رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

مراحل تصویب پروپوزال چیست؟

برای این که بتوانید موضوع پایان نامه خود را مطرح کنید نیاز به نوشتن پروپوزال دارید این مجموعه صفحات که توضیح دهنده موضوع اصلی سوالات و دیگر موارد مهم است که باید به تایید استاد راهنما و مدیر گروه مربوطه برسد. برای موفقیت در این مسیر باید بدانید مراحل تصویب پروپوزال چیست؟ تا موضوع شما به سرعت مورد تایید قرار گیرد. فرم پروپوزال هر دانشگاه مختص همان دانشگاه می باشد ولی به طور کلی موارد مهم یکسان است. این فرم در هر مقطعی که نیاز به دفاع از پایان نامه است باید انجام گیرد.

 

مراحل تصویب پروپوزال چیست؟

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

نگارش پایان نامه و مسیر موضوع مورد تحقیق

به صورت کلی در جواب مراحل تصویب پروپوزال چیست؟ باید گفت مراحلی که شما موضوع مورد تحقیق خود را بیان می کنید تا سوالات و فرضیه ها روشن بشود. برای این که بتوانید موضوع خود را ارائه کنید تا همه موارد مهمی که شما قرار است بر روی آن تحقیق کنید مشخص شود نیاز به نوشتن این صفحات دارید. پژوهش ها و تحقیق شما باید در یک چهارچوب قرار گیرد تا به صورت منسجم ارائه شود.

در ادامه پاسخ به سوال مراحل تصویب پروپوزال چیست؟ پس از این که موضوع تحقیق شما مشخص شد باید استاد راهنما باید پروپوزال شما را مطالعه کند و بر اساس آن موضوع را تایید نماید. اساتید مشاور و همچنین پژوهش دانشگاه نیز همین روند را طی خواهند کرد تا موضوع شما را برای ادامه تحقیق تایید کنند. در نتیجه باید بتوانید به صورت کامل و جامع موضوع مورد نظر خود را مطرح کنید و مراحل را کامل انجام دهید.

بهتر است بدانید که نگارش پروپوزال اولین مرحله از نگارش پایان نامه شما است و تا این مرحله تکمیل و تایید نشود نمی توانید مراحل دیگر پایان نامه خود را آغاز کنید.

 

موارد مهم در مراحل تصویب پروپوزال چیست؟

ابتدا برای شروع نگارش و آشنایی با بخش های مختلف پروپوزال باید این فایل را از طریق دانشگاه خودتان دانلود کنید. توجه داشته باشید که دانشگاه های مختلف فرم های متفاوتی دارند حتما از دانشگاه بخواهید فورم مربوط به واحد تحصیلی شما را ارائه کنند. همان طور که قبل تر گفتیم این صفحات موضوع های مختلفی را در بر می گیرد و از بخش های متفاوتی تشکیل شده اند.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

در پاسخ به سوال  مراحل تصویب پروپوزال چیست؟ باید گفت اولین گام نوشتن نام و نام خانوادگی شخصی شما اساتید راهنما و مشاور و مشخصات واحد دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید را ثبت کرده و سپس عنوان پایان نامه خود را هم به زبان فارسی و هم انگلیسی وارد کنید. توجه داشته باشید که ترجمه باید دقیق باشد اسم ها باید دقیق و کامل وارد شود و هیچ اشتباهی نباید در این بخش وجود داشته باشد.

در ادامه باید مواردی مانند بیان مسئله ، اهداف پژوهش ، کلمات کلیدی ، روش پژوهش سوالات و فرضیات و دیگر مواردی که ممکن است برای رشته های مختلف یا دانشگاه ها کمی متفاوت باشد ولی به صورت کلی مهم ترین موارد را نام برده ایم.

 

نگارش و مراحل تصویب پروپوزال چیست؟

مهم ترین بخش پروپوزال بیان مسئله است که در واقع به صورت کلی مشخص خواهد کرد که شما به چه دلیل می خواهید بر روی موضوع نام برده مطالعه انجام دهید و به صورت کلی دغدغه چه چیزی است. معمولا در این بخش نیاز به کمک استاد راهنما خواهید داشت تا بتوانید همه موارد مهم را به صورت خلاصه و کامل بیان کنید.

موارد دیگر مانند اهداف پژوهش و روش پژوهش را باید از یک دیگر متمایز کنید وبتوانید به سوال مراحل تصویب پروپوزال چیست؟ به درستی پاسخ دهید و مراحل را به درستی بشناسید. بسیار دیده شده که افراد یک موضوع را در تمامی این قسمت ها تکرار می کنند و همین موضوع باعث رد شدن پروپوزال خواهد شد.

سعی کنید از کلمات درست استفاده کنید نگارش بسیار مهم است اشتباه تایپی و غلط املایی به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نخواهد بود. از نقطه ویرگول و این علامت ها به درستی استفاده کنید. منابعی را با نظر استاد راهنما مطالعه کنید و پس از آن شروع به نوشتن نمایید.

 

پیشینه پژوهش و مراحل تصویب پروپوزال چیست؟

یکی از قسمت های مهم نگارش پیشینه پژوهش است که هم برای پایان نامه ارشد و هم در رساله دکتری نیاز به آن خواهید داشت. باید در این بخش نشان دهید که با توجه به تحقیقاتی که از قبل انجام شده مواردی هست که به آن پرداخته نشده است و نیاز به بررسی بیشتر دارد چرا که ما از با استفاده از تحقیقاتی که در گذشته شده است پی به کمبود ها خواهیم برد.

باید دقت داشته باشید که اگر از منابعی استفاده می کنید باید با ذکر منبع باشد و به صورت خلاصه بیان شود بعضی از افراد کل متن را در این قسمت کپی می کنند که می تواند باعث پذیرفته نشدن پروپوزال شود. اگر در رابطه با نوشتن پروپوزال سوالی دارید می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

 

نحوه تایید و مراحل تصویب پروپوزال چیست؟

همان طور که گفته شد پروپوزال به طور کلی موضوع مورد بحث و تحقیق شما را بیان می کند. پس از این که تمام موارد را تکمیل کردید باید استاد راهنما موضوع پایان نامه یا رساله دکتری شما را تایید کند سپس استادان مشاور و پس از آن مدیر گروه و پژوهش دانشگاه نیز به ترتیب باید موضوع و پروپوزال شما را تایید کنند تا بتوانید دیگر مراحل را طی کنید. این مراحل به صورت الکترونیکی و از طریق سایت هر دانشگاه انجام می شود.

به صورت کلی پروپوزال و بیان مسئله شما فصل اول پایان نامه را تشکیل می دهند در نتیجه در نوشتن آن باید دقت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید ممکن است هنگام نوشتن آن با مشکلاتی مواجه شوید کافی است برای رفع ایراد های خود با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

روند نوشتن پایان نامه و مراحل تصویب پروپوزال چیست؟ این روند گاهی طولانی خواهد بود ولی برای رسیدن به هدف باید تلاش کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید در این مسیر می توانید با مشاورین صدای سنجش نیز در تماس باشید.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.