رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

زیر گروه های کنکور سراسری زبان 1403

کنکور زبان دارای چهار زیر گروه است که هر یک از این زیر گروه ها از تعدادی رشته ی مشخص و معین تشکیل می شوند . کلیه ی زیر گروه های کنکور سراسری زبان 1403 شامل ضریب های دروس عمومی برابر هستند و تنها تفاوت و اختلاف آنها در ضریب های دروس خصوصی است ، همین امر سبب شده است تا رتبه و تراز کسب شده ی داوطلبان با یکدیگر تفاوت داشته باشد .

متقاضیان کنکور زبان برای رسیدن ب اهداف خودشان در این راستا و کسب نتیجه ای خوب و مناسب باید زمان آغاز برنامه ریزی ای برای کنکور زبان اختصاص دهند و در این راستا باید به زیر گروه های رشته مورد نظرشان نیز توجه کنند و همچنین از ضرایب دروس عمومی و خصوصی آگاهی پیدا کنند و سپس خود را برای مطالعه دروس آماده کنند .

زیر گروه های کنکور زبان 1402

همانگونه که میدانید ضریب های دروس خصوصی کنکور زبان در هر زیر گروه متفاوت است ، آگاهی از زیر شاخه ها و ضریب های آن سبب می شود تا مطالعه برای کنکور برای افراد ساده تر و راحت تر باشد . افراد برای داشتن یک برنامه ریزی مناسب نیز باید از ضرایب هر درس مطلع شوند . بنابراین رتبه ای کسب میکنید نشان دهنده ی اهمیت و ارزش هر درس است ، در ادامه ی مطالب به توضیحات بیشتری در خصوص زیر گروه های کنکور زبان 1403 خواهیم پرداخت .

رشته های قرار گرفته شده در کنکور زبان 1403

کلیه ی ضرایب زیر گروه های کنکور زبان 1403 در دفترچه ی های نام نویسی کنکور سراسری 1403 و همچنین در دفترچه های انتخاب رشته کنکور سراسری نیز درج شده است ، متقاضیان برای ددیافت اطلاعات از ضرایب رشته ی مورد نظرشان ملزم می باشند قسمت های گفته شده از دفترچه ی نام نویسی و انتخاب رشته کنکور سراسری شان را مطالعه کنند تا بتوانند از ارزش و اهمیت های هر درس مطلع شوند و زمان به گونه ای تنظیم کنند که بتوانند موفقیت کسب کنند . رشته های قرار گرفته در هر زیر گروه به شرح زیر است :

• زیر گروه یک : کارشناسی : آموزش زبان انگلیسی ، ادبیات زبان انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی ، زبان انگلیسی ویژه
•  زیر گروه یک : کاردانی : آموزش زبان انگلیسی ، مترجمی زبان انگلیسی
• زیر گروه دو : کارشناسی : زبان و ادبیات آلمانی ، مترجمی زبان آلمانی
• زیر گروه سه : کارشناسی : زبان و ادبیات فرانسوی ، مترجمی زبان فرانسه
• زیر گروه چهار : کارشناسی : ایتالیایی ، چینی ، روسی ، اردو ، ارمنی ، اسپانیایی ، ترکی ، ژاپنی ، استانبولی

مهلت ثبت نام آزمون msrt

زمان برگزاری آزمون msrt

ضریب های دروس عمومی و تخصصی در رشته ی زبان

کلیه ی دروس کنکور زبان به دو بخش عمومی که عبارتند از : ادبیات فارسی ، معارف اسلامی ، عربی و زبان و دروس اختصاصی که عبارتند از زبان تخصصی تقسیم می شوند . ضریب های دروس عمومی در همه ی زیر گروه ها به صورت ثابت و معین است اما ضریب های دروس اختصاصی در هر زیر گروه متفاوت است . ضریب های کلیه ی دروس کنکور زبان به صورت جداگانه به شرح زیر است :

زبان و ادبیات فارسی : چهار
عربی : دو
معارف اسلامی : سه
زبان خارجی : دو

داشتن آگاهی از ضرایب دروس کنکور زبان 1403 باعث می شود که فرد از اهمیت و ارزش هر درس اطلاع پیدا کند و برای مطالعه ی دروس کنکور زبان برنامه ریزی دقیق و مناسبی داشته باشد و از زمان به خوبی استفاده کند .

زبان انگلیسی تخصصی : زیر گروه یک : چهار ، زیر گروه دو : صفر ، زیر گروه سه : صفر ، زیر گروه چهار : صفر

زبان تخصصی آلمانی : زیر گروه یک : صفر ، زیر گروه دو : چهار ، زیر گروه سه : صفر ، زیر گروه چهار : صفر

زبان تخصصی فرانسوی : زیر گروه یک : صفر ، زیر گروه دو : صفر ، زیر گروه سه : چهار ، زیر گروه چهار : صفر

دقت داشته باشید که تاثیرات دروس خصوصی در کنوور سراسری از اهمیت سه برابری برخور دار است به طوری که باید ضرایب گفته شده را در عدد سه ضرب کنید .

آگاهی از ارزش و اهمیت های زیر گروه های کنکور زبان 1403

این امکان برای متقاضیان کنکور زبان فراهم می باشد تا با مطالعه و شناسایی رشته ها و دریافت اطلاعات از ضریب های هر زیر گروه کنکور زبان به آسانی از تنوع رشته های دانشگاهی مطلع شوند و برای برنامه ریزی و مطالعه کنکور سراسری دروس اختصاصی و عمومی خود را آماده کنند .

اگر در یک درس که ضریب بسیاری دارد فرد درصد کمی بتواند کسب کند شانس قبولی و پذیرش او کمتر است ،  پس ضرایب هر درس این امکان را به شما می دهند که شما چه میزان از زمان خود را باید برای هر درس اختصاص دهند . کسب اطلاعات در خصوص زیر گروه های دروس کنکور زبان قطعا کمک فراوانی به شما در این ازمون میکند و همچنین سبب داشتن یک برنامه ریزی خوب و مناسب می شود به کلیه ی داوطلبان توصیه میکنیم که از زیر گروه های دروس کنکور زبان 1403 اطلاع پیداکنند تا بتوانند یک برنامه ریزی دقیق داشته باشند .

رشته مشخص شده در گروه های آزمایشی زبان خارجی به چند زیر گروه تقسیم می شوند ؟

رشته های قرار گرفته در هر گروه های آزمایشی زبان خارجی به چهار زیر گروه تقسیم بندی می شود گه در این مقاله به توضیحات کاملی در این مورد پرداختیم .

ارزش و اهمیت هر درس در زیر گروه های زبان بر چه پایه ای مشخص و معین می شود؟

بر پایه ی ضرایب هر درس معین می شود یعنی اگر ضریب هر درس بیشتد باشد آن درس از اهمیت و ارزش بیشتری برخوردار است و قطعا به مطالعه بیشتری نیاز دارد .

چگونه میتوان از  زیر گروه های کنکور زبان اطلاع حاصل کرد ؟

به طور معمولا هر ساله این زیر گروه ها در دفترچه های نام نویسی قرار گرفته می شوند اما با مطالعه دقیق و مراجعه به قسمت های قبلی میتوانید اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.