رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی ممکن است به طور موقت یا دائم نقل مکان کنند در این مطلب نحوه انتقالی دانشگاه علمی کاربردی را خواهید خواند. ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی قبل از انتخاب رشته بدون آزمون در این دانشگاه ابتدا باید به فکر شرایط و علایق خود باشند.

برای ثبت درخواست داوطلب در سامانه این دانشگاه، باید شرایط مندرج در این مراحل را داشته باشید. بنابراین، دانش‌آموزان باید ابتکار عمل را به کار گیرند تا همه چیزهایی را که در مورد سیاست‌های انتقال و مهمان‌ در دانشگاه علمی کاربردی می ‌دانند بیاموزند.

رشته زیبایی پوست و مو دانشگاه علمی کاربردی

نحوه انتقالی دانشگاه علمی کاربردی

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

تغییر محل تحصیل

 

متقاضیان معمولا دانشگاهی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند که نزدیک به محل زندگی آن ها باشد. دانشجو ممکن است در اثر این مشکل و همچنین بروز مسائل و مشکلات مختلف پیش بینی نشده تصمیم به تغییر محل تحصیل خود بگیرد. پذیرش و نحوه انتقالی دانشگاه علمی کاربردی و همچنین درخواست انتقال دانشجو منوط به احراز حداقل یکی از شرایط فوق الذکر و همچنین ظرفیت در رشته و مقطع تحصیلی دانشگاه مورد درخواست می باشد.

به طور کلی دانشگاه های جامع علمی و کاربردی سالی دو بار در ماه های خرداد و آذر اقدام به انتقال دانشجو می کنند. دانشجویان واجد شرایط می توانند درخواست های خود را از طریق سامانه هم آوا در این زمینه ارسال کنند. داوطلبان از طریق سیاست های انتقال و جذب دانشگاه علمی کاربردی از شرایط و ضوابط انتقال دانشجو مطلع خواهند شد.

شرایط، قوانین و نحوه انتقالی دانشگاه علمی کاربردی

 

برای این که هر کسی بتواند درخواست انتقال را ثبت کند باید شرایط زیر رعایت شود:

افرادی که نقل و انتقالات انجام داده اند فقط یک بار مجاز به ثبت نام هستند.

انتقال در ترم اول هرگز یک گزینه نیست.

تایید درخواست انتقال دانشجو منوط به عدم کاهش تعداد دانشجویان در کلاس‌های واحد اصلی دانشگاه است.

در صورت عدم احراز شرایط خاص، معدل و نتایج آزمون به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

داوطلبانی که تحت هر یک از موارد می گیرند مشمول آیین نامه نقل و انتقالات دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشند. در صورت رعایت شرایط و ضوابط، می توانند از این فرصت برای تغییر محل تحصیل خود به صورت دائم یا موقت استفاده کنند.

 دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

ازدواج و طلاق و نحوه انتقالی دانشگاه علمی کاربردی

 

با توجه به شرایط ازدواج یا طلاق دانشجو، ممکن است قوانین مهمانی یا انتقال وجود داشته باشد. دانش آموزان دختر متاهلی که پس از اعلام نتایج سازمان سنجش آموزش کشور ازدواج کرده اند، می توانند درخواست انتقال یا مهمانی به شهر محل زندگی همسر یا نزدیک ترین مرکز آموزشی به محل سکونت که رشته داوطلبی در آن وجود دارد، داشته باشند.

این نحوه انتقالی دانشگاه علمی کاربردی صرفا با توجه به ظرفیت دانشگاه مقصد و بر اساس بخشنامه های مالی دانشگاه جامع علمی کاربردی مجاز است. انتقال یا مهمانی دانشجویان دختر متاهل که محل سکونت و شغل همسرشان پس از پذیرش تغییر کرده است در صورت وجود ظرفیت در دانشگاه مقصد و پس از تکمیل مراحل ثبت نام به شهر محل سکونت یا نزدیک ترین مرکز آموزشی به محل سکونت.

