رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

کسری خدمت ایثارگری

در بسیاری از کشور ها مانند ایران اقایان زمانی که یه سن هجده سال تمام برسند مشمول خدمت سربازی هستند . اما در برخی دیگر از کشور ها مانند کوبا و میانمار انجام خدمت سربازی برای خانم ها نیر امری اجباری است به گونه ای که در دیگر کشور ها دوران خدمت سربازی به صورت داوطلبانه صورت میگیرد اما تمامی جوانان در شرایط ضروری باید برای اعزام اقدام کنند .
همانگونه که میدانید در کشور ما خدمت سربازی یک امر ضروری و واجب برای جوانان است اما افرادی که با مشکلات جسمی و روحی مواجهه هستند از خدمت سربازی معاف می شوند .

کسری خدمت ایثارگری

همچنین ممکن است بسیاری از افراد از شرایطی برخوردار باشند که بتوانند کسری خدمت نیر دریافت کنند . کسری خدمت برای آن دسته از افرادی است که معافیت از خدمت ندارند در ادامه ی مطالب به توضیحات بیشتری در خصوص کسری خدمت ایثارگری خواهیم پرداخت .
یکی از مهمترین و اساسی ترین شرایط برای دریافت کسری خدمت سربازی برخورداری از قوانین و مقررات کسری خدمتی و عدم غیبت است .

کسری خدمت سربازی به چه معناست ؟

همانگونه که آگاه هستید و در قسمت های قبلی نیز گفته شد انجام خدمت سربازی یک امر ضروری و واجب برای تمامی اقایان هجده سال است . انجام خدمت سربازی برای مشمولین هجده سال واجب است افراد زمانی که به سن هجده سالگی می رسند باید برای گذراندن دوران خدمت سربازی خود اقدام کنند .

داوطلبان میتوانتد برای بررسی وضعیت خدمت خود به سایت سازمان نظام وظیفه مراجعه کنند و اطلاعات خواسته شده را بررسی وضعیت خود درج نمایند .

ولی طی کردن دوران سربازی ممکن است زمان های متفاوتی برای مشمولین داشته باشد ، برای مثال ممکن است گروهی از داوطلبین امکان خرید خدمت سربازی را ندارند ، گورهی دیگر از افراد مشنول دریافت کسری خدمتی می باشند ، کسری خدمتی به این گونه است که میتوانند در مدت زمان کمتری به انجام دوره ی خدمتی سربازیشان بپردازند کسری خدمت انواع گونامونی دارد که در قسمت های بعدی به کسری خدمت ایثارگری اشاره خواهیم کرد .

انواع کسری خدمت سربازی

کسرخدمت سربازی ایثارگران

کسر خدمت مناطق عملیاتی و مناطق محروم و بد آب و هوا

کسری خدمت سربازی فرزند

کسری خدمت سربازی نخبگان ( داوطلبان این گروه ملزم می باشند اطلاعات کافی درباره ی پروژه ی کسری خدمت سربازی آگاهی داشته باشند )

کسری خدمت سربازی جانبازان

کسری خدمت سربازی افراد متاهلین

کسری خدمت سربازی افراد بسیجی

مهمترین و اصلی ترین شرایط دریافت کسری خدمت سربازی چیست ؟

توجه داشته باشید کسری خدمت سربازی تنها به کارکنان در حین انجام وظیفه تعلق دارد . ارگان های نیرو های مسلح ملزم می باشند ابتدا گواهینامه و یا تاییدیه ای مبنی بر کسر خدمت را صادر کنند و سپس در ساین سازمان نظام وظیفه ثبت‌ نمایند یکی از مهمترین و اصلی ترین شرایط حائز اهمیت برای دریافت کسری خدمت عدم غیبت خدمت سربازی است .

امریه سربازی قرارگاه خاتم الانبیا

امریه آستان قدس رضوی

امریه قوه قضائیه

شرایط و ضوابط دریافت کسری خدمت ایثارگران

آن گروه از مشمولینی که خانوادهایشان دارای سابقه ی ایثارگری هستند اما سابقه ی آنها به حد معافیت فرزندشان نمی رسد میتوانند از شرایط کسری خدمت ایثارگری بهره مند شوند و به نوعی تسهیلاتی خدمتی به آنها تعلق می گیرد .

