رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

معرفی رشته بازار کار علوم آزمایشگاهی

این رشته با پیشرفت پزشکی و گسترش دامنه روش های تشخیصی بر روی تجهیزات آزمایشگاهی توسعه یافته است و امروزه کارکنان این رشته با استفاده از دستگاه های الکترونیکی و اتوماتیک با دقت بالا، بسیار حساس، آزمایشات مختلفی را انجام می دهند. در معرفی رشته بازار کار علوم آزمایشگاهی باید گفت شاخه ‌ای از پزشکی است که شامل تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی خون، مایعات بدن و بافت‌ های بدن انسان به منظور تشخیص بیماری، تعیین روش‌ های درمانی بعدی و حفظ سلامت عمومی است.

 

معرفی رشته بازار کار علوم آزمایشگاهی

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

پیشرفت در رشته های خاص پزشکی

 

دراصلی معرفی رشته بازار کار علوم آزمایشگاهی تشخیصی تربیت پرسنلی است که بتوانند با دانش تخصصی در آزمایشگاه های بالینی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی عمومی با استفاده از تجهیزات پیچیده الکترونیکی و روش های مختلف آزمایشات مختلف را روی خون، سایر مایعات بدن و بافت های بدن انجام دهند.

زمینه های علوم آزمایشگاهی: اطلاعات و نتایج به دست آمده از این مطالعات به پزشکان در تشخیص بیماری، ارائه درمان و حفظ سلامت عمومی کمک می کند.

این زمینه به طور مداوم در حال تغییر است و فارغ التحصیلان در این صنعت باید به روشی با دانش و مهارت کافی برای سازگاری با فناوری های جدید آموزش ببینند.

معرفی رشته های با درآمد و بازار کار مناسب

محل کار و معرفی رشته بازار کار علوم آزمایشگاهی

 

فارغ التحصیلان می توانند تحقیقات بالینی را در مرکز زیر مشعول به کار شوند:

آزمایشگاه-کلینیک در بیمارستان های دولتی و خصوصی

مکان هایی که مربوط به مرکز بهداشت

آزمایشگاه تشخیص پزشکی فردی

موسسه تحقیقاتی و مرکز تحقیقات

کارخانه مواد آزمایشگاهی

توزیع کنندگان محصولات ارگانیک و آزمایشگاهی

آزمایشگاه جنایی

آزمایشگاه انتقال خون.

معرفی رشته های پزشکی

تعهدات حرفه ای و معرفی رشته بازار کار علوم آزمایشگاهی

 

دانشمندان آزمایشگاهی خدمات آزمایشگاهی را با استفاده از تجهیزات و روش های مختلف آزمایشگاهی از جمله میکروسکوپ، روش های تشخیص مولکولی، روش های مختلف آنالیز شیمیایی و ایمونولوژیک و شناسایی باکتری ها انجام می دهند.

آنها نه تنها آزمایش های مختلفی را انجام می دهند، بلکه آزمایش ها را تکرار می کنند، از انواع روش های کنترل کیفیت استفاده می کنند و با پزشکان و سایر متخصصان بهداشت مشورت می کنند تا از ارتباط و صحت داده های به دست آمده اطمینان حاصل کنند. دانشمندان در آزمایشگاه تحت نظارت این افراد هستند.

مهارت های مورد نیاز و معرفی رشته بازار کار علوم آزمایشگاهی

 

رشته علوم آزمایشگاهی یک رشته کاربردی به خصوص در مقطع کاردانی است و جوانانی که علاقه عملی دارند و به آزمایشات ادرار و مدفوع حساس نیستند می توانند در این رشته موفق شوند.

دانش آموزان همچنین باید به شیمی و زیست شناسی علاقه داشته باشند. ذکر این نکته ضروری است که کشور ما تا مقطع دکتری در رشته علوم آزمایشگاهی دانشجو می پذیرد. از جمله مهارت های مورد نیاز برای مطالعات بیشتر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

علاقه به فرآیندهای شیمیایی و عدم حساسیت به مواد شیمیایی و مواد آزمایشگاهی صبر و پشتکار توانایی کار در محیط آزمایشگاهی.

