رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دانش‌ آموزانی که قصد تغییر رشته یا دانشگاه را دارند ممکن است مشکلاتی را در انطباق و شرایط معادلسازی واحد دانشگاهی تجربه کرده باشند. دانستن این نکته مفید است که تطبیق اعتبار یکی از راه‌های انتقال تمام دروس از دانشگاه قبلی به دانشگاه جدید است.

این به شما امکان می دهد هر درسی را که یاد گرفته اید ذخیره کنید. در صورت موافقت واحد آموزشی دانشگاه مقصد با تطبیق واحدهای درسی، نیازی به تکرار مطالب درسی در دانشگاه جدید نخواهید داشت. برای آشنایی بیشتر با هر دانشگاه می توانید با صدای سنجش در تماس باشید.

 

شرایط معادلسازی واحد دانشگاهی

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

آشنایی با شرایط تطبیق

 

ابتدا باید ریز نمرات و لیست تمام دروسی که گذرانده اید و رزومه خود را برای دانشگاه مقصد ارسال کنید. پس از آن، آن ها می توانند مدرک شما را با استاندارد های خود مقایسه کنند تا مشخص کنند که آیا دوره هایی که گذرانده اید قابل قبول هستند یا خیر و پس از قبولی شرایط معادلسازی واحد دانشگاهی را بررسی نمایید.

به طور معمول هنگام تطبیق یک واحد درسی، عوامل مختلفی از جمله توجیهات، اعتبارات علمی، اعتبار، سبک تدریس، نوع مدرس، نتایج یادگیری، سطح تدریس، پیش نیازها، مقیاس و نمرات کسب شده در کتاب درسی و الزامات آن در نظر گرفته می شود. بنابراین معادل یک دوره بر اساس این معیارها توسط دانشگاه مقصد تایید یا رد می شود.

پاسخ به سوال شرایط معادلسازی واحد دانشگاهی چیست؟

 

باید طبق مقررات انطباق و معادل سازی برنامه درسی محتوای دوره های جدید باید حداقل با 80 درصد مطالبی که قبلا تکمیل کرده اند مطابقت داشته باشد و به شرح زیر عمل کنید در واقع قوانین حاکم بر اجرای برنامه درسی و شرایط معادلسازی واحد دانشگاهی که می خواهید واحد های درسی خود را در رشته جدید معادل سازی کنید به این صورت است:

در دروسی که گذرانده اند، نمره دانشجو باید بیشتر از 12 باشد. البته دانشگاه های مختلف بسته به سطح دانشگاه، شرایط متفاوتی برای حداقل نمره قابل کسب دارند. به عنوان مثال برای انتقال واحدهای درسی خود از دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور به دانشگاه دولتی باید حداقل نمره 14 داشته باشید.

واحدهای هر دوره باید با تعداد واحدهای درسی دوره جدید مطابقت داشته باشد.

دانشگاه های مبدأ و مقصد به همراه سه نفر از اعضای هیأت آموزشی دانشگاه مقصد معادل سازی واحدهای درسی را تعیین می کنند.

ملاحظات مهم و شرایط معادلسازی واحد دانشگاهی

 

هنگام تنظیم و معادل سازی واحد های درسی خود، معمولا باید به تعدادی از عوامل مختلف توجه کافی داشته باشید تا آن ها را مطابق با قوانین معادل سازی دروس دانشگاهی به پایان برسانید.

دوره تحصیلی جدید شما به ازای هر 20 واحد درسی معادل 1 ترم کوتاه تر خواهد بود. بنابراین اگر بتوانید 25 واحد درسی خود را اصلاح کنید، زمان تحصیل شما در رشته جدید به نصف کاهش می یابد.

گزارش جدید کارنامه دانشجو برای همه دروسی که در دانشگاه جدید معادل بوده اند، نمره یکسانی را نشان می دهد. معمولا این نمرات هیچ تأثیری بر معدل دانشجو در ترم نخواهد داشت.

