رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

نحوه خرید تعهد خدمت

امروزه برای تعیین رشته و تحصیل موضوع شغل و بازار کار بسیار با اهمیت است داوطلبان کنکور به این موضوع بسیار اهمیت می دهند. بعضی از رشته ها تعهد اجباری دارند و بعضی از رشته ها به صورت اختیاری است. در این مطلب به چگونگی و نحوه خرید تعهد خدمت برای بعضی از رشته ها که امکان پذیر است خواهیم پرداخت. برای انتخاب رشته باید به این موضوع دقت شود چرا که در صورت گذراندن تعهد امکان آزاد سازی مدرک وجود دارد و در صورت امکان با پرداخت هزینه امکان پذیر است.
برای آشنایی بیشتر با این موضوع و برای پرسش سوالات خود با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

نحوه خرید تعهد خدمت

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

شرایط معافیت و رشته های آن

در زمانی که انتخاب رشته انجام می شود افراد باید دقت کنند که ممکن است سه برابر زمان تحصیل و یا دوره خدمت در دو سال انجام گیرد بعضی از افراد به دلایل مختلف ممکن است نیاز به مدرک تحصیلی خود داشته و نمی توانند این مدت زمان را بگذرانند به همین دلیل به دنبال نحوه خرید تعهد خدمت هستند و معافی هستند. موضوعب که باید به آن اشاره کرد این است که بعضی از رشته ها تعهد اجباری دارند و افراد باید در زمان انتخاب رشته به آن دقت کنند.

در رشته های پزشکی و پرستاری تعهد اجباری است و در رشته های بهداشت این مدت زمان تعهد اختیاری است و در شرایط خاصی این تعهد ها قابل خریدن هستند. در ادامه این مطلب به نحوه خرید تعهد خدمت این سری از رشته ها می پردازیم همچنین می توانید با مراجعه به سایت صدای سنجش مدت زمان مشاوره خود را انتخاب نموده و از این طریق با مشاورین ما در تماس باشید تا به سوالات شما پاسخ دهند.

چگونگی و نحوه خرید تعهد خدمت برای رشته های اجباری

پس از این که دفترچه انتخاب رشته را مطالعه کردید به بعضی از رشته ها برخورد خواهید کرد که رشته های با تعهد خدمت سه برابر زمان تحصیل هستند به صورت کلی ۲۳ رشته از پزشکی و پیراپزشکی را شامل می شود که شامل:
دندانپزشک ، علوم آزمایشگاهی ، رادیولوژی ، اتاق عمل ، هوشبری ، مامایی ، دارو سازی ، فناوری اطلاعات سلامت ، تکنولوژی اتاق عمل ، فیزیو تراپی ، شنوایی سنجی ، علوم تغذیه ، تکنولوژی پرتو شناسی ، کار درمانی ، مهندسی بهداشت محیط ، فوریت های پزشکی ، پزشکی و پرستاری است.

تمامی این رشته ها موظف به گذراندن تعهد نیستند فقط افرادی که در زمان انتخاب رشته تحصیل بوبی با تعهد خدمت در دانشگاه علوم پزشکی را انتخاب کرده اند باید سه برابر مدت زمان تحصیل خدمت کنند.

برای این که بدانید چرا باید نحوه خرید تعهد خدمت را بدانید باید گفت این رشته ها به دلیل مدت زمانی که به صورت رایگان تحصیل کرده اند موظف به خدمت در مناطق و استان های محروم به مدت سه برابر مدت زمان تحصیل شان هستند.

بعضی از رشته های وزارت بهداشت این تعهد خدمت را به صورت اجباری ندارند ولی می توانید در صورت علاقه در سامانه رشد ثبت نام کرده و به کار در مراکز درمانی کشور بپردازید.

طرح نیروی انسانی و نحوه خرید تعهد خدمت

بر اساس مطالبی که قبل تر گفته شد نوع دیگری از تعهد وجود دارد که به آن طرح دو ساله گفته می شود که در بعضی از رشته ها به صورت اجباری است و بعضی از رشته ها اختیاری به دلیل این که این رشته ها در محیط های کاری به صورت مازاد وجود دارند به صورت اختیاری می توانند خدمت کنند همان طور که گفته شد این مدت زمان دو سال است در ادامه نحوه خرید تعهد خدمت دو ساله را نیز شرح خواهیم داد.

افرادی که داوطلب هستند باید کم تر از سه ماه پس از فارغ التحصیل در سامانه رشد وزارت بهداشت ثبت نام کنند که از این طریق توزیع نیروی انسانی انجام شود و به تشخیص شان در منطقه مورد نیاز شروع به خدمت کنید بنابر مناطق مختلف ممکن است مدت زمان خدمت متفاوت باشد. متقاضیان به سامانه مراجعه کرده و لیست انتظار را مشاهده نمایند و شرایط خاص بعضی از مناطق را مطالعه نمایند ادرس سایت tarhreg.behdasht.gov.ir است.

شرایط دندانپزشکی تعهدی

پرستاری تعهدی

رشته ها و شرایط طرح نیروی انسانی و نحوه خرید تعهد خدمت

در صورتی که شما طرح خود را تمام کرده اید و در مدت سربازی جزو پیام آوران بهداشت بوده اید پس این که دوره سربازی تان تمام شد می توانید با مراجعه به سایت دو سال دیگر طرح خود را تمدید کنید و به ادامه خدمت بپردازید.
رشته های طرح اجباری شامل: پزشکی ، دندانپزشک ، داروسازی ، پرستاری ، رادیولوژی ، هوشبری ، اتاق عمل ، علوم آزمایشگاهی ، بهداشت دهان ، فوریت های پزشکی
برای آشنایی بیشتر با نحوه خرید تعهد خدمت با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا سوالات شما را پاسخ گویی کرده و راهنمایی های لازم را در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار دهند.

معافیت از طرح و شرایط آن

به صورت کلی سه دسته وجود دارد که می توان به این صورت معافیت گرفتن دسته اول معافیت های سربازی و دسته دوم وزارت بهداشت و دسته سوم معافیت های علوم پزشکی است.
دانشگاه علوم پزشکی و معافیت های آن:
تک فرزند خانواده
همسر و فرزندان آزادگان ، مفقودین ، شهدا
جانبازان بیشتر از ۲۵درصد و فرزند جانبازان بالای ۵۰ درصد و همسر جانباز بالای ۷۰ درصد.
افراد بالای ۴۵ سال
مادرانی که حضانت فرزند را به عهده دارند

شرایط معافیت وزارت بهداشت:
داشتن گواهی معافیت از قبل
۶ ماه داوطلبی در جبهه
بیماری سخت درصورت تایید شدن
خانم هایی که قبل از اول آذر ۱۳۸۰ متاهل شده اند
استعداد درخشان
افرادی که در خارج از کشور فارغ التحصیل شده اند ولی شهریه های داخل را پرداخت کرده اند.

سربازی و نحوه خرید تعهد خدمت

بیشتر از بیست و یک ماه سربازی به صورت امریه
همان طور که گفته شد آزادگان مفقودین شهدا و جانبازان با داشتن شرایط نیاز به گذراندن تعهد ندارند یکی از خواهران یا برادران این افراد نیز می تواند برای معافیت از خدمت اقدام نماید.
برای گرفتن وقت مشاوره از صدای سنجش می توانید از طریق منو های سایت اقدام کرده و رزرو زمان مشاوره خود را انجام دهید و با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.