رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

چه افرادی در مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم دانش آموزان نقش مهمی دارند ؟

معمولا همه ی افراد حداقل یکبار مرحله انتخاب رشته را در زندگی خود سپری کرده اند و با حساسیت هایی که این مرحله دارد آگاهی دارند ، انتخاب رشته سرنوشت آینده ی افراد را تعیین می کند و یک اشتباه و خطا کوچک میتواند پشیمانی بسیاری را به همراه داشته باشد .

نوجوانان در زمان انتخاب رشته ی پایه تحصیلی نهم به دهم یکی از مهمترین گام های مسیر زندگی خود را تعیین میکنند هر تصمیمی که در این راستا با سهل انگاری همراه باشد میتواند در آینده پشیمانی ها و ناراحتی های زیادی را به همراه داشته باشد حتی میتواند به گونه ای شعله شوق و ذوق درس خواندن را در افراد کاهش دهد ‌. والدین در این راه نقش مهم و موثری دارند زیرا ممکن است دانش آموز از اگاهی کاملی در این گام نداشته باشد ، مشاور انتخاب رشته نهم به دهم نیز کمک های فراوانی را در این راستا به افراد ارائه می دهد .

دنیایی که امروزه در آن زندگی میکنیم به سرعت در حال تغییر و تحول است پس بهتر است برای داشتن یک آینده و فرصت شعلی خوب تصمیمات درستی بگیریم ، انتخاب رشته نهم به دهم نیز بسیار موثر در آینده است پس در این راستا فرزندان خود را آگاه کنید و تا ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید .

 

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

شرایط انتخاب رشته نهم به دهم

باتوجه به تغییرات صورت گرفته در انتخاب های نهم به دهم دوره ی متوسطه دانش آموزانی پایه نهم که قصد انتخاب رشته را دارند آگاه باشند مانند سال های گذاشته تنها نمره ی پایه ی نهم آنها لحاظ نمی شود بلکه نمرات سه سال دبیرستان دوره ی اول نیز موثر است و هر درس ضرایب مربوط به خود را دارد . به گونه ای میتوان گفت که انتخاب رشته نهم به دهم مانند انتخاب رشته دانشگاه است به طور مثال اگر دانش آموزی نتوانسته باشد نمره مورد نظر علوم تجربی را کسب کند باید به رشته های دیگر روی بیاورد .

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

نکته دیگری که دانش آموزان باید در زمان انتخاب رشته به آن توجه داشته باشند موثر بودن سهمیه ی ایثارگران ، شهدا و جانبازین و رزمندگان است برای مثال ممکن است در یک منطقه حدود 300 نفر سهمیه انتخاب رشته تجربی را داشته باشند اما معدل آنها زیر نمره ی 18 است به همین علت امکان تحصیل در این رشته را نخواهند داشت .

نکاتی تاثیر گذار در انتخاب رشته پایه نهم

کلیه ی نمرات و امتیازاتی که هر دانش آموز ملزم به کسب آنها در زمان هدایت تحصیلی می باشد به شرح زیر است :

علاقه مندی شخص دانش آموز به رشته ی مورد نظر 10 درصد

نظر والدین در انتخاب رشته ی فرزند 5 درصد

نظر دبیران کلیه ی دروس 10 درصد

عملکرد کسب شده ی دانش آموز در آزمون های مشاوره ای 35 درصد

نتیجه ی عملکرد درسی دانش آموزان 35 درصد

نظر مشاور مدرسه 10 درصد موثر است .

نمرات کسب شده افراد در چه مقاطع ای برای انتخاب پایه نهم به دهم مهم است ؟

اگر فردی انتخابهای درست و دقیقی را انجام دهد قطعا در آینده در شغل و کار خود بسیار موفق خواهد بود زیرا انتخاب رشته نهم به دهم یکی از موثر ترین مراحل زندگی هر فردی شمرده می شود با این وجود بسیاری از دانش آموزان موضوع انتخاب ها را بیهوده می شمرند و چندان اطلاعاتی در این خصوص ندارند مشورت و گفت و گو با والدین و اعضای خانواده و مشاورینی که بتوانند دانش آموزان را از گمراهی نجات دهند قطعا مهم است . اما توجه داشته باشید همانگونه که گفته شد نمرات سه سال دبیرستان دوره اول ( هفتم ، هشتم ، نهم ) بسیار در انتخاب رشته ی شما تاثیر گذار هستند .

گام های موثر در مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

نقاط قوت و ضعف درسی دانش آموزان برای مشاوره نهم به دهم باید از سوی معلمین و کادر مدرسه صورت بگیرد ، با مشاورین مدرسه درباره ی رشته مورد علاقه ی خود گفت و گو کنید و از آنها بخواهید ضرایب رشته ها را در اختیار شما بگذارند .

شناخت کامل از خود و الویت بندی علاقه مندی ها توسط خو دانش آموزان باتوجه به نمرات کسب شده در سال های گذشته در نظر داشتن وضعیت تحصیلی بسیار مهم است . معمولا افراد در این زمینه توانایی چندانی برای تشخیص مهارت های خود ندارند به همین علت توصیه میکنیم حتما از کمک مشاورین و والدین خود در این زمینه بهره مند شوید مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم حساسیت های فراوانی دارد .

مهم ترین اقدام در زمان انتخاب رشته دانش آموزان

یکی از مهمترین اقداماتی که در زمان انتخاب های دانش آموزان پایه ی نهم باید انجام شود ، تکمیل نمودن آزمون های غیر حضوری ( آنلاین ) توانایی و رغبت سنجی است . دانش آموزان پایه ی نهم ملزم می باشند برای تکمیل نمودن این آزمون به سامانه ی هدایت تحصیلی به نشانی ht.medu.ir مراجعه نمایند و آزمون های مشاوره ای را انجام دهند . در این آزمون سوالاتی درباره ی تیپ ، شخصیت ، علاقه مندی های شما وجود دارد که کمک شایانی به شما در انجام انتخاب ها خواهد کرد .

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری

افرادی که علاقه مند به تحصیل در رشته تجربی هستند حداقل باید چه معدلی کسب کرده باشند ؟

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در رشته تجربی هستند ملزم می باشند برای تحصیل در این رشته حداقل معدل 14 را کسب کرده باشند .

چه نوع سهمیه هایی در انتخاب رشته پایه ی نهم تاثیر گذار است ؟

برخی سهمیه ها نیز در  پایه نهم به دهم میتواند تاثیر گذار باشند که عبارتند از : ایثارگران ، جانبازان ، شهدا و رزمندگان افرادی که از این نوع سهمیه ها برخوردار هستند میتوانند در این زمینه استفاده کنند .

علاقه مندان به تحصیل در رشته انسانی در پایه ی نهم به دهم باید چه نقاط قوتی داشته باشند ؟

افرادی که قصد تحصیل در رشته انسانی را دارند باید از برخی نقاط قوت برخودار باشند کع عبارتند از : روابط عمومی ، سخنرانی ، توانایی حفظیات زیاد ، اگر به طور کلی بخواهیم بگوییم توانایی های ارتباطی در این رشته بسیار مهم است .

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.