رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه های فرهنگیان شامل دانشگاهایی است که تحت نظارت سازمان آموزش و پروش به فعالیت خود می پردازند و تنها هدف این دانشگاه ها تعلیم و تربیت معلمان بسیار عالی برای کشور است . دانشگاه های فرهنگیان در سراسر کشور وجود دارند و طی هرسال باتوجه به اعلام شرایط و ضوابط خود اقدام به جذب متقاضی میکنند .

مزیت های فراوانی در این دانشگاه ها وجود دارد به گونه ای که فرد هم از لحاظ شغلی و تحصیلی بهره مند می شود ، اکنون این دانشگاه ها جزو پر مخاطب دار ترین دانشگاه ها هستند .

اصلی ترین و مهم ترین سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از متقاضیان را درگیر کند این است طرفیت دانشگاه فرهنگیان به چه صورت است ؟ و آیا میتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند ؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص تا پایان این مقاله با ما همراه باشید زیرا به توضیحات بیشتری با موضوع ظرفیت دانشگاه فرهنگیان خواهیم پرداخت . با منتشر شدن دفترچه های انتخاب رشته های کنکور سراسری ظرفیت های پذیرش دانشگاه های فرهنگیان در هر یک از گروه هاق آزمایشی ازجمله ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان نیز اعلام می شود . ظرفیت پذیرش دانشگاه به خروجی ههی رشته در سال های پیش روی سازمان آموزش و پروش بستگی دارد .

 

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان

بومی بودن چه تاثیری در پذیرش افراد در  فرهنگیان دارد ؟

هنگامی که دفترچه ی انتخاب رشته های کنکور سراسری اعلام می شود ظرفیت دانشگاه ها نیز باتوجه به گروه های آزمایشی به متقاضیان اعلام می شود اما مطالعه ی دفترچه ی انتخاب رشته این امکان را به شما می دهد تا از جزئیات کاملتری در خصوص ظرفیت دانشگاه ها بهره مند شوید .

پدیرش بومی ها نیز یکی از اصلی ترین و مهم ترین شرایط و ضوابط پذیرش در دانشگاه های فرهنگیان است ، به همین علت اگر علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان هستید باتوجه به برخورداری از تمامی شرایط و ضوابط رشته های موجود در بومی خود را انتخاب کنید زیرا در این صورت سانس بیشتری برای وارد شدن به دانشگاه را دارید و همچنین این رشته ها در فرم های انتخاب رشته خود درج کنید .

ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در هر کدام از گروه ها بسیار محدود می باشد . شرایطی مانند تعداد بسیار متقاضیان و بومی افراد سبب شده است تا داوطلبین علاقه متد تلاش فراوانی برای ورود به این دانشگاه ها داشته باشند . همانگونه که گفته شد ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نیز محدود می باشد پس به این موارد توجه ویژه ای داشته باشید . باتوجه به توضیات رئیس دانشگاه فرهنگیان احتمالا در سال 1400 حدودا 2500 دانشجو جذب شوند .

چگونگی پذیرش دانشگاه فرهنگیان

پذیریش متقاضیان در دانشگاه های فرهنگیان در دو گام انجام می شود که عبارتند از : آزمون های کتبی و پذیرش در مصاحبات ،
متقاضیان که علاقه مند به شغل دبیری هستند و دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه می باشند ابتدا باید به مطالعه ی کامل دفترچه های نام نویسی کنکور سراسری بپردازند و کلیه ی شرایط و ضوابط خواسته شده در نظر بگیرند و سپس بزای تکمیل فرم های نام نویسی اقدام نمایند .

سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان lms1.cfu.ac.ir

 

اصلی ترین شرایط و ضوابط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

حداقل سن 22 سال متولدین 78/07/01 به بعد

اما باتوجه به اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان سنجش شرایط سنی متقاضیان برای پذیرش در دانشگاه های فرهنگیان از 22 سال به 24 سال انتقال پیدا کرده است .

در سال گذشته حداقل معدل لازم سه پایه ی دوره دوم متوسطه 14 بود به همین دلیل نیز این امکان وجود دارد امسال به همین صورت باشد .

داشتن سلامت کامل جسمانی و روانی مناسب با شغل دبیری

متقاضیانی که ثبت نام خود را تکمیل کرده اند ملزم می باشند در جلسه ی کنکور سراسری حضور داشته باشند و نمره ی حد لازم را کسب کنند تا مجاز به اتتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان شوند .

در گام دوم متقاضیان معمولا چند برابر ظرفیت موجود به مرحله ی محاصبه دعوا می شوند و پس از ئ کزدن مراحلی از جمله مصاحبه و سلامتی جسمی ، افرادی که بیشترین نمره ها کسب کرده اند قوبل نهایی شناخته می شوند و امکان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان برایشان فراهم می شود . در صورت بروز هرگونه ابهام و سوالی در خصوص این مراحل میتوانید به مشاورین فعال در این زمینه مراجعه کنید و از تجربیات آنها بهره مند شوید .

آیا تمامی افراد دعوت شده به مرحله ی مصاحبه پذیرش می شوند ؟

باتوجه به توضیحاتی که در متن مقاله گفته شد اگر بخواهیم یک جمع بندی کامل از آنها داشته باشیم به اینگونه است که افراد باید دفترچه های ارائه شده در این خصوص را مطالعه نمایند تا از شرایط و ضوابط موجود اطلاع حاصل کنند و سپس برای تکمیل فرم های ثبت نام اقدام کنند . توجه داشته باشید که طی هر سال دو برابر و چندین برابر ظرفیت دانشگاه ها افراد به مرحله ی دوم یعنی مصاحبه دعوت می شوند اما تعداد کمی از آنها به گام پایانی میرسند اگر قصد دارید جزو افرادی باشید که به گام پایانی می رسند باید تمامی تلاش خود را بکار گیرید تا سربلند و موفق از این آزمون بیرون بیآیید . همچنین به موارد گفته شده در متن مقاله نیز توجه ویژه ای داشته باشید .

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در رشته تجربی چگونه است ؟

ظرفیت پذیرش دانشگاه های فرهنگیان طی هر سال دچار تغییراتی می شود به همین دلیل آمار این رشته یکسان نیست و هیچگونه حدس و‌ گمانی نیز بزای این سوال وجود ندارد ، برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مراجعه کنید

آیا برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان، شرایط و ضوابط ویژه ای وجود دارد ؟

ازجمله شرایط و ضوابط لازم بزای انتخاب رشته دانشگاه های فرهنگیان کسب نمره بالا است نمره بالا نیز شامل 6500 است . به دیگر شرایط و ضوابط در متن مقاله پرداختیم .

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان چگونه اعلام می شود ؟

ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان به صورت کاملا دقیق در دفترچه های انتخاب رشته هر یک از گروه های آزمایشی به صورت جداگانه وجود دارد . با مراجعه به این دفترچه ها اطلاعات‌ کاملتری کسب خواهید کرد .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.