رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

نحوه نگارش گزارش کارآموزی

آموزش می تواند به طور قابل توجهی بر توانایی دانش آموزان برای موفقیت در محیط کار تأثیر بگذارد، اکثر آن ها با تمرکز بر نحوه نگارش گزارش کارآموزی نمره خود را دریافت کنند. دانشجویان موظفند در تمام دانشگاه ها، مروری بر فعالیت ها و تجربیاتی که در حین گذراندن دوره خود در یک شرکت، موسسه و غیره داشته اند را ارائه دهند. در واقع، تقویت ارتباط بین کسب و کار و دانشگاه هدف اولیه ارائه این نوشته در دانشگاه ها و سایر موسسات آموزش عالی است. یکی از دوره هایی که بسیاری از دانشجویان باید آن را بگذرانند کارآموزی است.

 

نحوه نگارش گزارش کارآموزی

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

دوره آموزشی مخصوص دانشجویان

 

با توجه به اینکه نحوه نگارش گزارش کارآموزی و ارسال این گزارش تاثیر بسزایی در ارزشیابی و نمره نهایی دانش آموز دارد، توجه به چند نکته کلیدی می تواند به خوب شدن گزارش کمک کند. از این رو سعی شده است در این مقاله به موضوعات کلیدی مانند ساختار کلی گزارش کار، سبک نگارش، مطالب و غیره بپردازیم و توضیح مختصری در مورد هر یک ارائه دهیم.

کارآموزی را می توان به عنوان یک فرصت استثنایی برای دانشجویان در استفاده و یادگیری مهارت های لازم برای رشته تحصیلی خود در نظر گرفت. در واقع، هدف اولیه از ارائه یک برنامه کارآموزی در دانشگاه ها و سایر مؤسسات آموزش عالی، تسهیل ارتباط بین کسب و کار و دانشگاه است. اگرچه آموزش می تواند به طور قابل توجهی بر موفقیت شغلی دانش آموزان تأثیر بگذارد، اکثر آن ها با تکلیف این درس دست و پنجه نرم می کنند

چگونگی و نحوه نگارش گزارش کارآموزی

توجه داشته باشید که هر دانشگاه در مورد محتوا و به خصوص ساختار گزارش کار باید استانداردهای خاصی را رعایت کند. در نتیجه، واضح است که درس و معلم در قالب و نحوه نگارش گزارش کارآموزی تأثیر زیادی دارد. بنابراین، قبل از اینکه بخواهید گزارش کار خود را تهیه کنید، باید از سرپرست خود راهنمایی های خاصی بخواهید.

موضوع گزارش کار باید با دقت انتخاب شود و با اهداف تعیین شده مرتبط باشد. برای شروع، گزارش کار باید مختصر و آموزنده باشد. این باید بر اساس مشاهدات و تجربیات شما از محل کار باشد، بنابراین از افزودن جزئیات غیرمرتبط با موضوع اصلی گزارش خودداری کنید. در واقع گزارش کار باید طوری تنظیم شود که اطلاعات لازم را به صورت واضح و منظم در اختیار مخاطب قرار دهد.

علیرغم همه این تغییرات، نحوه نگارش گزارش کارآموزی معمولا از یک قالب پیروی می‌ کنند و پیروی از اصول راهنمای آن می‌تواند به شما در ایجاد یک گزارش خوب سازمان ‌یافته و از نظر اخلاقی سالم کمک کند. انتخاب منابع شما برای گزارش کار عامل مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود.

