رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

در هر کسب و کار و سازمانی، یکی از رشته هایی که امروزه تعداد زیادی داوطلب دارد، توجه بسیاری را به خود جلب کرده مهندسی صنایع است. می توان گفت که هدف از بازار کار رشته مهندسی صنایع و این حرفه تنها سودآوری و بهره وری آن در شرکت ها است. با این حال، تقاضا برای این رشته در نتیجه تغییر بازار کار و شرایط راکد بازار کاهش یافته است.

برای آشنایی بیشتر با رشته های مهندسی با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

 

بازار کار رشته مهندسی صنایع

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

 

مهارت های مورد نیاز برای موفقیت

به منظور ارتقای سیستم های تولید، فرآیندها و سازمان ها، رشته مهندسی صنایع دانش مهندسی، ریاضیات، مدیریت و اقتصاد را ادغام می کند. هدف بازار کار رشته مهندسی صنایع را می توان در بهبود بهره وری، کیفیت، انطباق، گسترش خدمات و سودآوری خلاصه کرد.

برای موفقیت در حرفه خود و داشتن آینده بهتر به استعدادها و مهارت هایی نیاز دارند که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

ظرفیت مدیریت زمان در زمینه های مختلف، دقت بالا و توجه به جزئیات.

ظرفیت درک و حل مسئله، ارائه ایده های جدید و استفاده از خلاقیت برای حل مشکلات.

ارتباطات اجتماعی قوی و ارتباطات بین فردی موثر.

داشتن ذهنی سرزنده و کنجکاو.

ظرفیت نظارت و هدایت عوامل متعدد.

تجزیه و تحلیل و مناظره در موضوعات مربوطه.

عملکرد تحصیلی برجسته در دروس خاص ریاضی.

ظرفیت خوب کار کردن در تیم های مختلف.

تجزیه و تحلیل فشار کاری بالا.

درک زبان انگلیسی در ارتباط با بخش صنعت و مسئولیت های مهندسان صنایع.

معرفی رشته آمار درآمد و بازار کار

آشنایی با بازار کار رشته مهندسی صنایع

 

مهندسان صنایع مسئول سازماندهی سیستم های جاری، بررسی برنامه های تولید و ارائه فرصت برای ارتقای سیستم های کنترل مدیریت در جهت تجزیه و تحلیل موثر هزینه و برنامه ریزی مالی هستند. از دیگر مسئولیت ها و بازار کار رشته مهندسی صنایع می توان به:

استفاده از کنترل کیفیت اشاره کرد تکنیک هایی برای حل مسائل تولید و کاهش هزینه ها، رعایت کلیه مقررات ایمنی در حین کار، تعامل با مشتریان و مدیریت برای بالا بردن استانداردهای طراحی و تولید و راه اندازی سیستم.

کنترل برای هماهنگی وظایف و برنامه ریزی تولید برای تضمین سطح مناسب کیفیت محصول و در صورت لزوم آموزش مدیران، سرپرستان و استخدام های جدید. تمرکز بر الزامات فنی در حین کار، گردش کار تولید و سایر جزئیات برای درک فرآیندها و فعالیت های بخش های تولید و خدمات.

آینده شغلی و بازار کار رشته مهندسی صنایع

 

مهندسان می توانند در مقاطع مختلف از جمله لیسانس، فوق لیسانس و دکتری کار کنند. همانطور که قبلا بیان کردیم، هر کسب و کار یا سازمانی به یک مهندس صنایع نیاز دارد، مشارکت در آن ها برای مهندسان ضروری است و باعث پیشرفت و تجربه می شود.

این افراد تقاضای زیادی در کارخانه های کشاورزی، بانک ها، کارخانه های صنعتی، خدماتی و تولیدی، بیمه، خطوط هوایی، بیمارستان ها و میادین ورزشی کار کنند

به طور کلی می توان گفت که یک مهندس صنایع برای هر سازمانی که نیاز به مدیریت، افزایش سودآوری، بهره وری، ارتقای کیفیت و برنامه ریزی دارد لازم است. می توان ادعا کرد که به دلیل همپوشانی بین وظایف خود و مدیریت صنعتی می توانند در نقش های مدیریتی خدمت کنند.