آن دسته از ایثارگرانی که امکان معافیت یک فرزند را ندارند میتوانند تنها برای کسری خدمت یکی از فرزندان خود اقدام کنند .

رزمندگانی که در بیشتر از یک ارگان شامل سابقه ی حضور در جبهه و جانبازی را دارند ، بنابراین اگر جمع کل آنها به معافیت یک فرزند رسد ، هر کدام از این ارگان ها ملزم می باشند به صورت جداگانه ای زمان های جبهه و جانبازی فرد را به سازمان نظام وظیفه اعلام کنند تا توسط این سازمان محاسبه شود .

اگر جمع تمامی مدت زمان های جبهه و جانبازی فرد برای معافیت یک فرزند تکمیل نشود فرد مذکور و یا ایثارگر ملزم می باشند برای فرزند خود کسری خدمت ایثارگری دریافت کند که هرکدام از ارگان به طور جداگانه ای برای فرد کسری خدمتی ایثارگری ارائه می دهند .

آن گروه از والدینی که چند فرزند پسر و یا دوقلو دارند که باید به صورت همزمان برای انجام خدمت سربازی اعزام شوند این امکان وجود دارد تا کسری هدمت ایثارگری در بین آنها تقسیم شود .

مشمولین ایثارگری که هیچگونه غیبتی نداشته اند به اندازه ی هر درصد جانبازی و هر ماه اسارت و هر ماه رزمندگی حدود دوازده روز کسر خدمتی دارند .

برخورداری از چه شرایطی برای دریافت کسری خدمتی حائز اهمیت است؟

کسری خدمت ایثارگری همانگونه که در مطالب بالا نیز ذکر شده یکی دیگر از کسری خدمت های سربازی است که مشمولین در صورت واجد بودن شرایط میتوانند از آن بهره مند شوند . همچنین ارائه ی مدارک برای افراد نیز امری ضروری است .
همچنین کسری خدمت فرزندان ایثارگر بنا بر شرایط و ضوابطی مورد اجرا قرار میگیرد .

افرادی که میخواهند از کسری خدمت در هر زمینه ای بهره مند شوند ابتدا باید با مراحل دریافت کسری خدمت آگاهی داشته باشند . در ادامه به مطالب دیگری در خصوص کسب کسری خدمت ایثارگری می پردازیم .

کسری خدمت سربازی

 کسری خدمت سربازی همانطور که گفته شد به این گونه است که از مدت زمان خدمت سربازی فرد کاسته می شوند و افراد مدت زمان کمتری را برای انجام خدمت سربازی پشت سر میگذرانند . کسری خدمت ایثارگران نیز شرایط و ضوابط خاصی دارد ، کسر خدمت ایثارگران باعث کاهش مدت زمان خدمت و یا معافیت می شود .

چگونگی های کسری خدمت فرزندان ایثارگر

باتوجه به دستور العمل های کسب شده درباره ی شرایط و ضوابط معافیت خدمت سربازی آن گروه از داوطلبانی که هر بک از اعضای خلنوادشان در جببه های جنگ حضور داشته اند و از میهن عزیزمان دفاع کرده اند و یا شهید ، مفقود الاثر و جانباز و اسیر شده اند از طرح کسری خدمت برخوردار می باشند .

افرادی که میخواهند از معافیت خدمت سربازی در این راستا برخوردار شوند ابتدا نلزم می باشند مدارک خداسته شده ی خود را مبنی بر دریافت کسری خدمت ارائه دهند سپس باتوجه به اقدامات صورت گرفته برای معافیت خود نیز اقداماتی داشته باشند .

آن گروه از معافیت هایی که شامل برگه اعزام هستند اما سابقه ی خانوادشان به حد معمول نرسبده می توانند از کسری خدنتی ایثارگران استفاده کنند که در لین راه باید از شرایط و ضوابط خواسته شده نیز برخوردار باشند . با مراجعه به مطالب فوق میتدانید اطلاعات کامل تری در این خصوص کسب کنید .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *