رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

هنگام تغییر رشته در یک دانشگاه یا جابجایی دانشجویان بین موسسات داخلی و بین المللی، تطبیق واحد دروس یکی از مفید ترین قوانین است. واحد های دروس مشترکی که در رشته قبلی خود گذرانده شده اند، ممکن است توسط دانشجویان واجد شرایط مطابق با چارچوب خاص برای دانشگاه ها، در رشته جدید اعمال شود. بد نیست بدانید که این روش برای انتقال دانشجو از دانشگاهی به دانشگاه دیگر نیز بسیار مفید است. برای آشنایی بیشتر با مشاورین صدای سنجش تماس بگیرید.

 

تطبیق واحد دروس

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

تغییر رشته و واحد های گذرانده شده

 

طبق قوانین و مقررات دانشگاه‌ ها، دانشجو می ‌تواند واحد هایی را که قبلا گذرانده است به دانشگاهی که قصد ثبت ‌نام دارد ارائه کند و آن دانشگاه آن‌ ها را به عنوان واحد هایی که نیازی به قبولی مجدد ندارد، می ‌پذیرد و تطبیق واحد دروس انجام می شود.

البته همان طور که قبلا ذکر شد محدودیت هایی وجود دارد که برخی از دانشگاه های مقصد معتقدند نباید مانع از تغییر واحد های تکمیل شده متقاضیان شود. در این شرایط ممکن است بازپس گیری واحدهای آموزشی مشترک قبلی دانشجوی متقاضی ضروری باشد.

معرفی رشته فیزیک بازار کار و درآمد

دانشگاه های خارج از کشور و تطبیق واحد دروس

 

جالب است بدانید که انطباق این واحد حتی می تواند بین دو دانشگاه در دو کشور مختلف انجام شود. به عنوان مثال: دانشجویان ایرانی که مایل به ادامه تحصیل در موسسات خارجی هستند، می توانند با ارائه ترجمه رسمی ریز نمرات خود به موسسه مورد نظر و درخواست بررسی و یکسان سازی واحدهای مشترک، تطبیق واحد دروس را انجام دهند.

در صورتی که دانشگاه خارجی انطباق واحد را تایید کند، دوره های تکمیل شده قبلی نیازی به تکرار ندارند. دانستن سرفصل دروس در رشته انتخابی و برنامه درسی دانشگاه محل پذیرش یکی از دغدغه های دانشجویان یا کسانی است که در آستانه ثبت نام در دانشگاه هستند. برای آشنایی بیشتر با مشاوران صدای سنجش در تماس باشید.

شرایط تطبیق واحد دروس

 

موافقت دانشگاه مقصد با مدرک تحصیلی و نمرات کسب شده یکی از الزامات کلیدی استفاده از فرصت مناسب سازی واحد آموزشی است. اگرچه این قانون ممکن است در بسیاری از دانشگاه ها وجود داشته باشد، اما کاربرد آن ممکن است محدود باشد. برای انطباق واحد، هر دانش آموز در یک سطح قرار نمی گیرد.

به طور کلی دانشگاه های ایران بر اعتبار و رتبه یک دانشگاه تاکید زیادی دارند. دانشگاه های دارای رتبه علمی بالاتر اغلب با دروس گذرانده شده مخالف هستند. با توجه به اینکه دانشگاه دانشجو نیز باید از جایگاه علمی قابل احترامی برخوردار باشد. موضوعات دروس گذرانده شده در دانشگاه قبلی علاوه بر جایگاه علمی و شهرت دانشگاه اول نیز قابل بررسی است.

رشته جدید و تطبیق واحد دروس

 

برخی از دروس به عنوان پیش نیاز واحدهای دیگر عمل می کنند، بنابراین برای دانشجو مهم است که مطالب مورد نیاز را به اندازه کافی کامل کرده باشد و دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی دیگری که قصد ثبت نام در آن را دارند، سبک تدریس واحد های رایج را تأیید کرده باشد.

