رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

در این مقاله قصد داریم کد رشته های دانشگاه آزاد را شرح دهیم .اولین و مهم ترین اقدام برای انتخاب یک دانشگاه مناسب چه از نظر انتخاب دانشگاه سراسری یا چه از نظر انتخاب دانشگاه آزاد این می باشد که شما اطلاعات کافی از آن دانشگاه داشته باشید .برای مثال برای انتخاب دانشگاه آزاد همان طور که می دانید قبول شودن در دانشگاه آزاد نسبت به قبول شدن در دانشگاه سراسری آسان و راحت تر می باشد از این رو می توانید انتخاب کنید که به کدام دانشگاه بروید هر چند بعضی از دانشگاه های آزاد مطرح کشورمان نیاز به رتبه و نمره قبولی خاصی دارند از این رو دانشگاه های آزاد را دسته کم نگیرید .باید توجه داشته باشید که انتخاب دانشگاه مناسب از عوامل سرنوشت ساز شما می تواند باشد .

 

کد رشته های دانشگاه آزاد

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

لیست کد رشته محل های با کنکور غیر پزشکی دانشگاه آزاد 1403 آزاد در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی به ۲ طریق کنکور سرلسری و بدون کنکور دانشجو می پذیرد . دانشجو ها و داوطلبان می توانند در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه به دانشگاه مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند .رشته محل ها در هر دو دوره بدون آزمون و با آزمون در سایت سازمان سنجش کشور قرار می گیرد و شما می توانید با مراجعه به سایت سازمان سنجش کد رشته های مورد نظر خود را به دست بیاورید .کد ها یک شماره اختصاصی می باشد که هر کدام از رشته ها دارای یک کد رشته اختصاصی می باشند .

ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد

 رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

کد رشته های دانشگاه آزاد در ۴ دفترچه ی مختلف توسط سایت سازمان سنجش منتشر می شود و شما می توانید با توجه به مقطع تحصیلی خود دفترچه مربوطه را دانلود و کد رشته های مورد نظر خود را به دست بیاورید .رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در ۴ مقطع کاردانی پیوسته ، کارشناسی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی ناپیوسته ارائه شده است که تفاوت این کد رشته ها در شرایط ثبت نام آن ها می باشد زیرا هر مقطع شرایط خاص خود برای ثبت نام را دارد .شرایط ثبت نام در این ۴ مقطع به این صورت می باشد که اگر شما دارای مدرک دیپلم از هنرستان و فنی حرفه ای باشید تنها می توانید برای مقطع کاردانی پیوسته ثبت نام کنید اگه اگر دارای مدرک دیپلم رشته های نظری باشید می توانید هم در مقطع کاردانی ناپیوسته و هم در مقطع کارشناسی پیوسته اقدام برای ثبت نام کنید .

اگر شما دارای مدرک فوق دیپلم باشید و بخواهید برای لیسانس ثبت نام کنید می توانید در مقطع کارشناسی نا پیوسته  ثبت نام کنید .توجه داشته باشید که با شروع ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد سامانه ای فعال شده و با کمک این سامانه شما می توانید از رشته های ارائه شده در دانشگاه مورد نظر خود با خبر شوید .

نحوه به دست آوردن کد رشته های دانشگاه آزاد

بعد از تمام شدن کنکور دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد ، کارنامه ای جهت مطلع شدن فرد از نتایج آزمون داده شده توسط سازمان سنجش منتشر می شود . کد دسترسی برای انتخاب رشته های مورد نظر در دانشگاه آزاد که یک کد ۷ رقمی می باشد در انتهای کارنامه آزمون سراسری درج شده است . توجه داشته باشید برای انتخاب رشته در دانشگاه سراسری الزامی می باشد که این کد را در اختیار داشته باشید . در صورتی که شما این کد ۷ رقمی درا نداشته باشید به این معناست که شما مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد نیستید .

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

مراحل انتخاب رشته در دانشگاه آزاد به این صورت می باشد :

  • در اولین قدم شما باید وارد سایت رسمی سازمان سنجش که سایت مرکز سازمان سنجش و همین طور سایت پذیرش دانشگاه آزاد نیز هست شوید .
  • در مرحله بعد باید وارد قسمت انتخاب رشته با آزمون های کنکور سراسری سالی که کنکر دادید شوید .
  • در این مرحله در سایت از شما اطلاعاتی مانند نوع دوره ، رشته تحصیلی ، شناسه انتخاب رشته ، شماره شناسنامه و سال تولد را می خواهد که باید دقت کنید این اطلاعات را به درستی وارد می کنید .
  • در مرحله آخر بعد از وارد شدن در سیستم انتخاب رشته می توانید با توجه و علایق خود و هم چنین راهنمایی ها و کمک های مشاورتان ۲۰ انتخاب از کد های مورد نظر خود را وارد کنید .

کد رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

در سال های قبل برای قبول شدن در رشته محل های آزاد ابتدا باید در آزمون های کنکور شرکت می کردید ولی اکنون با نظارت سازمان سنجش انتخاب رشته هایی مانند پزشکی ، دندان پزشکی ، دارو سازی و … انجام می پذیرد که با استفاده از دفترچه ای که سازمان سنجش در سایت خود قرار داده است می توانید رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید .برای مثال کد رشته ی دام پزشکی در نیم سال اول سال با ظرفیت های مختلف در دانشگاه های استان های مختلعف متفاوت است . برای نمونه در  دانشگاه استان آذربایجان شرقی واحد تبریز کد رشته دامپزشکی ۳۳۰۷۳ ، در دانشگاه استان آذربایجان شرقی واحد شبستر ۳۳۰۷۷ و … می باشد .

رتبه و تراز موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد کدام است ؟

برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد رتبه کشوری و تراز داوطلب در هر زیر گروه مورد بررسی قرار می گیرد و سهمیه ی مناطق و … هیچ تاثیری در انتخاب رشته ی این دانشگاه نخواهد داشت . تنها سهمیه موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بسیج فعال می باشد .توجه کنید که کد مورد نظر خود را برای ثبت نام به درستی وارد کنید تا هنگام ثبت نام اشتباهی صورت ندهد و شما در رشته ای که مورد نظرتان است ثبت نام کنید زیرا در صورت اشتباه در رشته های دیگری ممکن است قبول شوید .شما می توانید با مراجعه یا تماس تلفنی به مشاورین ما بهترین راهنمایی ها را در زمینه رشته های بدون کنکور دانشگاه های آزاد سراسر کشور و هم چنین رشته های با کنکور دانشگاه های آزاد و سراسری بدست بیاورید .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.