رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

در این مقاله قصد داریم به شهریه ی دانشگاه غیرانتفاعی بپردازیم .دانشگاه های غیر انتفاعی در مقاطع متفاوت اقدام مانند کاردانی پیوسته و یا کارشناسی پیوسته اقدام به پذیرفتن دانشجویان میکنند. دانشگاه های غیر انتفاعی دارای رشته های مختلفی می باشند به همین علت متقاضیان بسیاری این دانشگاه هارا برای ادامه تحصیل برمیگزینند اما دانشگاه های غیر انتفاعی نیز دارای شهریه می باشند به علت دولتی نبودن، این دانشگاه ها هزینه بسیاری را در پیش روی افراد قرار می دهند زیرا آنها بنا به دستور هیئت امنای خود دانشگاه اداره می شوند شهریه های دانشگاه غیر انتفاعی نیز دارای دو نوع شهریه متغییر و ثابت است.

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی

 

همانگونه که از نامش پیداست شهریه ثابت هیچ تغییری صورت نمی گیرد اما ممکن است طبق هرسال در شهریه ی متغییر افراد تغییراتی صورت بگیرد برای مثال 10الی 15درصد تغییر کند. همچنین افراد مستلزم هستند که نخست شهریه ی دانشگاه های غیر انتفاعی را پرداخت کنند و سپس در کلاس های خود حاضر شوند ‌. همچنین ما به افراد توصیه میکنیم که قبل از اقدام به ثبت نام از شهریه های دانشگاه غیر انتفاعی کامل مطلع شوند.

مبالغ و نحوه محاسبات شهریه های دانشگاه غیرانتفاعی چگونه است؟

تحصیل در رشته های کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته در دانشگاه های غیر انتفاعی شهریه شان به صورت یکسان نمی باشد.شهریه های رشته ی کاردانی نیز متفاوت می باشد که طی هر نیم شال تغییر میکند برای مثال شهریه ی دروس اصلی و تخخصی ، علمی، آزمایشگاهی ، کارگاهی و عمومی دارای تفاوت هایی است که معمولا شهریه ی دروس گفته شده از 8,000,0000آغاز و تاحداکثر3,000,000ادامه پیدا میکند اما توجه داشته باشید مبالغ گفته شده جهت شهریه ی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت ناپیوسته است.

اما محاسبه این شهریه به روش که خواهیم گفت می باشد؛ شخریه ثابت که هیچ تغییری در آن صورت نمیگیرد را با 8واحد شهریه متغییر که برای دروس تخصصی است و 7واحد درس های عمومی که نیز دارای شهریه ی جداگانه است . و2واحد شهریه ی علمی را جمع میکنند یکجا مبلغی را برای ثبت نام افراد در دانشگاه های غیر انتفاعی ارائه می دهند. که بر طبق محاسبات صورت گرفته هزینه ی این شهریه ی دانشگاه های غیر انتفاعی بسیار پرفشار می باشد.

در چه صورتی شهریه دانشگاه غیرانتفاعی تغییر می یابد؟

مبالغ شهریه های دانشگاه غیرانتفاعی در صورت واحد هایی که افراد اقدام به پذیرش میکنند افزایش می یابد که در متن مقاله نیز به آن اشاره خواهد شد.

مطلب بیشتر:

ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی

شرایط ورود به دانشگاه بدون کنکور و پذیرش آن

آیا مبالغ شهریه برای مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه های غیر انتفاعی برابر است؟

جواب منفی می باشد ، زیرا شخریه این دو مقطع به صورت کاملا جداگانه و دارای تفاوت می باشد زیرا افراد در دو مقطع کاملا نابرابر نشغول به تحصیل می باشند.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

شهریه های دانشگاه غیر انتفاعی طبق هر چند سال ممکن است افزایش یابد؟

شهریه های دانشگاه های غیرانتفاعی به دلیل هیئت امنایی بودن هرساله ممکن است نسبت به سال های گذشته افزایشی حدکد 10تا15درصدی را به همراه داشته باشد.

