رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

معرفی رشته پرستاری

هر ساله افراد بسیار زیادی خواهان شرکت در کنکور تجربی هستند. آشنایی با رشته های مختلف گروه تجربی می تواند در آینده شما تاثیر گذار باشد. در این مطلب راجع به معرفی رشته پرستاری شرایط شرکت در این رشته قبولی و شرایط شغلی آن خواهید خواند. این رشته در دانشگاه سراسری و آزاد پذیرش دارد. برای موفقیت و قبولی در این رشته می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را در انتخاب رشته و شرایط ثبت نام و… راهنمایی کنند. برای آشنایی بیشتر با شغل پرستاری ، درآمد و شرایط کاری ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

 

معرفی رشته پرستاری

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

رتبه قبولی و شرایط ثبت نام

در ادامه معرفی رشته پرستاری بدون کنکور باید گفت که بعضی از رشته های پیراپزشکی هر سال معرفی شده که می توانید بدون کنکور در آن ها شرکت کنید. ممکن است بعضی مواقع پرستاری جزو آن ها باشد در واقع نمی توان به صورت دقیق گفت که در سال آینده پذیرش بدون کنکور برای این رشته وجود دارد یا خیر.
هر سال تمامی داوطلبان می توانند از طریق کنکور سراسری در این رشته شرکت کنند و در دانشگاه های کل کشور جذب خواهند شد. در ادامه باید گفت که این رشته با داشتن شرایط خاص بعضی از مواقع پذیرش بدون کنکور نیز دارد. برای اطلاع بیشتر و معرفی رشته پرستاری می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا در رابطه با ثبت نام های بدون کنکور پیراپزشکی سوالات شما را پاسخ دهند.
رتبه مورد قبول برای این رشته نیز بر اساس نیاز کشور متفاوت خواهد بود. باید سهمیه های فرد نیز مورد بررسی قرار گیرد اطلاع از رتبه قبولی می تواند به داوطلبان کمک کند تا متوجه شوند چقدر به آرزو های خود نزدیک هستند.

آزمون صلاحیت حرفه‌ ای پرستاران 1403

مقاطع تحصیلی و معرفی رشته پرستاری

همه ی افراد با داشتن مدرک دیپلم می توانند در این رشته ثبت نام کنند و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل نمایند. برای گرفتن مدرک کارشناسی باید ۱۳۰ واحد از دروس تخصصی و اصلی و دروس عمومی و پایه و همچنین کارورزی و کارآموزی را بگذرانید. معرفی رشته پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد بسیار مهم است چرا که در آینده شغلی شما تاثیر گذار خواهد بود.
به طور کلی برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد باید ۲۶ واحد را بگذرانید و پس از فارغ التحصیل در مراکز درمانی و آموزشی مانند دانشکده های پرستاری مشغول به کار شوید. برای شرکت در مقطع دکتری این رشته باید شرایط خاصی داشته باشید.
دو استاد قبلی باید صلاحیت شما را تایید کنند (معرفی نامه)
مدرک زبان
قبولی در آزمون دکتری

نحوه خرید تعهد خدمت

خصوصیات فردی و معرفی رشته پرستاری

اگر واقعا به این رشته علاقه مند هستید باید بدانید که این رشته سختی های خاص خود را خواهد داشت شیفت های طولانی ، ایستادن های طولانی مدت ، داشتن ارتباط با انواع بیماری ها ، توانایی جسمی و روحی و ذهنی بالا از مواردی است که باید بدانید.
با داشتن روحیه همدلی و کمک به افراد و صبر بالا و داشتن احترام به افراد بیمار و مدیریت شرایط بحرانی و اخلاقیات مربوط به پرستاری می توانید بر سختی ها پیروز شوید.
باید بدانید یکی از وظایف شما تعویض پانسمان ، تزریق و به هر حال سر و کار داشتن با خون ریزی و بیمار است باید روحیه ای محکم داشته باشید در غیر این صورت در این رشته موفق نخواهید بود. برای آشنایی با شرایط این رشته و شرایط فردی خودتان بهتر است قبل از هر چیز با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

شرایط ادامه تحصیل خارج کشور و معرفی رشته پرستاری

در سال های گذشته بسیاری از افراد که فارغ التحصیل این رشته بوده اند برای ادامه تحصیل مهاجرت کرده اند بسیاری از کشور ها در زمان همه گیری اقدام به پذیرش این رشته کرده اند. می توان گفت با داشتن شرایط مانند دانستن زبان انگلیسی و حتی زبان هایی مانند آلمانی و سوئدی و… می توانید شانس خود را برای مهاجرت بالا ببرید.
شرایط ادامه تحصیل و کار با ایران متفاوت خواهد بود اگر شما فردی هستید که به مهاجرت فکر می کنید یکی از انتخاب ها معرفی رشته پرستاری است که بسیار رشته خوبی برای ادامه تحصیل و یا مهاجرت است. در سال های اخیر تعداد قابل توجهی از پرستاران جذب کشور های دیگر شده اند و همچنان شانس زیادی برای مهاجرت دارد.
برای آشنایی بیشتر با شرایط مهاجرتی این رشته و چگونگی مراحل و دیگر موارد می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند و به سوالات شما پاسخ دهند.

مدت زمان طرح و معرفی رشته پرستاری

برای مقطع کارشناسی احتیاج به تحصیل به مدت چهار سال و یا به عبارت هشت ترم زمان برای اتمام این دروس دارید. بعد از این که مدرک لیسانس خود را تکمیل کردید باید به یک دوره طرح بروید که حدود دو سال خواهد بود و در واقع به صورت اجباری است.
در این دوره که در یکی از مراکز درمانی انجام می شود حقوق دولتی به شما تعلق می گیرد و به این صورت مشغول به کار خواهید شد بعضی از افراد می توانند با داشتن شرایط خاص معافیت از طرح دریافت کنند مواردی مانند:
اگر مشمول سربازی باشید
افرادی که جزو رتبه های اول تا ده رشته تجربی هستند
داشتن مدال طلای المپیاد
رتبه اول تا سوم آزمون های جامع علوم پایه و کارورزی و پیش دستیاری
داوطلبان جبهه که بالای شش ماه باشد
خانم هایی که حضانت فرزند به عهده دارند
خانم متاهل و یا در صورت فوت همسر
افرادی که در مقاطع قبلی معافیت داشته اند
خانواده شهید، فرزند جانباز بیشتر از ۵۰درصد و همسر جانباز بالای ۷۰ درصد.

 

کنکور تجربی و معرفی رشته پرستاری

بسیاری از افراد علاقه مند به شرکت در این رشته هستند و هر ساله عده زیادی در کنکور تجربی ثبت نام می کنند. بهتر است از نزدیک با وظایف یک پرستار آشنا شوید و بعد از دانستن تمامی جوانب برای ادامه تحصیل در این رشته اقدام کنید.
برای اطلاعات بیشتر و پاسخ گویی به سوالات کافی است با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند تا بتوانید به راحتی در کنکور رتبه قبولی کسب کنید.

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *