیلی مذکور حداقل یک نمره با مقیاس «خوب» کسب کرده باشند.
برنامه درسی شامل دروس صلاحیت عمومی و تربیت بدنی است که هر دوی آنها از دانش آموزان می خواهند که استانداردهای درجه بندی مشخص شده برای هر کدام را رعایت کنند.

دیگر موارد مهم ثبت نام مدارس سمپاد چیست؟

ثبت نام دانش آموزان در پایه نهم متوسطه اول الزامی است.
دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول باید حداقل معدل سالانه 19 را کسب کنند.
با توجه به اینکه در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان از دو فرآیند ثبت نام غیرحضوری و اینترنتی استفاده می شود، دانش آموزان باید در زمان ثبت نام تمامی موارد خود را به درستی ثبت کنند.
در صورت وجود مغایرت در اطلاعات ثبت نامی که ارائه کرده اند، ثبت نام و یا حتی پذیرش آنها لغو خواهد شد.
آزمون ورودی پایه دهم مدارس تیزهوشان برای دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول مدارس تیزهوشان آزاد نمی باشد.

مدارک مورد نیاز ثبت نام مدارس سمپاد چیست؟

جزئیات مربوط به مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانش آموزان:
هنگامی که زمان پر کردن فرم ثبت نام تیزهوشان فرا می رسد، دانش آموزان پایه های 6 تا 7 یا 9 تا 10 باید تمام اطلاعات شناسایی و شخصی خود و همچنین لیستی از مدارس تیزهوشان مورد علاقه خود را آماده داشته باشند.
برای آپلود در سایت ثبت نام تیزهوشان باید عکس 4*3 با زمینه سفید نیز آماده باشد.
لازم به ذکر است داوطلبان قبل از پرداخت هزینه آزمون تیزهوشان ابتدا باید از هزینه ثبت نام آزمون مطلع شوند.

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.