حداکثر مبالغ شهریه دانشگاه های غیر انتفاعی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد:

حداکثر میزان  شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی  در دسته ی رشته ی علوم انسانی : 20,097,300 ریال

حداقل میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی در دسته ی علوم انسانی : 25,127,500 ریال

حداکثر شهریه کارشناسی ارشد غیرانتفاعی  در دسته های مختلف اموزشی : 22,583,000 ریال

حداقل میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی دسته های آموزشی : 27,473,500 ریال

چه زمانی میتوانیم برای ثبت نام در دانشگاه های غیرانتفاعی شرکت‌کنیم؟

در متن بالا میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ذکر شد . افرادی که علاقه مند هستند که در دانشگاه های غیرانتفاعی تحصیل کنند نخست مستلزم هستند که در بهمن ماه همان سال در سایت sanjesh.org اقدام به ثبت نام خود کنند.سپس آزمون در اوایل تیر ماه برگزار خواهد شد . افراد برای اعلام نتایج خود باید دفترچه های کنکور سراسری را دریافت کنند.آن گروه از اشخاصی که چندان تمایل و علاقه ای به شرکت در ازمون سراسری را ندارند به همنی علت می توانند در دانشگاه های غیر انتفاعی که باردیگر در اواسط مرداد ماه مجدد از طریق سایت سنجش نام نویسی می شوند شرکت کنند. اما توجه داشته باشید که دانشگاه های غیر انتفاعی بسیار پر هزینه خواهند بود.

مطالب بیشتر:

کنکور سراسری نظام جدید 1403

ترمیم معدل کنکور 1403

شهریه دانشگاه پردیس خودگردان

تراز کنکور چیست

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی رشته های فنی مهندسی در مقاطع کاردانی و کارشناسی به شرح زیر می باشد:

حداکثر شهریه دانشگاه غیرانتفاعی رشته های آموزشی فنی و مهندسی در پایه های کارشناسی که  در یک ترم سال تحصیلی  برگزار می شوند مبلغی حدود  ،  برابر با 16,468,761 ( ریال ) خواهد بود.
حداقل شهریه ای که رشته های آموزشی فنی و مهندسی مقطع کارشناسی که  در یک ترم سال تحصیلی باید بپردازند ،  برابر با  16,627,078 ( ریال ) می باشد .
حداکثر مبلغ پرداختی شهریه دسته های آموزشی فنی و مهندسی در پایه ی کاردانی که در یک ترم سال تحصیلی  باید پرداخت شور ، معادل 16,468,761 ( ریال ) خواهد بود.
حداقل شهریه افرادی که در رشته ی فنی و مهندسی در پایه ی کاردانی که در یک ترم سال تحصیلی  باید پرداخت شود برابر با 16,627,078 ( ریال ) است.

آیا مبلغ شهریه دانشگاه غیرانتفاعی داوطلبانی که از کنکور و آزمون سراسری وارد دانشگاه می شوند ویا دانشجویانی که بدون کنکور وارد  خواهند شد تفاوتی وجود دارد؟

پاسخ این سوال منفی می باشد– زیرا تمامب افراد باید به یک میزان نسبت به شهریه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند و تفاوتی میان آنها نمی باشد. همچنین افرادی که از طریق آزمون ورودی خود دانشگاه نیز وارد دانشگاه شده اند و یا افرادی دیگر که از طریق سوابق تحصیلی ، هر دو به یک میزان مستلزم در پرداخت شهریه هستند.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

شرایط دانشگاه های غیر انتفاعی چگونه می باشد؟

همانگونه که گفته شد دانشگاه های غیر انتفاعی نیز دارای شهریه برای افراد می باشد. و افراد ملزم هستند مبلغی را به عنوان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی بپردازند.تمامی متقاضیانی که از هر طدیق و آزمون توانسته اند به این دانشگاه ها راه یابند باید مبالغ مذکور را پرداخت کنند. دانشگاه های غیر انتفاعی اکثر تحت نظر و دیدگاه سازمان علوم فعالیت خود را اغاز میکنند و همچنین از نظر امکاناتی بسیار عالی می باشند در چند سال اخیر شاهد تدریس استادان برجسته در این دانشگاه ها بوده ایم.
همچنین دانشگاه های غیر انتفاعی رشته های متفاوتی دارند به همین علت افراد فراوانی میتوانند به تحصیل در این دانشگاه بپردازند.
گاهی ممکن می باشد برخی از رشته های دانشگاه های غیر انتفاعی بدون ازمون اقدام به پذیرش دانشجو کنند.

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.