رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

بودجه بندی کنکور ۱۴۰۳

قبل از شروع باید گفت برای هر رشته باید از تغییراتی در بودجه پذیرش مطلع شوید. با توجه به این که بودجه بندی کنکور ۱۴۰۳ به دلیل تغییرات اخیر در کنکور با سال های گذشته متفاوت است این مطلب را مطالعه نمایید. اولین تغییر عمده در بودجه کنکور حذف رشته آزاد است. داوطلبان آزمون آزاد به سوالات کنکور سراسری پاسخ نمی دهند. بنابراین داوطلبان ملزم به تکمیل دروس عمومی برای کنکور سراسری نیستند. یعنی داوطلبان کنکور سراسری فقط به سوالات دروس خاصی پاسخ می دهند.

 

 

 

بودجه بندی کنکور ۱۴۰۳

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

تغییرات جدید آزمون سراسری در بودجه بندی کنکور

 

در سال های اخیر تعداد سوالات برخی از دروس حرفه ای نسبت به کنکور تغییر کرده است. بنابراین متقاضیان باید قبل از مطالعه موضوع از تعداد سؤالات هر درس مطلع باشند. با توجه به این که بودجه بندی کنکور ۱۴۰۳ تیرماه با توجه به تعداد سوالات دروس تخصصی کنکور آذر تعیین می شود.

تغییر کشوری کنکور متوسطه که نقش بسیار مهمی در تهیه بودجه کنکور دارد به تغییر تعداد دروس تخصصی کنکور مربوط می شود. بنابراین داوطلبان باید توجه داشته باشند که تعداد سوالات در برخی از دروس تغییر کرده است.

ضمنا بودجه بندی دروس عمومی به داوطلبان معرفی نشده است زیرا دروس عمومی از کنکور سراسری خارج شده اند و متقاضیان فقط به سوالات دروس تخصصی در کنکور پاسخ می دهند. برای اطلاع از نحوه بودجه بندی ها با مشاورین مرکز صدای سنجش در تماس باشید.

روش صحیح مطالعه فیزیک در کنکور و امتحان

بودجه بندی کنکور ۱۴۰۳

 

متقاضیان برای شرکت در هر گروه آزمایشی باید دروس و مواد از پیش تعیین شده را در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم مطالعه کنند.سازمان های سنجش هر ساله بودجه بندی کنکور ۱۴۰۳ سراسری را اعلام می کنند تا اهمیت هر رشته مشخص شود. از آن جایی که نویسندگان سوالات کنکور بیشتر روی موضوعات خاص تمرکز می کنند، بسیاری از داوطلبان می توانند منابع کنکور را بر اساس موضوعاتی که برایشان مهم است و بودجه منتشر شده شان بررسی کنند.

سازمان سنجش در پنج گروه آزمایشی طبق روال سال گذشته از داوطلبان جذب دانشگاه ها می نماید. بودجه آزمون سراسری برای پاسخگویی دقیق به سوالات کنکور بسیار مهم است و داوطلبان برای قبولی در این آزمون باید با سرفصل های مهم هر درس آشنا باشند.

با حذف دروس عمومی در کنکور، شرایط تغییر کرده و دانش آموزان از این پس می توانند بر اساس طبقه بندی درسی جدید برای هر درس، برنامه مطالعاتی خود را برای مطالب آموزشی ایجاد کنند. سوالات کنکور بر اساس بودجه صادره از سازمان سنجش در قالب دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

مدیریت زمان در کنکور سراسری

بودجه بندی کنکور در سال ۱۴۰۳

 

عملا می توان به عنوان گذشته نگر کنکور سراسری دانست و بر اساس آن متقاضیان می توانند اطلاعاتی در مورد تعداد دروس و سوالات کنکور سال قبل ارائه دهند.  با نگاهی به بودجه کنکور سال های گذشته متوجه می شویم که چه دروسی پس از ثبت نام در کنکور سراسری اهمیت بیشتری دارند و باید زمان بیشتری روی آن دروس صرف کنیم.

تاکنون کنکور سراسری دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. یکی از این تغییرات ایجاد سوالات کنکور بر اساس نظام جدید بود. زیرا امکان شرکت در کنکور سراسری از سال 98 بر اساس نظام جدید (6-3-3) وجود دارد.