معرفی رشته فیزیک بازار کار و درآمد

عناوین شغلی و بازار کار رشته مهندسی صنایع

 

همانطور که گفتیم در صورت داشتن مهارت و تجربه می توانید از یک شغل خوب بهره مند شوید زیرا هر سازمان، کارخانه، شرکت و موسسات مختلف به آن نیاز دارند.

مدیریت تولید، مدیریت مهندسی، برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی سازمان، مدیریت پروژه، مدیریت سیستم های تولید، مهندسی سیستم های اطلاعات، مهندسی لجستیک، مهندسی سیستم های کیفیت، مهندسی ارزش، مهندسی مالی و طراحی فرآیند از عناوین مختلف صنعت می باشد.

طیف وسیعی از وظایف را باید انجام دهند، بنابراین دستمزد آن ها بسته به موسسه متفاوت است و همچنین به مهارت، تجربه و دانش افراد بستگی دارد. می توان گفت حقوق و درآمد مهندسان صنایع در رشته های مختلف شغلی و سمت های مختلف متفاوت است.

درآمد و بازار کار رشته مهندسی صنایع

 

به عنوان مثال، حقوق کارشناس کنترل پروژه با کارشناس فنی، برنامه ریز، کارشناس تضمین کیفیت، سرپرست کنترل پروژه، مدیر پروژه، مدیر کارخانه و غیره متفاوت است.

بر اساس گزارش های نهایی حقوق قانونی مهندسان صنایع که به عنوان مسئول در زمینه های مختلف فعالیت می کنند. در مشاغل کوچک به طور متوسط ​​بین 1500000 تا 4500000 تومان متغیر است. با این حال، داده ها بین شهرها و سازمان ها متفاوت است.

مشکلات و بازار کار رشته مهندسی صنایع

 

به دلیل عواملی مانند عدم تنوع شغلی در برخی صنایع، عدم پیشرفت و عدم وجود دانش اکثر مهندسان صنایع در مورد به روز بودن تمامی تکنیک ها در این زمینه، ورود بازار کار رشته مهندسی صنایع به حوزه کاری مدیران صنایع، عدم حمایت و پشتیبانی نهادهای مختلف از سوی مهندسان صنایع و همچنین عدم وجود دانش علمی واحدهای این رشته در دانشگاه ها از مشکلات آن ها است.

افراد باید ابتدا باید تمامی الزامات مربوط به تولید محصول را بررسی و ارزیابی کنند تا راه های کاهش ضایعات و افزایش عملکرد را شناسایی کنند. سپس، برای ایجاد سیستم های تولید و اطلاعاتی که بتواند نیازها را به بهترین شکل برآورده کند، از تکنیک ها و مدل های ریاضی استفاده کنید.

وظایف و بازار کار رشته مهندسی صنایع

 

مهندسان صنایع مانند سایر مشاغل به مهارت های مختلفی نیاز دارند تا از آنها در کار خود استفاده کنند. هر دو مهارت سخت و نرم در این زمینه مهم هستند و همه بخشی از زرادخانه آن ها هستند. سیستم های زیر توسط مهندسان صنایع با استفاده از این تکنیک ها طراحی شده اند:

در کارخانه ها سیستم هایی برای جابجایی قطعات سنگین وجود دارد.

سیستم هایی برای تحویل کالا از کسب و کار به مشتریان

سیستم‌هایی برای اندازه ‌گیری این که کارگران چگونه وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند.

سیستم های پرداخت برای کارکنان

مهندسان صنایع همیشه بهترین راه را برای تکمیل کار به عنوان دغدغه اصلی خود دارند. آن ها وظایف مختلفی مانند برنامه ریزی، تعیین تعداد لازم کارگران، ارزیابی اقداماتی که کارگران باید انجام دهند، اطمینان از انجام صحیح کار، بررسی فناوری های موجود، نظارت بر کارگران و غیره بر عهده دارند. مهندسان صنایع به هزینه ها، مسائل زیست محیطی و ایمنی نیز توجه دارند.

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.