رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

مقدمه آشنایی با انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

تقریبا برای همه داشتن مدرک دکترا یک آرزوی شیرین است؛ شاید گذشته از سطح علمی بالا و به دنبال آن یک زندگی ایده‌آل از لحاظ مالی، نشانگر این است که فرد در حوزه علمی و کاری خود، مثل و مانندی ندارد.  انتخاب رشته دکتری وزرات بهداشت اما داشتن چنین جایگاهی نیاز به حداقل 4-3 سال تحصیل و یادگیری و ارائه تحقیقی در قالب پایان نامه و دفاع از آن دارد. حتی در بعضی از رشته‌ها خصوصا پیرا پزشکی (رشته‌های گروه پزشکی) نیاز به اخذ برد تخصصی هم می‌باشد. پس راهی طولانی در پیش رو کسانی است که این دوره را انتخاب می‌کنند.

این مقاله اطلاعات جامعی در مورد انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت در اختیار شما قرار خواهد داد.

انتخاب رشته دکتری وزرات بهداشت

شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت

پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه‌ای، در صورتی که مدرک تحصیلی شما مطابق با رشته‌های مشخص شده سازمان سنجش و شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی باشد، مجاز به شرکت در رشته دکترا هستید و می‌توانید برای  دفترچه مربوطه را دریافت نمایید و در زمان مقرر در جلسه آزمون شرکت نمایید.

از سال 1396 بر اساس مصوبه شورای سنجش، کنکور تمامی دوره‌های دکترای دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه‌های آزاد ادغام شده و تنها یک آزمون هماهنگ و یکسان برای تمامی دانشگاه‌ها توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود.

عده‌ای معتقدند با توجه به ظرفیت محدودی که برای داوطلبان این مقطع وجود دارد و هر ساله هم تعداد متقاضیان افزایش می‌یابد، ادغام آزمون دانشگاه‌های سراسری و آزاد، باعث سخت‌تر شدن رقابت برای داوطلبان تحصیلات تکمیلی شده است. اما از سوی دیگر عده‌ای معتقدند که این کار باعث یکسان شدن منابع و سرفصل‌های آزمون دکتری شده و کار را بسیار راحت‌تر کرده است.

شرایط انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

برای این که مجاز به انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت شوید، باید این مراحل را طی کرده باشید :

  • شرایط ثبت نام در آزمون دکتری وزارت بهداشت را داشته‌اید؛ از جمله مهم‌ترین این شرایط داشتن مدرک دکتری حرفه‌ای یا کارشناسی ارشد مرتبط می‌باشد.
  • در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت کرده‌اید.
  • در آزمون دکتری وزارت بهداشت قبول شوید و 30% از نمره آزمون و 50% از میانگین نمره داوطلبان آن رشته را کسب کنید.
  • در این صورت در کارنامه اولیه که توسط مرکز سنجش پزشکی کشور اعلام می‌شود، مجاز به انتخاب رشته خواهید بود.

اما این که مجاز به انتخاب یک رشته یا چند رشته از دانشگاه‌های سراسری یا آزاد باشید، به تراز کسب شده شما بستگی دارد.

کارنامه شما اطلاعات کاملی شامل درصد هر درس، تراز و رتبه اکتسابی شما، سهمیه (رتبه نهایی در سهمیه)، رتبه نهایی در کل، لیست رشته محل‌های انتخابی شما و اطلاعات فردی به شما می‌دهد.

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

در صورتی که مجاز به  انتخاب رشته دکتری وزرات بهداشت انتخاب رشته دکتری وزرات بهداشت شده باشید، مرحله بعدی نحوه انتخاب رشته شما است. برای این کار باید به جدول‌های ظرفیت پذیرش در دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت مراجعه کنید. سپس فرم انتخاب رشته خود را تکمیل و ارسال نمایید.

دقت داشته باشید که حتما در تاریخ اعلام شده، انتخاب رشته خود را انجام داده و فرم مربوطه را ارسال نمایید. در صورتی که در تاریخ تعیین شده مرکز سنجش آموزش پزشکی فرم انتخاب رشته خود را ارسال نکنید، از پذیرش در مقطع دکتری حذف می‌شوید.

