رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

معرفی رشته

با توجه به قدرت سیاسی و نظامی روسیه و همچنین روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روسیه و ایران، یادگیری معرفی رشته زبان روسی درآمد و بازار کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند شرایط کاری نسبتا مطلوبی را برای فارغ التحصیلان ایجاد کند.

یکی از رایج ترین زبان های اروپا و یکی از شش زبان اصلی سازمان ملل است. این زبان نه تنها در ایران، بلکه در دانشگاه های سراسر جهان نیز تدریس می شود.

معرفی رشته زبان روسی درآمد و بازار کار

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

 

 

آشنایی و معرفی رشته زبان روسی درآمد و بازار کار

هدف از این دوره تربیت افراد متخصصی است که دانش و درک عمیق و ویژه ای از معرفی رشته زبان روسی درآمد و بازار کار داشته باشند و توانایی آموزش این زبان را به صورت علمی و حرفه ای داشته باشند. در ادامه مقاله شما را با دوره های زبان و بازار کار آشنا می کنم.

برای دوره های این زبان در مقطع کارشناسی دروس اصلی وجود ندارد، اما برای کارشناسی ارشد سه موضوع اصلی وجود دارد: آموزش زبان روسی، ادبیات روسی و ترجمه روسی که هر گرایش دوره های خاص خود را دارد.

در ادامه مقاله به معرفی رشته های روسی پرداختم، سپس امکان پذیرش این رشته ها را در دانشگاه های مختلف روسیه بیان کردم و نکات مهم مربوط به انتخاب رشته روسی را توضیح دادم.

 

مهلت ثبت نام آزمون msrt

زمان برگزاری آزمون msrt

دانشگاه ها و معرفی رشته زبان روسی درآمد و بازار کار

در زیر لیستی از دانشگاه هایی که دوره های زبان روسی را در مقطع کارشناسی ارائه می دهند آورده شده است.

دانشگاه اصفهان، دانشگاه الزهرا، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علامه طباطبایی.

همانطور که می بینید تعداد دانشگاه هایی که زبان روسی را تدریس می کنند بسیار محدود است که رقابت در این رشته را دشوار می کند. جهت اطلاع شما لیست فوق بر اساس کارت کنکور زبان خارجی ایجاد شده است. بسیاری از افراد در انتخاب رشته خود تردید دارند و سعی می کنند در زمینه های مختلف تحقیق و بررسی کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

موارد مهم معرفی رشته زبان روسی

دوره های زبان روسی یکی از محبوب ترین زیرمجموعه های زبان شناسی در بین شرکت کنندگان در آزمون زبان است. با شروع مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری و انتشار کارت انتخاب رشته کنکور، متقاضیان علاقه مند می توانند از جزئیات از جمله زمان و نحوه اخذ پذیرش در این رشته مطلع شوند.

دوره زبان روسی بخشی از آزمون زبان است که متقاضیان می توانند آزمون زبان را انتخاب کنند. دوره های زبان روسی سالانه در دانشگاه های دولتی، پردیس های مستقل و دانشگاه های آزاد ارائه می شود.

علاقه مندان به معرفی رشته زبان روسی درآمد و بازار کار می توانند با شرکت در کنکور سراسری، اولین کارنامه نمره را ارسال و سپس طبق فرم انتخاب رشته وارد زبان روسی شوند. پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور، داوطلبان می توانند این دفترچه را مطالعه کنند تا در مورد فرصت های پذیرش و رشته ها و دانشگاه های ارائه دهنده این شاخه بیشتر بدانند.

بهترین معرفی رشته زبان روسی درآمد و بازار کار

غنای ادبیات اتحاد جماهیر شوروی سابق و در نهایت روسی باعث پیدایش رشته «روسی زبان» شد. دانشگاه های روسیه در زمینه های فنی رتبه بالایی دارند و دانشجویان را به انتخاب این رشته ها ترغیب می کند. زیرا روسی بدون شک یکی از غنی ترین زبان ها در ادبیات است.

هدف از دوره زبان روسی تربیت مترجم در زمینه های فرهنگ، ادبیات و علوم انسانی می باشد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند با توجه به تخصص خود در سازمان های علمی و اطلاعاتی برای رفع نیازهای دپارتمان های مرتبط با روسیه فعالیت کنند.

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری و انتشار کارنامه اولیه، هرکسی می تواند برای دریافت کارنامه به سایت سنجش مراجعه کرده و از نتایجی مانند میزان قبولی و رتبه هر رشته مطلع شود. شما می توانید در زیر گروه های مختلف امتیاز کسب کنید.

انتخاب رشته و معرفی رشته زبان روسی درآمد و بازار کار

پس از شرکت در کنکور زبان، افرادی که مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه یا پردیس های خودگردان هستند، باید دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان را دریافت کرده و پس از انتخاب رشته کنکور، به تکمیل فرم انتخاب رشته ادامه دهند.

در پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد، آموزش زبان روسی فقط با پرداخت هزینه امکان پذیر است. همانطور که در بالا ذکر شد، گروه زبان روسی فقط برای دوره های روزانه، پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد (ظرفیت عادی) و دانشگاه آزاد (بیش از ظرفیت) دانشجو می پذیرد.

چگونگی و معرفی رشته زبان روسی درآمد و بازار کار

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی نگران آن هستند، یافتن شغلی متناسب با مدرک خود است.

فارغ التحصیلان روسی می توانند در مدارس زبان های خارجی و موسسات آموزش عالی تدریس کنند. سایر زمینه های شغلی در این زمینه شامل شرکت های تجاری، وزارت امور خارجه، سفارت و کنسولگری ایران در روسیه، وزارت علوم و وزارت هوانوردی، هوافضا و انرژی اتمی است.

علاوه بر این، فارغ التحصیلان روسی می توانند در زمینه ترجمه مطبوعاتی و در شرکت هایی که برای ارتباط با کشورهای خارجی نیاز به مترجم دارند، فعالیت کنند. حضور در حوزه فرهنگی ارتباطات و سفرهای سازماندهی شده از طریق سمینارها، جشنواره ها و نمایشگاه ها نیز می تواند یکی از فرصت های شغلی فارغ التحصیلان زبان خارجی باشد.

مهارت مورد نیاز و معرفی رشته زبان روسی درآمد و بازار کار

همانطور که در بالا ذکر شد، هدف اصلی این رشته تربیت افراد حرفه ای است که بتوانند این زبان را در سطح مناسب آموزش دهند.

بنابراین، اگر قصد دارید پس از فارغ التحصیلی به عنوان معلم در مراکز مختلف مشغول به کار شوید، به مهارت های زبانی خوب، توانایی انتقال مفاهیم و برقراری ارتباط موثر نیاز خواهید داشت.

علاوه بر این، دانش آموزانی که در حال مطالعه یک زبان خارجی هستند باید در طول تحصیل خود هر چهار جنبه زبان – نوشتن، خواندن، گوش دادن و صحبت کردن – را بیاموزند تا با موفقیت شغلی به دست آورند.

از این رو به دانشجویان این رشته توصیه می شود که تحصیلات خود را به دوره های دانشگاهی محدود نکنند، بلکه در طول تحصیل به یادگیری ترجمه و خواندن آثار خارجی بپردازند تا تجربه لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.