رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

معرفی رشته بیوتکنولوژی بازار کار و درآمد

آینده یک فرد می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله انتخاب شغل و رشته تحصیلی او باشد. انتخاب شغل و انتخاب رشته تحصیلی تصمیمات درهم تنیده ای هستند که نمی توان به طور مستقل اتخاذ کرد. انتخاب رشته تحصیلی پیش نیاز انتخاب شغل است، بنابراین رشته تحصیلی در مدرسه یا دانشگاه به عنوان نقطه ورود به مشاغل در آن رشته عمل می کنددر معرفی رشته بیوتکنولوژی بازار کار و درآمد باید گفت که یکی از رشته هایی است که داوطلبان می توانند در دفترچه انتخاب رشته کنکور مشاهده کنند.

قبل از شروع کنکور، متقاضیان علاقه مند به بیوتکنولوژی باید در این زمینه، دروس عمومی و تخصصی و بازار آن اشراف کامل داشته باشند. به همین منظور در این مقاله به معرفی رشته بیوتکنولوژی بازار کار و درآمد آن می پردازیم و در مورد بازار و فرصت های شغلی آن توضیحاتی ارائه می کنیم. داوطلبان پس از قبولی در بخش کتبی کنکور سراسری، اکنون به دنبال اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب رشته کنکور خود هستند. یکی از حیاتی ترین و مهم ترین مراحل برای ورود به دانشگاه و یافتن شغل مناسب شما، انتخاب رشته کنکور است. در نتیجه باید با دقت زیادی آن را انتخاب کنید.

 

معرفی رشته بیوتکنولوژی بازار کار و درآمد

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

 

در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و معرفی رشته بیوتکنولوژی بازار کار و درآمد آن به عنوان یکی از رشته ها ذکر شده است. اکثر داوطلبانی که رتبه و تراز لازم را برای انتخاب رشته دارند، کنجکاو هستند که بدانند رشته بیوتکنولوژی شامل چه موضوعاتی می شود و به چه موضوعاتی پرداخته می شود و بازار کار پس از فارغ التحصیلی چگونه است. برای رفع این نگرانی ها، در قسمت های باقی مانده مقاله به معرفی این رشته می پردازیم.

آشنایی و معرفی رشته بیوتکنولوژی بازار کار و درآمد

عمل انتقال ژن ها از یک موجود به موجود دیگر و فعال کردن آن ژن ها در ارگانیسم گیرنده را می توان به عنوان پایه بیوتکنولوژی مدرن در نظر گرفت. دز معرفی رشته بیوتکنولوژی بازار کار و درآمد که یک فناوری به سرعت در حال توسعه است و اکنون در صنایع دارویی، غذایی، پزشکی، شیمیایی و کشاورزی وجود دارد. به عنوان مثال، این ژن ها می توانند وارد یک باکتری شوند و پس از فعال شدن، ترکیبات ریز اما ارزشمندی مانند هورمون رشد یا انسولین تولید کنند. آن ها همچنین می توانند به گیاهان منتقل شوند و گونه های گیاهی مقاوم به آفت کش ها تولید کنند. مقاومت در برابر آسیب یا کار موثر.

به این ترتیب، محدودیت خاصی در مورد نحوه استفاده از انسولین توسط بیماران دیابتی وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، کشاورزان می ‌توانند گیاهانی مانند سویا را با سموم و آفت ‌کش‌ های کمتر پرورش دهند، در حالی که با استفاده از نژادهای جدید، میزان محصولی را که می‌توانند از همان سرمایه‌ گذاری به دست آورند، دو یا حتی سه برابر کنند. حداقل 33 رشته تخصصی علوم در حوزه کاربردی و میان رشته ای بیوتکنولوژی که زیرمجموعه ای از مهندسی و علوم پایه است، گنجانده شده است. از سال 1387 دانشکده علوم دانشگاه تهران به صورت مستمر این رشته را در کشور ما ارائه کرده است.

