رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

بعد از این که نتایج کنکور سراسری اعلام شد باید برای انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 اقدام کنید. زمان انتخاب رشته ها کوتاه است پس باید هرچه سریع تر انتخاب رشته خود را کامل کنید. باید در نظر داشته باشید این انتخاب ها باید بر اساس علاقه و رشته مورد نظر شما انجام گیرد. نوع چیدمان ترتیب کدرشته ها از عوامل تاثیر گذار است اگر می خواهید با فرایند تعیین رشته بیشتر آشنا شوید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 

انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

 

آشنایی بیشتر با تغییرات اخیر

برای همه کسانی که در کنکور شرکت کرده اند و باید رشته خود را انتخاب کنند این کار بسیار سخت و پر استرس است چرا که انتخاب رشته از کنکور هم مهم تر است اگر انتخاب خوبی با اولویت های درست نداشته باشید با هر رتبه ای احتمال قبول نشدن شما بسیار زیاد است. چند سالی است که مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری مانند کنکور با یک دیگر ادغام شده است ولی نتایج دانشگاه های سراسری و آزاد با یک دیگر متفاوت هستند و جدا از هم اعلام می شوند.

همان طور که گفته شد نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 از طریق سایت سنجش اطلاع رسانی خواهد شد و این اطلاعیه با دانشگاه آزاد یکی نمی باشد. برای کسب نتایج بهتر و آشنایی بیشتر با انتخاب رشته دانشگاه های مختلف مانند دانشگاه سراسری، غیر انتفاعی ها ، پیام نور ، آزاد ، پردیس های خودگردان و کار و دانش ها با صدای سنجش تماس بگیرید و با مشاورین ما در تماس باشید.

دانستن بهترین حالت انتخاب رشته برای هر شخص می تواند بسیار به او در جهت قبولی در رشته مورد نظربسیار تاثیر گذار باشد. نکته مهم در این رابطه باید به صورت اصولی انجام گیرد و حتما علایق متقاضی هم در آن دخیل باشد. همان طور که علایق هر فرد با دیگری متفاوت است نوع انتخاب رشته ها هم بر اساس نیاز های هر فرد متفاوت می باشد به همین دلیل باید با روش های متفاوت و با تکنیک های به روز و برتر اقدام به انتخاب رشته کرد.

بررسی کارنامه کنکور سراسری 1403

با توجه به کارنامه و علایق هر فرد باید برای انجام انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 آماده شد. درون کارنامه مطالبی مانند رتبه درصد ها تراز شما و اطلاعات فردی وجود دارد. بعد از اعلام سازمان سنجش برای دیدن کارنامه خود از طریق سایت سنجش اقدام نمایید تا مشخص شود در چه دانشگاه هایی و در چه رشته هایی مجاز به انتخاب رشته هستید. برای دانستن این موضوعات نیاز به خواندن کارنامه خود دارید به صورت مشخص در آن دانشگاه هایی در آن ها مجاز به انتخاب رشته شده نشده باشید به چشم می خورد.

اگر به هر دلیلی نتوانستید رتبه مورد نظر خود را دریافت کنید با شماره های صدای سنجش تماس بگیرید تا با همان رتبه ای که دارید به شما برای رسیدن به هدف هایتان کمک کنند. مهم است که خودتان را نبازید و اگر قبولی در کارنامه خود ندارید با کمک مشاورین صدای سنجش برای سال بعد آماده شوید.  انتخاب رشته کنکور سراسری 1403  پس از اعلام نتایج کنکور انجام می شود.

چند نکته هنگام مطالعه کارنامه:

اطلاعات فردی خودتان را چک کنید،  نام و نام خانوادگی ، نام پدر شماره ملی از جمله مهم ترین اطلاعات فردی است که باید حتما چک شود.

اگر از قبل با توجه به سوالات و جواب های درست و کلید ها محاسبه انجام داده اید و با کارنامه مغایرت داشت می توانید اعتراض خود را ثبت کنید برای آشنایی با ثبت اعتراض با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

قسمت مهم برای انتخاب رشته کنکور سراسری 1403  تراز و رتبه شما است و مشخص می شود که در زیر گروه های مختلف چه رتبه ای کسب کرده اید و نمره کل شما چقدر بوده است این ها مواردی است که در انتخاب رشته بسیار مهم است.

باید معیار قبولی خود را در زیر گروه مورد علاقه خودتان قرار دهید و بر اساس رتبه و تراز آن کد رشته ها را انتخاب کنید نه بر اساس بالا ترین تراز در زیر گروه دیگر.

چگونگی انجام انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

بهترین روش برای هر فرد می تواند به این صورت باشد که فقط رشته هایی که به آن ها علاقه دارید را در نظر بگیرید و پس از آن بر اساس رتبه تراز و سهمیه تان کد رشته ها را بچینید بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که تا آخرین کد انتخابی شما در نظر گرفته می شود و سازمان تا کل لیست رشته های شما را بررسی نکنید به دنبال فرم انتخاب رشته بعدی نخواهد رفت پس در انجام انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 دقت کنید.

همه کسانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری روزانه و شبانه می باشند می توانند اقدام به انجام آن کنند. با مراجعه به سایت سنجش می توانید رشته های مورد نظر خود را ثبت کنید. شما می توانید به صورت کلی ۱۵۰ رشته محل را انتخاب نمایید. داوطلب های رشته های تجربی در نظر داشته باشند که این انتخاب ها برای آن ها کمی متفاوت است.

سهمیه در انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

 

تاثیر سهمیه در قبولی کنکور بر همه آشکار است. اگر جزو افرادی هستید که فقط سهمیه مناطق داشته اید رتبه شما بر اساس همان حساب شده است ولی اگر هم سهمیه مناطق و هم سهمیه های دیگر را اعمال کنید سهمیه ای که برای بالا بردن و قبولی شما تاثیر گذار تر است در نظر گرفته می شود تا شانس فرد برای قبولی بالا تر برود. سهمیه بسیار موضوع مهمی است رتبه در سهمیه در تمامی رشته ها مهم تر از رتبه در کنکور شما است چرا که با در نظر گیری  رتبه در سهمیه اقدام به انتخاب رشته خواهید کرد. همه افرادی که در کنکور شرکت کرده اند دارای سهمیه های مناطق یک ، دو یا سه هستند.

انتخاب رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد

رشته های پیراپزشکی

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد

برای آشنایی بیشتر با سهمیه های مختلف و چگونگی و شرایط انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا بتوانید از شرایط آن آگاهی کافی دریافت کنید. انتخاب رشته بسیار موضوع مهمی است که برای قبولی کنکور باید به آن دقت شود.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.