شهریه دندانپزشکی پردیس خودگردان

واجدین شرایط معادلسازی واحد دانشگاهی

 

اکثریت دانشجویانی که صرفاً از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه شده اند، واجد شرایط استفاده از این آیین نامه هستند. در حالی که استفاده از انطباق برنامه درسی به عنوان جایگزین کنکور و غیره مجاز نمی باشد.

تنها پس از حضور در یک دانشگاه داخلی یا بین‌المللی، دانشجویان می ‌توانند درس‌ های قبلی خود را تطبیق داده و معادل‌ سازی کنند. تا آیین نامه اجرای واحد درسی این دانشگاه را طبق شرایط دانشگاه جدید قانونی و مجاز تشخیص دهد.

در شرایط معادلسازی واحد دانشگاهی مدرک لیسانس ممکن است تا 70 واحد، مدرک کارشناسی ارشد تا 12 واحد و دکترا تا 9 واحد باشد.

الزامات تطبیق واحدهای درسی آنها برای همه دانشجویان انتقالی و مهمان در دسترس است. طبیعتاً با توجه به ماده 52 و تبصره های مربوط به آن، باید مشمول این آیین نامه باشند.

دانشجویانی که مدرک کاردانی یا کارشناسی را دریافت کرده اند و قصد دارند دوباره همان مدرک را ادامه دهند. طبق ماده 67 آنها می توانند تمام دروسی را که در این مرحله گذرانده اند در این شرایط معادل سازی کنند.

اعتراض به سوالات کنکور سراسری

درخواست و شرایط معادلسازی واحد دانشگاهی

 

کلیه دانشجویان رشته های وزارت بهداشت علاوه بر قوانین و پیش نیازهای معادل سازی دروس خود که ماهیت بسیار ویژه ای دارد، ملزم به رعایت دستورالعمل های تکمیلی جهت اصلاح واحدهای درسی خود هستند. پس برای مشاوره بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل مشورت کنید.

برای درخواست در دوره های کارشناسی ارشد باید حداقل نمره 14 داشته باشید.

در شرایط معادلسازی واحد دانشگاهی نمرات شما باید حداقل 16 یا بالاتر باشد که یکی از ضروری ترین شرایط برای تطبیق واحد درسی در دوره های دکتری تخصصی است.

علاوه بر این، در زمانی که معادل آن را درخواست کردید، نباید بیش از شش ترم تحصیلی از پایان دوره تحصیلی شما گذشته باشد. در غیر این صورت، نمی توانید معادل دوره را به پایان برسانید.

اگر در خصوص تعاریف معادل برای دانشگاه های آزاد، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و … سوالی دارید و یا در مورد مناسب سازی واحد نیاز به اطلاعات تکمیلی دارید، به آدرس زیر مراجعه کنید.

برای آشنایی بیشتر با این رویدادها و نکاتی که باید در نظر داشته باشید، می توانید با مشاوران صدای سنجش صحبت کنید.

دانشگاه سراسری و شرایط معادلسازی واحد دانشگاهی

 

بر اساس دستورالعمل اجرایی واحد دانشگاهی دولتی، کلیه دانشجویانی که برای انتقال، میهمان دائم و یا تغییر رشته اقدام کرده اند، واجد شرایط درخواست معادل سازی رشته های دانشگاه سراسری هستند. ممکن است در برخی واحدهای آموزشی امکان اصلاح آن ها وجود داشته باشد و تصمیم واحد دانشگاهی در این مورد مرتبط خواهد بود.

همه دانش آموزانی که برای انطباق واحد در یک دانشگاه سراسری درخواست می کنند، نمره و امتحان قبلی خود را از محل اصلی آموزشی یا دانشگاه جایگزین خواهند کرد. برای اطلاع از زمان دقیق اجرای واحد و همچنین سیاست های هر دانشگاه سراسری و موسسه ای که قبلا در آن تحصیل کرده اید، می توانید با کارشناسان صدای سنجش تماس بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های سراسری، آزاد اسلامی، غیر انتفاعی و… و شرایط تطبیق نمرات با مشاوران صدای سنجش تماس بگیرید و زمان مشاوره خود را رزرو نمایید.

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.