کارشناسی و معرفی رشته بیوتکنولوژی بازار کار و درآمد

رشته بیوتکنولوژی به سه سطح لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تقسیم می شود. دانشجویانی که 132 واحد از دروس رایج معرفتی – نظری، علوم پایه، پزشکی، مهندسی و مبانی بیوتکنولوژی را با موفقیت به پایان برسانند، علاوه بر کسب زبان انگلیسی با 550 نمره، واجد شرایط دریافت مدرک کارشناسی هستند.

در معرفی رشته بیوتکنولوژی بازار کار و درآمد افراد می توانند با انتخاب یکی از شش گرایش بیوتکنولوژی میکروبی، بیوتکنولوژی پزشکی، زیست فناوری زیست محیطی و دریایی، بیوتکنولوژی مولکولی، پردازش زیستی و بیوتکنولوژی کشاورزی (گیاهی) وارد مرحله دوم شوند که مستلزم اخذ مدرک کارشناسی ارشد است و پس از گذراندن 48 واحد در یکی از گرایش های تخصصی در صورتی که تافل گرفته باشند و به زبان برنامه نویسی کامپیوتر تسلط کامل داشته باشند و معدل آن در هر ترم تحصیلی کمتر از 15 نباشد و تکمیل معادل 6 واحد تحقیق انفرادی و ارائه 2 واحد سمینار باعث کسب مدرک کارشناسی ارشد می شود.

دکتری و معرفی رشته بیوتکنولوژی بازار کار و درآمد

در این مرحله اگر معدل کارشناسی ارشد آن ها حداقل 16 باشد، واجد شرایط شرکت در آزمون جامع هستند و در صورت قبولی در مقطع دکتری تخصصی (D. Ph) پذیرفته شده و رساله دکتری خود را به صورت رسمی تشکیل می دهند. به عبارت دیگر دانشجویان این رشته برای ثبت نام در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باید دارای پیش نیاز باشند. به عبارت دیگر آن ها ملزم به داشتن معدل قوی و قبولی در آزمون جامع هستند، اما الزامی به شرکت در آزمون ندارند.

باید در معرفی رشته بیوتکنولوژی بازار کار و درآمد باید گفت با توجه به این که برخی گرایش های این رشته مربوط به علوم پزشکی و گرایش های دیگر مربوط به رشته های مهندسی می باشد، رشته بیوتکنولوژی از بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و علوم فنی و تجربی دانشجو می پذیرد. لازم به ذکر است دوره دکتری مستقیم بیوتکنولوژی یک برنامه آموزشی ویژه است که متناسب با توانایی های دانش آموزان استثنایی به صورت مستمر و فشرده می باشد. با پذیرش دانش‌آموزانی که دارای هوش، درک و استدلال، نوآوری و خلاقیت، خودآموز و استفاده از مناسب زمان، علاقه و انگیزه قوی برای یادگیری و توانایی‌های ذهنی و روانی بهترین همسالان خود باشند.

قبولی ها و معرفی رشته بیوتکنولوژی بازار کار و درآمد

لذا داوطلبانی که در مرحله پیش نهایی المپیادهای دانش آموزی در رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، کامپیوتر، زیست شناسی پذیرفته شده اند، نیمی از ظرفیت پذیرش این رشته محفوظ است و داوطلبانی که از طریق آزمون سراسری وارد شده اند، می باشند. با توجه به نیمی دیگر علاوه بر این، نمره کل آزمون سراسری آن ها باید حداقل 10000 باشد. در معرفی رشته بیوتکنولوژی بازار کار و درآمد آن باید بدانید که پذیرفته شدگان در این رشته نیز تحت مصاحبه علمی قرار می گیرند تا فقط دانشجویانی بتوانند در آن ثبت نام کنند که واقعاً به آن علاقه مند هستند و انگیزه علمی لازم را دارند.

تا این لحظه مجموعه بیوتکنولوژی کد رشته کنکور که در دفترچه انتخاب رشته نمایش داده شده است توضیح داده شده است. البته داشتن مشاور و تعیین اولویت های انتخاب رشته می تواند موفقیت داوطلبان کنکور را تضمین کند. اما داوطلبان علاقه مند به این رشته چگونه می توانند در گرایش های آن موفق به قبولی نهایی شوند؟ برای پاسخ به سوالات با صدای سنجش تماس بگیرید.

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.