رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

در این مقاله قصد داریم در رابطه با اعتبار مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور بپردازیم.همان طور که می دانید برای استخدام شدن در برخی از مشاغل دولتی نیازمند مدرک معتبر هستیم . اما برخی از این مشاغل مدرک بعضی از دانشگاه ها را قبول ندارند و کسانی که دارای مدارک از دانشگاه های دولتی یا دانشگاه های آزاد معتبر تر هستند را در الویت برای بررسی مدارک و صحبت برای شغل درخواستی قرار می دهند . دانشگاه هایی مثل پیام نور ، علمی کاربردی . غیر انتفاعی از آن دسته از دانشگاه هایی می باشند که زیر نظر وزارت علوم فعالیت می کنند ولی توسط دستگاه های دولتی نادیده گرفته می شوند .تعدادی از دانشجویان و فارغ التحصیلان از این دانشگاه ها معترض هستند که چرا در حین استخدام بین دانشگاه های مختلف تفاوت قائل می شوند .

 

اعتبار مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور

اعتبار مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور

در این قسمت این سوال مطرح می شود که اعتبار مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور بهتر می باشد یا مدرک دانشگاه علمی کاربردی ؟دانشگاه علمی کاربردی در دو نیم سال از بین داوطلبان موجود دانشجو می پذیرد . همان طور که می دانید پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دوره دیپلم می باشد و برای قبولی در این دانشگاه نیاز به رتبه ی کنکور نیست . بعضی از رشته های موجود در دانشگاه های پیام نور نیز روند ادامه تحصیل در آن رشته ها به صورت روند شرکت در دانشگاه علمی کاربردی می باشد .

 مدرک دانشگاه علمی کاربردی معتبرتر است یا دانشگاه پیام نور ؟

با توجه به بررسی که انجام دادیم اعتبار مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی با یکدیگر برابری می کنند زیرا شرط اولی که اعتبار یک دانشگاه را تعیین می کند نحوه ی پذیرش دانشجو در آن دانشگاه می باشد .در وهله بعدی نوع آموزش دیدن دانشجویان و امکانات آموزشی که در دانشگاه ها وجود دارد تعیین کننده مدرک بهتر آن دانشگاه می باشد .دانشگاه علمی کاربردی در تلاش است تا افراد متخصصی را  تربیت کند که مهارت های کاربردی و عملی را در سطح بالایی دارا باشند . اما تحصیل در دانشگاه پیام نور اغلب آموزش از راه دور می باشد . همین امر باعث شده است تا  از این نظر بتوان دانشگاه علمی کاربردی را در سطحی بالا تر از دانشگاه پیام نور قرار داد . اما به طور کلی بر اساس رده بندی وزارت علوم این دو دانشگاه هم تراز و یکسان می باشند .

در ادامه به بررسی موضوع اعتبار مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی می پردازیم .

کنکور سراسری نظام جدید 1403

شرایط پذیرش کارشناسی دانشگاه پیام نور

از آن جایی که به اعتبار مدرک کارشناسی پیام نور  دست یافتیم در وهله اول با نحوه پذیرش  آشنا می شویم . در این نوع پذیرش به داوطلبان و متقاضیان این اجازه داده خواهد شد تا در رشته ی انتخابی خود ترم یک دانشگاه را به عنوان دانش پذیر ثبت نام کنند . دانش پذیر به دو صورت آزاد و مشروط می باشد .

دانش پذیر آزاد :

داوطلبی که در دوره های آزاد دانشگاه برای گذراندن تعدادی واحد درسی در یک رشته تحصیلی ثبت نام می کند ، دانش پذیر آزاد نامیده می شود . دانش پذیر آزاد در پایان هر نیم سال تحصیلی کارنامه تحصیلی دریافت می کند ولی در پایان دوره مدرک تحصیلی یا گواهینامه تحصیلی به وی اعطاء نمی شود.

دانش پذیر مشروط :

دانش پذیری که برخی از شرایط تبدیل وضعیت به دانشجو یا دانشور را کسب نکرده و ملزم به احراز آن شرایط در زمان معین است ، دانش پذیرمشروط  نامیده می شود.

ثبت نام دردانشگاه های پيام نورچگونه انجام می شود و ميزان اعتبار مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور در چه حدی است؟

عملیات ثبت نام در دانشگاه های پیام نور از دو راه امكان پذير است :

  1. از طريق ثبت نام سایت سنجش و شركت در كنكور سراسري
  2. از طريق ثبت نام و شركت در دوره ها پيام نور دانشجويانی که بعد از اتمام تحصيل خود، موفق به دریافت مدرك رسمی مورد تاييد وزارت علوم و تحقيقات و فن آوری اطلاعات خواهند شد ، كه اين مدرك قابل ارتقا به درجات بالا تر بوده و برای تمامی موسسات و سازمان های دولتی معتبر است . هم چنين فارغ التحصيلان اين دانشگاه از كليه مزايای استخدامی وزارت كار بهره مند می باشند .

اعتبار مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور

ترمیم معدل کنکور 1403

 

مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور

جهت اعتبار مدرک کارشناسی پیام نور توجه داشته باشید که  مدارک دانشجویانی که دردانشگاه پیام نورتحصیل می کنند مانند مدارک دانشجویانی که در دانشگاه های سراسری- دولتی تحصیل می کنند توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری صادر می گردد . بنابراین  مدارک دانشگاه های پیام نور جزو مدارک رسمی و معتبر سیستم آموزشی عالی کشور ایران می باشد . و هم چنین برای ادامه تحصیل در داخل و یا خارج از کشور نیز معتبر می باشند . هم چنین با توجه به معتبر بودن این دانشگاه ، ارگان ها و دستگاه های دولتی متفاوت در صورت نیاز ، فارغ التحصیلان و داوطلبان برای کار کردن در این مشاغل را از این دانشگاه  ها استخدام می نمایند  . پیام نور جزو دانشگاه های دولتی محسوب می شود و هیچ دغدغه و مشکلی برای ادامه تحصیل و اشتغال دانشجویان پیام نور وجود ندارد .

شرایط ورود به دانشگاه بدون کنکور و پذیرش آن

 آیا مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور معتبر است ؟

اعتبار مدرک کارشناسی پیام نور با توجه به آن که این دانشگاه جزو دانشگاه های دولتی محسوب می شود  و پذیرش از طریق سازمان سنجش کشور و دیگر دانشگاه ها یکسان است . ضمنا برای اعتبار مدرک در خارج از کشور حائز اهمیت است که در درجه اول اعتبار دانشجو و عملکرد و فعالیت های او مهم است ، اما در نهایت بستگی به دانشگاه و کشوری که قصد اقدام در آن را نیز داشته باشید دارد .

ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی

امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور با مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور

اعتبار مدرک کارشناسی دانشگاه پیام نور برای تحصیل خارج از کشور بستگی به کشور پذیرنده می باشد.البته باید بدانید که برخی از کشور های مختلف مدارک دانشگاه های پیام نور را فاقد اهمیت می دانند ، برای مثال کشوری مانند ترکیه مدارک دانشگاه های پیام نور را فاقد اهمیت می دانند ولی برخی دیگر از کشور ها شرایط راحت تری برای پذیرش دارند . برای مثال دانشگاه های کشور های هند ، مالزی ، فرانسه و … شرایط ساده تری دارند .دانستن این نکته حائز اهمیت است که بدانید برخی از سازمان های دولتی با استخدام فارغ التحصیلانی که در دانشگاه های پیام نور از طریق آزمون سراسری پذیرفته شده اند مشکلی ندارند .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.