با این حال، همه این متغیرها وابسته به توجیهات مناسبی هستند که دانش آموز در زمان ارائه می دهد درخواست رشته جدید است و تا حد زیادی می توان با توجیهات کافی موانع مناسب سازی واحد را برطرف کرد.

نمرات دروس قبلی دانشجو در برخی از دانشگاه ها ملاک پذیرش تطبیق واحد دروس آموزشی قرار می گیرد، هرچند نمره کسب شده از واحد های درسی نمی تواند نشان دهنده میزان درک دانشجو از آن درس باشد. به این ترتیب، اگر دانشجوی متقاضی نمرات خوبی از دروس مشترک بین رشته سابق و فعلی نگرفته باشد، ممکن است امکان تعدیل واحد یا تساوی را نداشته باشد.

در اکثر مواقع دانشجویان دانشگاه آزاد قادر به انتقال واحد دروس تخصصی خود به دانشگاه های دولتی نیستند. فقط دروس عمومی امکان معادل سازی واحدهای آموزشی را برای این دانش آموزان فراهم می کند. برعکس و طبق قانون، دانشجویان دانشگاه های دولتی مجازند واحدهای درسی خود را به موسساتی مانند آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی و …

معرفی رشته آمار درآمد و بازار کار

رویه های تطبیق واحد دروس

 

در تمامی دانشگاه های ایران، روند تعدیل واحد یا معادل سازی دروس آموزشی را می توان گفت که نسبتاً منسجم است. در اکثر دانشگاه ها یک فرآیند استاندارد برای این کار وجود دارد. در صورت انتقال دانشجو، پذیرش در رشته جدید یا تغییر رشته، دانشگاه ها موظفند این قانون را به اطلاع عموم برسانند.

ابتدا لازم به ذکر است دانشجویانی که متقاضی معادل سازی واحد درسی هستند باید قبل از پایان نیمسال دوم تحصیلی با واحد آموزشی دانشگاه مقصد نسبت به انجام این کار اقدام نمایند. به این ترتیب دبیرخانه این درخواست را به دانشگاه سابق دانشجو ارسال کرده است و دانشجو باید منتظر پاسخ دانشگاه اصلی باشد.

نمرات و تعداد واحد های مورد نظر پس از اتمام دوره انتظار و هرگونه پیگیری لازم در دانشگاه مبدا تایید و به دانشگاه مقصد ارسال می شود.

مدارک لازم و تطبیق واحد دروس

 

پس از طی کردن موارد بالا دانشجو اکنون باید مدارک لازم را برای انطباق یا یکسان سازی واحد های درسی مشترک به پایان برساند.

با ارسال این فرم، درخواست دانش آموز به آموزش و پرورش استان توسط دانشگاه مقصد پیگیری می شود که مسائل مربوط به تعدیل واحد دانشجو را نیز پیگیری می کند. ثبت نمرات واحد های مصوب به عنوان واحد در واقع یکی از اصلی ترین وظایفی است که باید در دانشگاه مقصد انجام شود.

سوابق دانش آموز شامل هر قبولی است. دانشجو پس از اطلاع از تایید درخواست تعدیل واحد، دیگر ملزم به گذراندن واحد های درسی مشترک نخواهد بود و به عنوان واحد های آموزشی معادل برای وی ثبت خواهد شد.

معدل و تطبیق واحد دروس

 

لازم به ذکر است که نمرات تعدیل شده درج شده در کارنامه دانشجو به جای معدل ترم، معدل کل سال تحصیلی وی را تحت تاثیر قرار می دهد. دانشجویان برای اطلاع بیشتر از سیاست های دانشگاه مقصد در زمینه انطباق برنامه درسی، باید به امور آموزشی موسسه مراجعه و یا با این دفاتر تماس بگیرند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تعداد واحدهای دکتری با متخصصین مرکز مشاوره تحصیلی صدای سنجش تماس بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با این موضوع می توانید با مشاوران صدای سنجش تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایید.

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.