رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

کنکور فنی حرفه ای چگونه است

دانش اموختگان رشته هایی نظیر فنی حرفه و کار دانش و هنرستان و یا رشته های نظری که علاقه مند به تحصیل در مقاطع کاردانی شاخه فنی حرفه ای هستند این امکان برایشان فراهم است تا در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته ثبت نام کنند. کنکور فنی حرفه ای چگونه است کنکور فنی حرفه برای پذیرش دانشجویام مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته رشته های فنی دانشگاه سراسری است .

تفاوت هایی با کنکور سراسری دارد به همین علت نام نویسی و برگزاری این ازمون ها به طور جداگانه انجام می گردد .متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید رشته های شاخه فنی حرفه ای ، کار و دانش ، نظری و هنرستان هستند میتوانند با توجه به رشته های تحصیلی و رشته هایی که برای ازمون انتخاب می شود در یکی از آنها ثبت نام کنند .

بنابراین در ادامه برای آشنایی هرچه بیشتد داوطلبان با گام های ثبت نام و چگونگی برگزاری کنکدر فنی حرفه ای اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار می دهیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

کنکور فنی حرفه ای چگونه است

شرایط و نحوه نام نویسی کنکور 1403؟

نام نویسی کنکور فنی حرفه ای در طی سال تنها یکبار انجام می شود ، در نیمسال اول در مهرماه که مخصوص ورودی های اول است و در بهمن ماه که به رشته های بدون کنکوری مقطع کاردانی فنی حرقه ای اختصاص دارد ،سازمان سنجش وظیفه ی برگزاری فنی حرفه ای و نظارت بر آن را بر عهده دارد .

باتوجه به تغییراتی که در طی سال اتفاق می افتد معمولا سی و یک رشته در محل مقطع کاردانی میوشته و ناپیوسته فنی حرقه هستند که بر اساس عملکرد تحصیلی است پذیرفتن در پنج رشته محل  با کنکور می باشد .

به غیر از رشته هایی از جمله  الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، حسابداری و تربیت بدنی پذیرفتن افراد در دیگر رشته های تنها با آزمون انجام می گردد . پذیرفتن افراد در سایر رشته ها به صورت بدون ازمون است . متقاضیان علاقه مند به شرکت در رشته های با ازمون و بدون آزمون مقطع کاردانی کنکور فنی حرفه ای ملزم می باشند از تاریخ بیست و یکم تیر ماه برا ثبت نامشان اقدام کنند .

همانگونه که گفته شد سازمان سنجش هرساله مجری برگزار کننده کنکور فنی حرفه ای است و نظارت بر این ازمون را بر عهده دارد . متقاضیان باید در بازده زمانی خواسته شده به سامانه ی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند و کلیه ی گام های ثبت نام خودشان را تکمیل کنند .

توجه داشته باشید به طور معمولا دفترچه های راهنمای نام نویسی و انتخاب رشته های کنکور سراسری همزمان با شروع ثبت نام منتشر می شود متقاضیات میتوانند با مطالعه ادامه ی مطالب اطلاعات بیشتری در خصوص چگونگی کنکور فنی کسب نمایند .

تمدید مهلت ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

شرایط پذیرش و ثبت نام دوره کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی

چگونگی برگزاری کنکور 1403

ابتدا افراد باید باید به چگونگی پذیرش رشته های با آزمون و بدون آزمون کنکور توجه داشته باشند این دو تفاوت هایی باهم دارند که در ادامه به آنها می پردازیم .

نحوه پذیرش رشته های بدون کنکور : آن گروه از داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته های بدون کنکور مقطع کاردانی فنی حرفه ای را دارند نیازمند هیچگونه ازمونی نیستند . تنها ملاک و معیار بررسی وضعیت آنها معدل کل مدرک دیپلم آنها است .

نحوه گزینش رشته های با کنکور : متقاضیانی که قصد تحصیل در یکی از این پنج رشته را دارند ملزم می باشند در بازده زمانی برگزاری کنکور مقطع کاردانی به حوزه های امتحانی مراجعه کنند و در ازمون مورد نظر خود شرکت نمایند یکی از ملاک ها و معیار های متقاضی رتبه و نمره ی کسب شده است .

متقاضیان واحد شرایط پس از ثبت نام ملزم به انجام چه کاری هستند ؟

متقاضیانی از شرایط و ضوابط نام نویسی کنکور فنی حرفه ای برخوردارند پس از انجام نام نویسی خود باید دفترچه های ارائه شده را به صورت کلی و با دقت فراوان مطالعه نمایند تا با آمادگی و آگاهی بیشتر در این جلسات حضور پیدا کنند .

باتوجه به اطلاعیه هایی که از سوی سازمان سنجش منتشر شده است کنکور فنی حرفه ای 1403 در هر پنج رشته ی  الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، حسابداری و تربیت بدنی در روز جمعه مورخ 4 شهریور ماه سال جاری به طور کاملا هماهنگ در سراسر کشور برگزار می شود .
توجه کنید که معمولا کارت ورود به جلسه ی افراد چن روز پیش از تاریخ ازمون صادر می شود .

مشاوره پذیرفتن افراد در کنکور مقطع کاردانی فنی حرفه ای 1403

داوطلبان شرکت در پذیرفتن رشته های کنکور مقطع کاردانی و رشته های بدون آزمون باید به این توجه کنند که هرچه رتبه کسب شده و معدل آنها بالاتر باشد امکان پذیرش آنها نیز بیشتر می شود .

کلیه ی متقاضیان توجه داشته باشند که در زمان نام نویسی و انتخاب رشته کلیه ی ملاک هایی از جمله نوع رشته ، فرصت شغلی آینده ، معتبر بودن دانشگاه ، مسافت رفت و آمد و شهریه را در نظر بگیرند . همچنین متقاضیان میتوانند برای کسب اطلاعات بیتشر در خصوص چگونگی کنکور فنی حرفه ای با مشاوریت فعال در این زمینه نیز مشورت کنند و از تجربیات آنها استفاده کنند .

نحوه برگزاری کنکور کاردانی چگونه است ؟

کنکور کاردانی فنی حرفه ای توسط سازمان سنجش برگزار می شود پذیرش افراد در رشته های با آزمون و پر مخاطب در مقاطع کاردانی پیوسته نیز برگزار می گردد به جزئیات کلی در این خصوص در متن مقاله موجود است .

انتخاب رشته چگونه است ؟

️ انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای به صورت کاملا همزمان با نام نویسی این مقاطع انجام می شود برای توضیحات بیشتر به متن مقاله مراجعه کنید .

برای پذیرفته شدن در کنکور کاردانی باید چه مراحلی را طی کرد ؟

همانگونه که متن مقاله نیز گفته شده ، پذیرفتن افراد در کنکور کاردانی به ثبت نان و شرکت نمودن متقاضیان بستگی دارد و آنها ملزم می باشند نمره ی مناسبی برای پذیرش در رشته های محل را کسب کنند .

کنکور فنی حرفه ای چگونه است

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.