توانایی ایجاد آزمایشگاه و معرفی رشته بازار کار علوم آزمایشگاهی

 

حوزه های علوم آزمایشگاهی، دانشجویان دکترا این فرصت را دارند که آزمایشگاهی اختصاص داده شده به حوزه تخصصی خود ایجاد کنند.

در رابطه با ایجاد آزمایشگاه های تشخیص طبی، لازم به ذکر است افرادی که در حال حاضر با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتری تخصصی پاتولوژی یا علوم آزمایشگاهی را اخذ کرده اند، دارای حقوق زیر می باشند:

تأسیس آزمایشگاه تشخیص طبی.

متخصصین پاتولوژی کسانی هستند که دارای دکترای تخصصی پزشکی هستند و بقیه کسانی هستند که دارای دکترای تخصصی آسیب شناسی یا دیپلم آسیب شناسی بالینی هستند، یعنی کسانی که دارای دکتری تخصصی پاتولوژی هستند.

بدیهی است دانشجویان دکتری در هر رشته آزمایشگاهی مجاز به تاسیس آزمایشگاه در رشته خود هستند.

مشکلات و معرفی رشته بازار کار علوم آزمایشگاهی

 

در ایران فارغ التحصیلان این رشته همواره شغل خود را استرس زا می نامند. این آزمایشگاه همچنین از افراد رشته های غیر مرتبط و افرادی که دوره های کوتاه مدت را گذرانده اند استفاده می کند.

دشواری پروسه، درآمد پایین نسبت به فعالیت واقعی آزمایشگاه و امتناع از حق تأسیس آزمایشگاه برای پاتولوژیست ها از ایرادات دانشجویان و معلمان این رشته است.

رشته علوم آزمایشگاهی رشته ای بسیار منحصر به فرد، حساس و بسیار جالب است. در هر صورت می توان گفت برای مردم جذاب است دلیل اصلی آن را می توان در حس نوع دوستی و کمک به یکدیگر دانست که نعمت بزرگی است.

معایب و معرفی رشته بازار کار علوم آزمایشگاهی

 

در این رشته مثل پزشکان توانایی خاصی برای حل مشکلات و بیماری ها نخواهید داشت و پس از آن، هرگز نمی توانید مطمئن باشید که فقط به خاطر پوشیدن کت سفید با شما مانند یک پزشک رفتار می شود.

در مورد معایب و معرفی رشته بازار کار علوم آزمایشگاهی و این رشته به موارد زیر اشاره می کنم. شما باید ظرف شش ماه پس از تکمیل مطالعات خود به بخش منابع انسانی گزارش دهید و به مدت دو سال در مرکز بهداشت پروژه ای را انجام دهید.

اگر اینطور است، مشکل بسیار بزرگ این است که یک داوطلب علوم تجربی نمی تواند آزمایشگاه راه اندازی کند و سه دانشجوی دکتری از سه گروه باید دور هم جمع شوند تا یک آزمایشگاه راه اندازی کنند یا یک آزمایشگاه زیر نظر آسیب شناس راه اندازی کنند.

درآمد معرفی رشته بازار کار علوم آزمایشگاهی

 

علوم آزمایشگاهی رشته جذابی است، اما برای همه مناسب نیست. علاوه بر استعداد، انسان باید دارای ذهنی عالی، اخلاق، صبر و بالاتر از همه این باشد که بتواند بهترین تلاش خود را با دقت کافی در مدت زمان بسیار کوتاه نشان دهد.

او در کار گروهی هوشمندی دارد و تنها هدفش رضایت خدا بالاتر از خودش است. در غیر این صورت، اگر چنین احساسی ندارید خود را اذیت نکنید.

محدوده کسب درآمد برای رشته های علوم آزمایشگاهی در حال حاضر، دانشمندان علوم آزمایشگاهی ایرانی به طور معمول بین 20 تا 30 میلیون در ماه، بسته به محل کارشان، درآمد دارند. ذکر این نکته ضروری است که هر چه سطح تحصیلات در این رشته بالاتر باشد، افراد فرصت های شغلی و درآمد بیشتری خواهند داشت. در آمریکا فارغ التحصیلان این رشته حدود 61000 دلار درآمد دارند.

برای آشنایی بیشتر می توانید از طریق مشاورین صدای سنجش سوالات خود را پاسخ گویی نمایید و با ما در ارتباط باشید.

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.