هنگام نوشتن گزارش کار، دانش‌آموزان اغلب تحقیق می‌ کنند، به دنبال اطلاعات می‌گردند و منابع مختلفی را مطالعه می‌کنند. در نتیجه، چون باید آن ها را در گزارش کار بگنجانید، طبقه بندی موضوعات و تهیه فهرستی از منابعی که با آن ها مشورت می کنید بسیار مهم است

فرمت و نحوه نگارش گزارش کارآموزی

 

بیشتر دانشگاه ها فرمت گزارش خود را دارند ولی یک ساختار کلی هم وجود دارد. که به شرح زیر است:

علاوه بر توضیحات عنوان، صفحه قدردانی نیز در صفحه عنوان این بخش از گزارش کار درج شده است. با این حال، قبل از بیان موارد فوق، باید صفحه اول گزارش خود (جلد) را تمام کنید. به همین دلیل در نحوه نگارش گزارش کارآموزی، صفحه اول گزارش کار باید حاوی اطلاعاتی مانند: نام و نشان دانشگاه، نام دانشکده و گروه (یا گروه)، عنوان دوره، نام سایت کارآموزی، نام ناظر کارآموزی، آدرس و شماره تلفن محل کارآموزی و تاریخ شروع و پایان دوره کارآموزی.

نام خود را اضافه کنید ارائه فهرست مطالب تمرکز بخش دوم گزارش کار است. لازم به ذکر است که این بخش باید بیشتر از عناوین فصول و زیرفصل ها شامل اطلاعات بیشتری باشد.

همچنین باید فهرستی از جداول، نمودارها و سایر گرافیک های استفاده شده در گزارش خود تهیه کنید و در مقابل هر کدام شماره صفحات مناسب را مشخص کنید. قسمت “فهرست مطالب” را پر کنید.

مقدمه و نحوه نگارش گزارش کارآموزی

 

در مقدمه یک دید کلی از محیط کار و فعالیت های دانش آموز به مخاطب داده شود. در این بخش باید توضیح مختصری از گروهی که در آن عضویت داشتید ارائه دهید. در این بخش می توانید در مورد درس ها، برخوردها و دانشی که در این مدت کسب کرده اید نیز مشاوره ارائه دهید.

اساس گزارش در بدنه اصلی این بخش است، بنابراین باید با نهایت دقت و مطالب ذکر شده نوشته شود. نحوه نگارش گزارش کارآموزی باید سازماندهی شده باشد، قابل فهم و به وضوح ارائه شود. سه بخش بدنه اصلی گزارش را تشکیل می‌ دهند که توضیح مختصری در مورد هر کدام خواهیم داد.

بخش اول به ارائه اطلاعات کامل و عمیق در مورد مجموعه ای که آموزش در آن انجام شده است اختصاص دارد.

باید محیط کار خود را توصیف کند و جزئیاتی در مورد فعالیت ها، منابع و اهداف گروه و همچنین مکان مجموعه ارائه دهد. عنوان مثال، برنامه نویسی، تعمیرات، طراحی، نگارش مقاله و ترجمه متون فنی و علمی همگی نمونه هایی از فعالیت های مرتبط با تحقیق هستند.

تجربه کاری و نحوه نگارش گزارش کارآموزی

 

دانشجویان باید تخصصی که در طول دوره کارآموزی در مورد آن آموخته اند با توضیحات و جزئیات لازم در بخش پایانی ساختار اصلی گزارش کار خود بگنجانند. در این بخش، بسیار مهم است که اطلاعات به طور مداوم ارائه شود و موضوع به وضوح بیان شود.

در نتیجه، هنگام نوشتن در مورد مشاهدات، تجربیات یا هر چیز دیگری که در این دوره یاد گرفته اید، نکات ذکر شده را به خاطر بسپارید. برای مثال، می‌ توانید نرم ‌افزاری را که در طول دوره کارآموزی خود در این بخش یاد گرفتید، به همراه کاربردها ی آن توضیح دهید.

همچنین می ‌توانید به شرح ابزارها و تجهیزاتی که در طول دوره کارآموزی خود استفاده کرده‌اید، به همراه شرح نحوه کار و استفاده از آن ها، به عنوان موضوعات دیگری که در این بخش پرداخته شده است، فکر کنید. بستگی به این دارد که تجربه کارآموزی شما چقدر برای شما مفید بوده است و چه چیزی یاد گرفته اید.صدای سنجش آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشد.

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.