رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

آشنایی با طرح اختیاری وزارت بهداشت

همان طور که می دانید رشته های تحصیلی وزارت بهداشت در حالت کلی دارای دو دسته طرح یا دوره می باشند که یکی از آن ها اختیاری و دیگری اجباری می باشد. در طرح اجباری دانشجویان فارغ التحصیل می بایست بعد از اتمام دوران تحصیل خود در این طرح شرکت کنند اما طرح اختیاری به این صورت است که دانشجویان فارغ التحصیل متناسب با سلیقه و علاقه خود یکی از رشته های موجود در این طرح را انتخاب می کنند و سپس با ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت خود را برای خدمت رسانی در انواع مراکز درمانی کشور آماده می کنند. در همین راستا قبل از اقدام برای ثبت نام در این طرح لازم است تا اطلاعاتی را در مورد آن کسب کرده و سپس با بررسی این اطلاعات ثبت نام خود را کیفیتی مطلوب انجام بدهید.

طرح اختیاری وزارت بهداشت

همه چیز درباره ثبت نام طرح وزارت بهداشت

یکی از آیتم هایی که وزارت بهداشت برای تعداد زیادی از دانشجویان محصل در رشته های فاقد طرح اجباری در نظر گرفته است، یک طرح اختیاری است که تقریباً همانند طرح اجباری می باشد با این تفاوت که این دانشجیان پس از فارغ التحصیل شدن می توانند به دلخواه در این طرح شرکت نمایند.

دانشجویان فارغ التحصیل در این طرح اختیاری قادر هستند تا در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و یا حتی درمانگاه های مختلف فعالیت کنند. برای شرکت در این طرح اختیاری باید ابتدا به شکل کاملاً غیر حضوری ثبت نام کرد. همانگونه که می دانید فرایند ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت هر ساله در سایت رشد جریان پیدا می کند و تعداد زیادی از دانشجویان فارغ التحصیل در این طرح ثبت نام می کنند.

البته شما پیش از اینکه در این طرح اختیاری ثبت نام بکنید می بایست از وضع اجباری و یا اختیاری بودن طرح خود پس از فارغ التحصیل شدن اطلاع پیدا کنید و سپس در صورتی که طرح اجباری برای شما الزامی نداشت می توانید فرایند ثبت نام  را انجام بدهید. جالب است بدانید که در این طرح اختیاری شما قادر هستید تا متناسب با شرایط خود در یکی از رشته های موجود ثبت نام کنید.

به همین خاطر آشنایی با رشته های موجود در طرح اختیاری و کسب اطلاعات در مورد آن ها می تواند در این زمینه کمک زیادی به شما بکند. در ادامه با رشته های موجود در این طرح اختیاری بیشتر آشنا خواهید شد.

آخرین رتبه قبولی رشته علوم تغذیه

اخرین رتبه قبولی رشته بهداشت عمومی

رشته های موجود در طرح اختیاری وزارت بهداشت

همانگونه که اشاره شد شما در زمان ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت باید ابتدا شرایط خود را سنجیده و سپس متناسب با شرایط خود در یکی از رشته های موجود ثبت نام بکنید. به همین منظور آشنایی با این رشته ها یکی از نکاتی است که می تواند کمک بسیار زیادی را در این زمینه به شما بکند.

به طور کلی رشته های آموزش بهداشت، فیزیولوژی، بینایی سنجی، ایمنی شناسی پزشکی، علوم بهداشتی در تغذیه، کاردرمانی، کتابداری در رشته پزشکی، علوم اجتماعی، بهداشت خانواده، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، فیزیک پزشکی، آمار زیستی، آموزش پزشکی، ویروس شناسی، بیوتکنولوژی پزشکی، بهداشت محیط، علوم تشریحی، مامایی، بهداشت عمومی، علوم تغذیه و بهداشت عمومی در این طرح حضور دارند.

البته شما در زمان ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت می توانید در رشته هایی همچون اپیدمیولوژی، ارگونومی، میکروب شناسی پزشکی، تکنولوژی پرتودرمانی، رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی، مبارزه با بیماری ها، تکنولوژی پزشکی، اقتصاد بهداشت، فارماکولوژی، روانشناسی بالینی، تکنولوژی گردش خون، ژنتیک انسانی، انگل شناسی پزشکی، سم شاسی و سایر رشته های مرتبط در این زمینه ثبت نام خود را انجام دهید و دوره طرح اختیاری خود را به خوبی سپری کنید.

جالب است بدانید دانشجویان مردی که تا این زمان دوران سربازی را سپری نکرده اند، قادر هستند که با شرکت در راستای یک پیام آور در زمینه بهداشت جامعه از تمام ویژگی هایی که سازمان علوم پزشکی برای داوطلبان این طرح در نظر گرفته است استفاده نمایند.

شیوه ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت

اگر شما جزو داوطلبان ثبت نام در می باشید، باید در گام نخست با شیوه ثبت نام در این طرح آشنا شوید. در واقع به منظور ثبت نام در این طرح می بایست ابتدا وارد سامانه توزیع نیروی انسانی شوید و در ادامه به قسمت ثبت نام مشمولین غیر پزشک مراجعه کنید. در این قسمت شما می توانید تمام مدارک و مشخصاتی را که برای ثبت نام خود نیاز دارید در سامانه موردنظر بارگذاری کنید.

البته دقت داشته باشید که ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت دارای یک سری از شرایط عمومی نیز می باشد که عدم رعایت آن ها می تواند فرایند ثبت نام شما در این طرح را با اختلالاتی مواجه بکنید. برای نمونه شما می بایست با دانشگاه خود به طور کامل تسویه کرده و همچنین تاریخ فارغ التحصیل شدن خود را در زمان مشخصی دریافت و ارائه بکنید.

نکات لازم برای ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت

زمانی که شما قصد دارید پس از فارغ التحصیل شدن در یکی از رشته های این سازمان شرکت کنید، باید نکات و قوانین حاکم در این زمینه را رعایت کنید تا حضور شما در این طرح با مشکلاتی مواجه نشود. ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت همانند سایر طرح های دیگری نیازمند برخی مدارک و مشخصات می باشد که تکمبل کردن آن ها قبل از ثبت نام الزامی است.

همچنین شما باید انواع رشته های موجود در این طرح را بشناسید و سپس با تحقیق در مورد آن ها رشته موردعلاقه خود را انتخاب کنید. نکته دیگری که می تواند در این زمینه به شما کمک بکند بدون شک آشنایی با شیوه ثبت نام در این طرح اختیاری می باشد.

در نتیجه دانشجویانی که فارغ التحصیل هستند و طرح اجباری وزارت بهداشت برای آن ها وجود ندارند می توانند متناسب با سلایق و علایق خود ثبت نام بکنند. به طور کلی ثبت نام طرح اختیاری وزارت بهداشت مستلزم داشتن برخی مدارک و شرایط است که بالا به طور کامل به آن ها اشاره کردیم. همچنین تنوع رشته های موجود در این طرح اختیاری هم می تواند به شما در انتخاب رشته دلخواه خود کمک فراوانی بکند.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.