سرپرستی فرزند و نحوه انتقالی دانشگاه علمی کاربردی

 

پس از قبولی، دانشجویان دختری که سرپرستی دارند که آدرس یا محل اشتغال وی تغییر می کند، می توانند درخواست انتقال یا مهمانی را به شهر متولی یا نزدیکترین مرکز آموزشی ارائه دهند. در صورت وجود فضای موجود در رشته داوطلب در آن مرکز آموزشی، ثبت نام برای این درخواست ممکن است پذیرفته شود.

با توجه به رشته تحصیلی مورد نظر در آن مراکز، انتقال و پذیرش دانشجویان دختر متاهل که پس از ثبت نام و پذیرش از دانشگاه خارج شده اند، قابل بررسی است. در صورت وجود رشته تحصیلی، دانشجویان پسری که پس از ثبت نام و پذیرش از دانشگاه انصراف داده اند که سرپرستی فرزند خود را بر عهده دارند می توانند برای انتقال یا ثبت نام مهمان در یکی از مراکز آموزشی محل سکونت خود اقدام کنند.

قوانین انتقال شاهد و ایثارگران و نحوه انتقالی دانشگاه علمی کاربردی

 

دانش آموزانی که باید سهمیه شهادت و ایثارگری را رعایت کنند در هنگام انتقال و میزبانی از دانشگاه ها از امتیازات مضاعفی برخوردارند و مؤسسات آموزشی موظفند با ارج نهادن به سال تحصیلی ثبت نام به یکی از مؤسسات آموزشی نزدیک به محل سکونت خانواده، نسبت به واگذاری ها اقدام کنند.

آزادگانی که حداقل 50 درصد جانباز هستند.

آزادگان و همسران جانبازانی که حداقل 50 درصد خانوار آن ها را تشکیل می دهند.

فرزندان زن که حداقل 50 درصد جانباز و آزاده باشند.

فرزندان ذکور که حداقل 50 درصد جانباز و آزاده باشند.

25 تا 49 درصد جمعیت را جانبازان تشکیل می دهند.

در صورتی که افراد واجد شرایط با نحوه انتقالی دانشگاه علمی کاربردی فوق نتوانند فرصت های باقی مانده سهمیه را پر کنند، کمیته نقل و انتقالات می تواند این فرصت ها را با همسر و فرزندان جانبازان پر کند که ممکن است بین 25 تا 49 درصد کل را تشکیل دهند.

پس از دریافت گزارش از اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و پس از بررسی و تایید کمیته نقل و انتقال، مجوز انتقال به داوطلبان واجد شرایط اعطا می شود.

در کل دوره تحصیلی فقط یک بار می توان از این فرصت استفاده کرد.

معلولان و نحوه انتقالی دانشگاه علمی کاربردی

 

دانشجویانی که دارای بیماری صعب العلاج هستند می توانند با بررسی و تایید مراجع ذیربط، کارشناس معتبر پزشکی دانشگاه و با در نظر گرفتن ظرفیت مراکز دانشگاه، درخواست انتقال یا مهمانی خود را ارائه دهند.

به محض ثبت نام در دانشگاه، دانشجویانی که با دید باز پذیرفته شده اند یا دارای معلولیت شدید جسمی هستند می توانند درخواست انتقال یا مهمانی کنند برای آشنایی با نحوه انتقالی دانشگاه علمی کاربردی با صدای سنجش در تماس باشید. درخواست این افراد با توجه به محدودیت ظرفیت، توسط پزشک مجاز دانشگاه و توسط مراجع ذیربط بررسی می شود.

در صورتی که درخواست این افراد مبنی بر مدعو شدن به عنوان مهمان پذیرفته شود، پرونده آن ها تنها یک بار توسط پزشک معتبر مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن، پرونده برای ترم های بعدی نیازی به بررسی مجدد نخواهد داشت. قوانین سرپرستی خانواده ممکن است در مورد یک مهمانی یا انتقال اعمال شود.

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.