سازمان سنجش، برگزارکننده این ماراتن شگفت انگیز باید کنکور سراسری را به گونه ای برگزار می کرد که داوطلبان نظام جدید و پشت کنکوری ها بتوانند بدون هیچ مشکلی در این آزمون شرکت کنند و این آزمون در چهار سال متوالی تحت سیستم جدید انجام شده است.

آشنایی با بودجه بندی کنکور ۱۴۰۳

 

سوالات آزمون  به صورت جزوه ای که صرفا حاوی سرفصل های مختص این گروه آزمایشی است در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. دروس اختصاصی در همه گروه های آزمایشی (ریاضی، آزمایشگاه، علوم انسانی، هنر و زبان) مقایسه کمتری دارند. می توان گفت 80 درصد با بودجه سال قبل مطابقت دارد.

بنابراین کسانی که قصد قبولی در آزمون را دارند در برنامه ریزی برای آزمون بودجه بندی کنکور ۱۴۰۳  را در نظر داشته باشند. در تمامی گروه های آزمایشی سوالات عمومی کنکور سراسری حذف شد و تنها در قالب ضرایب بر نتایج تحصیلی داوطلبان تاثیر گذاشت.

بنابراین مطالعه دقیق دروس عمومی با توجه به پایایی تاثیر معدل بر داوطلبان کنکور ضروری است. نمرات تخصیص یافته به تمامی گروه های آزمایشی با توجه به ماهیت هر موضوع متفاوت است و تفاوت ها شامل تعداد سوالات درسی، کنکور سراسری و زمان پاسخگویی به هر موضوع می باشد.

آنچه داوطلبان باید روی آن تمرکز کنند، دانستن بودجه کنکور سراسری، آشنایی با روش های تست زنی و مدیریت زمان است. زیرا تاثیر زیادی در موفقیت یا شکست دارد.

مشاوره بودجه بندی کنکور ۱۴۰۳

 

یکی از سوالاتی که متقاضیان کنکور می پرسند این است که چه دروسی را بیشتر مطالعه کنند. یا اینکه کدام فصل در کنکور اهمیت بیشتری دارد؟ یکی از اولین اصولی که در برنامه ریزی باید به آن توجه کرد، بودجه کنکور کل گروه آزمون در سال های اخیر است.

بسته به بودجه، هر دانش آموزی می تواند زمان خود را مدیریت کند و زمان بیشتری را صرف مطالعه و تجدید نظر در موضوعات تکراری کند.

اگر متقاضیان آزمون دقیق ترین بودجه بندی کنکور ۱۴۰۳ را بدانند می توانند از اهمیت هر فصل و مبحث و تعداد دفعات تکرار هر مبحث در هر آزمون مطلع شوند. دانش در مورد این موضوعات به افراد کمک می کند تا زمان بیشتری را در برنامه روزانه خود به این موضوعات اختصاص دهند زیرا موضوعات مهم را می دانند.

دانستن مباحث مهم و متداول کنکور سراسری سال های گذشته و دانستن حذفیات به داوطلبان کمک می کند تا استرس نداشته باشند، در مطالعه هر مبحث وسواس نداشته باشند و زمان زیادی را تلف نکنند.

برنامه ریزی و بودجه بندی کنکور ۱۴۰۳

 

بهترین زمان برای استفاده از بودجه کنکور زمانی است که برنامه ریزی کیفی برای آزمون سراسری را شروع می کنید و نوبت دوم زمانی است که کنکور سراسری را تمام می کنید. زیرا اولین قدم برای مطالعه موفق و برنامه ریزی دقیق، بررسی بودجه کنکور است.

داوطلبان با استفاده از این بودجه به راحتی می توانند با دانستن دروس مهم و حذف موضوعات کم اهمیت، زمان مطالعه خود را تنظیم کنند و نتایج مطلوب را از مطالعات خود بگیرند.

زمان آن فرا رسیده است که به موضوعات کمتر مهمی بپردازیم. البته این به این معنا نیست که هر سال روی دروسی با تعداد کم آزمون وقت گذاشتم یا به دلیل بودجه کنکور پیشنهاد امتحان ندادم.

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.