مراحل تکمیل فرم و انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت به طور خلاصه به این صورت است :

  • مراجعه به سایت سنجش پزشکی (ir)
  • انتخاب دکتری تخصصی D از منوی سایت و سپس کلیک روی لینک دکتری تخصصی Ph.D
  • انتخاب رشته – محل – ویرایش انتخاب رشته و محل و سپس کلیک بر روی لینک همین مورد
  • دریافت رمز یکبار مصرف

در این مرحله شما باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید و رمز یکبار مصرف را دریافت نمایید. سپس رمز ارسالی را در کادر مربوطه وارد کنید.

  • تکمیل فرم مربوطه
  • ثبت اطلاعات فردی
  • و در نهایت ارسال اطلاعات.

آخرین رتبه قبولی رشته علوم تغذیه

اخرین رتبه قبولی رشته بهداشت مواد غذایی

دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

پس از برگزاری آزمون رشته دکتری، یک دوره سخت و نفس‌گیر انتظار شروع می‌شود و باید منتظر ماند تا نتیجه تمامی تلاش‌های خود را مشاهده کرد، انتظار اعلام نتایج و بلافاصله پس از آن، انتخاب رشته که عاملی مهم در پذیرش شما می‌تواند داشته باشد.

پس این را به خاطر داشته باشید که با اعلام اولیه نتایج و قبولی مرحله اول و مجاز به انتخاب رشته شدن، کار تمام نشده است؛ آنچه که در قبولی شما داوطلبان می‌تواند بسیار تاثیرگذار و مهم باشد، انتخاب رشته درست و اصولی است. به همین دلیل انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت از حساس‌ترین مراحل پذیرش در این مقطع محسوب می‌شود.

با توجه به اهمیتی که دفترچه انتخاب رشته دارد، در این قسمت نکات مهمی در مورد زمان انتشار، نحوه دریافت دفترچه، جزئیات آن و عناوین مهمی که در دفترچه برای قبولی گفته شده، اشاره می‌کنیم.

همه چیز راجعبه دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

معمولا زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری وزرات بهداشت تاریخ معینی ندارد، اما در سال‌های گذشته یا همزمان با نتایج اولیه آزمون رشته دکتری منتشر می‌شد یا حداکثر چند روز بعد از اعلام نتایج.

در نتیجه بهتر است که شما مرتب سایت سنجش پزشکی را چک کنید تا فرصت خود را برای انتخاب رشته از دست ندهید.

همان طور که آزمون دکتری وزارت بهداشت برای دانشگاه‌های سراسری و آزاد یکسان است، دفترچه آزمون دکتری هم برای همه دانشگاه‌ها مشترک می‌باشد.

دسترسی به این دفترچه بسیار ساده است. دفترچه انتخاب رشته دکتری وزرات بهداشت بر روی سایت سازمان سنجش پزشکی قرار داده می‌شود و شما به راحتی می‌توانید آن را دانلود نمایید و به آن دسترسی داشته باشید.

همان طور که قبلا گفته شد، زمان دقیقی برای انتشار این دفترچه وجود ندارد، اما چون این دفترچه نقش بسیار مهمی در زندگی تحصیلی شما دارد، باید همواره سایت سنجش پزشکی را چک نمایید.

آدرس سایت سنجش آموزش پزشکی کشور : https://www.sanjeshp.ir/

موارد مهم دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

شاید خیلی از داوطلبان تصور می‌کنند که پس از دریافت دفترچه، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن بپردازند، انتخاب رشته دکتری وزرات بهداشت است. اما بارها به این نکته مهم تاکید شده که خواندن دفترچه از اشتباهات احتمالی شما جلوگیری می‌کند، چرا که اطلاعات مهمی در مورد جزئیات انتخاب رشته شما در این دفترچه وجود دارد که بی‌دقتی یا عدم توجه به آنها باعث انتخاب رشته نادرست می‌شود. موارد مهمی که گفته شد، عبارتند از :

  • نحوه انتخاب رشته
  • ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری (هم دکتری تخصصی و هم دکتری پژوهشی)
  • ظرفیت رشته محل‌ها
  • شرایط پذیرش دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌های تربیت مدرس، علوم پزشکی بقیه الله و شاهد
  • میزان شهریه دانشگاه‌ها
  • زمان مصاحبه تخصصی و پژوهشی رشته‌ها و جزئیات آنها
  • مناطق برگزاری مصاحبه

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این فرصتی است که شما برای رسیدن به آن زحمت بسیاری کشیده‌اید، تنها در صورتی می‌توانید  در انتخاب رشته دکتری وزرات بهداشت موفق شوید و به مرحله مصاحبه برسید که تمام نکات را کاملا رعایت کنید.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *