رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

شرایط پذیرش و مصاحبه دانشجو امام صادق

دانشگاه امام صادق جز آن دسته از دانشگاه ‌هایی است که برای پذیرش دانشجو شرایط خاصی دارد. منظور از شرایط خاص این است که هر یک از داوطلبین کنکور سراسری علاوه بر کسب رتبه مورد پذیرش و نمره حد نصاب باید در مصاحبه دانشگاه امام صادق نیز پذیرفته شوند.

 

مصاحبه دانشگاه امام صادق

شرایط پذیرش و مصاحبه در دانشگاه امام صادق چگونه است؟

داوطلبین شرکت کننده کنکور سراسری در صورت تمایل به گذراندن دوره تحصیل در دانشگاه امام صادق، باید از طریق وب سایت این دانشگاه ثبت نام به عمل بیاورند؛ بعد از اینکه در سایت ثبت نام کرده و در کنکور سراسری شرکت کردند باید منتظر باشند تا نتایج اولیه کنکور توسط سازمان سنجش منتشر شود.

بعد از این که نتایج اعلام شد هر یک از داوطلبین شرکت کننده در کنکور که حد نصاب نمره و رتبه برای تحصیل در دانشگاه امام صادق را کسب نموده باشند برای گذراندن مصاحبه دانشگاه امام صادق به این دانشگاه از سوی سازمان سنجش معرفی شده و اطلاعات آن‌ ها برای دانشگاه ارسال می ‌شود.

ملاک قبولی در مصاحبه دانشگاه امام صادق چیست؟

از همه شرکت کنندگان کنکور که در مرحله آزمون کتبی نمره لازم را کسب نموده باشند برای گذراندن مراحل بعدی که شامل مصاحبه دانشگاه امام صادق و آزمون شفاهی در یک مرحله می‌ باشد، دعوت نموده و پذیرفتگان نهایی شامل کسانی هستند که توانسته اند در مصاحبه دانشگاه امام صادق موفق باشند نمره مکتسبه در آزمون سراسری، رتبه به دست آمده در آزمون و سوابق تحصیلی فرد، از مهم ترین فاکتور های لازم برای شرکت در مصاحبه و گزینش داوطلبان به شمار می ‌رود.

فرایند مصاحبه دانشگاه امام صادق چگونه انجام می ‌شود؟

هر یک از شرکت کنندگان کنکور که برای مصاحبه به این دانشگاه فراخوانده شده باشند، باید همراه با مدارک لازم در زمان مقرر که از قبل به اطلاع کلیه داوطلبین می ‌رسد، در محل مصاحبه حضور داشته باشند. فرایند مصاحبه در دانشگاه امام صادق طی چندین مرحله صورت می گیرد که هدف آن بررسی صلاحیت علمی و عمومی داوطلبین کنکور می‌ باشد.

معیار های بررسی صلاحیت علمی در مصاحبه این دانشگاه کدام اند؟

در مورد صلاحیت علمی داوطلبین فرا خوانده شده به مصاحبه مواردی از قبیل رتبه کسب شده در آزمون سراسری و نمره کل اخذ شده در آزمون بررسی می ‌شود. در مورد سوابق دوران تحصیل معدل و نمره معدل کتبی دیپلم و معدل سالیانه داوطلب مورد ارزیابی قرار می‌ گیرد.

بدیهی است کسانی که نمرات و رتبه بهتری داشته باشند از شانس بالاتری برای پذیرفته شدن در مصاحبه دانشگاه امام صادق  بر خور دار هستند.
نکته ای که شاید از آن بی اطلاع باشید این است که فرا خوانده شدگان برای شرکت در مصاحبه دانشگاه امام صادق به وسیله ضرایب دروس مربوط به دانشگاه ارزیابی می شوند که برای دروس زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان عربی ضریب ۴ درنظر گرفته شده که برای درس زبان انگلیسی ضریب ۲می باشد اما ضرایب دروس تخصصی تغییری نمی کنند.

در مصاحبه چه سوالاتی از داوطلبین پرسیده می‌ شود؟

روند برگزاری مصاحبه دانشگاه امام صادق شفاهی است و از قسمت های متفاوتی تشکیل شده و ملاک تصمیم گیری مجموعه نمراتی که داوطلبین در تعیین مراحل کسب می کند معمولاً روند مصاحبه به این صورت است که پس از تلاوت چند آیه از قرآن مجید، داور های حاضر در اتاق که عموما متشکل از ۳ نفر می ‌باشند از داوطلب سوالات مختلفی می‌ پرسند که می‌ تواند در حیطه‌ های متفاوتی باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

  • مسائل عقیدتی و احکام شرعی

  • یکی از حیطه های سوالات مصاحبه دانشگاه امام صادق عموما مربوط به مسائل عقیدتی و احکام شرعی می‌ باشد و از داوطلبان سوالاتی در زمینه های مذهبی مثل خمس، احکام وضو، احکام نماز، اصول دین و فروع دین، مبطلات نماز و… پرسیده می‌ شود و به طور خلاصه باید گفت که داوطلبین باید به مسائل و احکام دینی آشنا باشند.
  • ادعیه و زیارات معروف
  • یکی دیگر از حیطه هایی که معمولاً مد نظر داور ها می‌ باشد، دعا ها و زیارات های معروف مثل زیارت عاشورا یا دعای توسل است، به این ترتیب که بخشی از یک دعا یا زیارت برای داوطلب تلاوت شده و از داوطلبان خواسته می ‌شود تا بگویند مربوط به کدام دعا یا زیارت است همچنین ممکن است از داوطلب بخواهند که ادامه آن دعا یا زیارت را تلاوت کند.
  • توانایی تجزیه و ترکیب زبان عربی

  • یکی از ایده‌ های مصاحبه مربوط به تجزیه و ترکیب زبان عربی می باشد و داوطلبین در این مرحله می توانند امتیازات لازم را کسب کنند که تسلط کافی روی درس عربی و قواعد آن داشته باشند.

شرایط پذیرش دانشگاه امام حسین

ثبت نام در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر

  • سوالات سیاسی و عقیدتی

  • سوالات سیاسی و عقیدتی یکی از پر تکرار ترین سوالات در انواع مصاحبه ها است که در مورد دانشگاه امام صادق نیز صدق می‌ کند و بخشی از سوالات مصاحبه مربوط به مراجع تقلید، انتخاب رهبری، آشنایی با ارکان نظام مثل مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، ولایت فقیه و… می ‌باشد، داوطلبین قبل از شرکت در مصاحبه باید اطلاعات خود در این زمینه ‌ها را تکمیل نمایند.
  • فعالیت های مذهبی و اجتماعی
    یکی دیگر از مواردی که در مصاحبه دانشگاه امام صادق از داوطلبین پرسیده می شود مربوط به دامنه فعالیت‌ های اجتماعی و حضور فرد در اجتماع آتی مثل مساجد تشکل ‌های بسیج در مدرسه یا بسیج محل پرسیده می شود.
  • تحقیقات محلی

  • بعد از مصاحبه حضوری، اگر فردی با عملکرد خوب در مصاحبه پذیرفته شد، برای انجام تحقیقات محلی، فردی از سوی دانشگاه برای کسب اطلاعات در مورد داوطلب به محل هایی مثل مسجد محل زندگی، پایگاه بسیج یا مدرسه که داوطلب در آن درس خوانده مراجعه می‌ کند.

چگونه در مصاحبه دانشگاه امام صادق موفق شویم؟

این مصاحبه از بخش های متعددی تشکیل شده، مواردی مربوط به سطح علمی داوطلب و بخش عمومی که مستلزم داشتن اطلاعات کافی در حیطه های مذهبی و عقیدتی است، بنا بر این برای موفقیت در مصاحبه لازم است تا ضمن داشتن پیشینه تحصیلی موفق، از منابع مختلف برای افزایش آگاهی در حوزه مسائل دینی و سیاسی استفاده کنید. یکی از این کتاب‌ ها، کتاب های شهید مطهری است که در این دانشگاه هم تدریس می ‌شود.

نتایج مصاحبه چگونه اعلام می ‌شود؟

نتیجه نهایی پذیرفته شدن در مصاحبه دانشگاه امام صادق، از طریق سایت‌ های  isuw.ac.ir که مختص داوطلبین خانم و isu.ac.ir که مختصری داوطلبین آقا می ‌باشد، اعلام شده و فرد با مراجعه به این سایت‌ ها از وضعیت قبول/ مردودی مطلع می‌ شود.

اگر داوطلب هم در سایر دانشگاه های سراسری و هم در دانشگاه امام صادق پذیرفته شد، مختار است تا یکی از این دو را انتخاب و در نهایت نام نویسی کند و مدارک لازم که از سوی دانشگاه اعلام می شود را ارائه دهد.

کلام پایانی

داوطلبین زیادی هستند که تمایل به تحصیل در این دانشگاه را دارند، بنا بر این بهتر است به منظور عملکرد هر چه بهتر در مصاحبه و داشتن سوابق تحصیلی درخشان، اطلاعات لازم را پیرامون ضوابط علمی و شرایط مصاحبه کسب نموده تا بتوانند به این دانشگاه وارد شوند.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.