رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل و ورود به مدارس تیزهوشان را دارند باید به ظرفیت این مدارس توجه ویژه ای داشته باشند . داشن آموزان در بازده زمانی ثبت نام به تمامی مدارس شهر و استان خود را در نظر بگیرند حداقل سه تا از مدارس را در الویت های خود قرار دهند .

دانش آموزانی که در مقاطع و ششم ابتدایی و نهم دوره اول متوسطه تحصیل میکنند میتوانند برای ثبت نام در مدارس تیزهوشان اقدام نمایند ، سوالی که ذهن بسیاری از داوطلبان را مشغول کرده است این است که طی هرسال چه تعدادی میتوانند در مدارس تیزهوشان پذیرش شوند و ظرفیت مدارس تیزهوشان از چه قرار است ؟

پذیرفتن دانش آموزان در مدارس تیزهوشان بر پایه ی تعداد ظرفیت های مدارس تیزهوشان در متوسطه های اول و دوم است . توجه داشته باشید که ظرفیت مدارس تیزهوشات در هر یک از استان های سراسر کشور متفاوت می باشد ، توجه داشته باشید در زمان نام نویسی و انتخاب مدرسه از ظرفیت پذیرش مدرسه ی مورد نظر نیز مطلع شوید . در ادامه ی این مطالب به توضیحات بیشتری در خصوص ظرفیت مدارس تیزهوشان خواهیم پرداخت .

ظرفیت مدارس تیزهوشان

ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم چگونه می باشد ؟

دانش آموزانی که از شرایط و ضوابط نام نویسی در آزمون های مدارس تیزهوشان ششم به هفتم و هشتم به نهم برخوردار هستند باید در آزمون ورودی مقطع هفتم شرکت داشته باشند . بعد از نام نویسی در آزمون مقطع مورد نظر فرد باید در روز آزمون حضور داشته باشد و شانس خود را برای تحصیل در این مدارس محک بزند .

طی هر سال ظرفیت مدارس تیزهوشان متفاوت است ، به طوری که ظرفیت مدارس تیزهوشان پایه ی هفتم متوسطه در هر کدام از استان های کشور متغیر می باشد همچنین در سامانه ی سازمان استعداد درخشان نیز نام پذیرش شدگان انتشار می یابد .
ظرفیت پذیرش در هریک از استان ها محدود می باشد هر کدام هر یک از مدارس تنها میتوانند چهل الی شصت نفر پذیرش کننده داشته باشند . اما این تعداد تا صد نفر نیز در مدارس تهران دیده می شود .

اگر دانش آموز علاقه مند به نام نویسی در آزمون های ورودی تیزهوشان را داشته باشد ملزم می باشد که مدرسه ی مورد نظر خود را باتوجه به محل زندگی و منطقه ی آموزش و پروش انتخاب نماید . دانش آموزانی که مدارس تیزهوشانی به غیر از مدارس محل زندگی خود را در نظر میگیرند باید توجه داشته باشند که آزمون در محل سکونتشان برگزار می گردد .

توجه داشته باشید که پذیرفتن دانش آموزان در مدارس تیزهوشان بر پایه ی الویت های انتخاب شده از سوی دانش آموز و ظرفیت مدارس تیزهوشان است ، دانش آموز پس از قبولی نمیتواند الویت های خود را تغییر دهد .

ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم به چه صورت است ؟

دانش آموزانی که علاقه مند به نام نویسی در مدارس تیزهوشان را دارند باید در آزمون پایه ی نهم به دهم این مدارس شرکت‌ نمایند . پذیرفتن دانش آموزان در مدارس تیزهوشان در مقاطع نهم به دهم در هر سال متفاوت است و متقاضیان باید به سال تحصیلی خود و اطلاعیه های منتشر شده توجه داشته باشند .

طرفیت های مدارس تیزهوشان در پایه ی تحصیلی نهم به دهم در هر کدام از استان های کشور به صورت متفاوت است ، اما تعداد ظرفیتدهای مدارس تیزهوشان در تمامی استان همانند سال های گذشته نیز محدود می باشد به همین علت دانش آموزان علاقه مند باید به مطالعه ی دقیق بپردازند و خود را برای این رقابت سخت آماده کنند .

به طور معمول ظرفیت مدارس تیزهوشان در بازده زمانی نام نویسی از سوی سایت مدارس تیزهوشان و استعداد های درخشان اعلام می شود و دانش آموزان ملزم می باشد بر اساس ظرفیت های اعلام شده در رشته ی مورد نظرشان ثبت نام کنند .  ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان مقطع نهم به دهم در هر کدام از استان ها دارای محدودیت است و هر مدرسه حدودا بین سی الی پنجاه نفر ظرفیت دارد .

دانش آموزان مقطع نهم ملزم می باشند در زمان نویسی تمامی دقت و مهارت خود را به کار گیرند زیرا این آزمون در سال تعیین رشته و سرنوشت ساز آنها انجام می گردد ، چناچه دانش آموزان در انتخاب رشته ی مقطع نهم به دهم مورد نظر خود پذیرش شود هیچ راهی برای تغییر رشته وجود ندارد .

توجه داشته باشید اگر شهر محل سکونت دانش آموزان چند مدرسه ی تیزهوشان داشته باشد ، او تنها میتواند سه تا از این مدارس را الویت بندی خود قرار دهد . همچنین الویت های انتخاب شده باید در یک شهرستان و یک رشته ی واحد در بازده زمانی نام نویسی را وارد کنند .

چگونگی قبولی در مدارس استعداد های درخشان

دانش آموزانی که در آزمون مدارس تیزهوشان اقدام به نام نویسی کرده اند، ملزم می باشند که در بازده زمانی تعیین شده در این آزمون شرکت داشته باشند . برای شرکت در این آزمون نیز تمامی دانش آموزان ملزم به دریافت کارت ورود به جلسه و به همراه داشتن آن در روز آزمون هستند .  همچنین دانش آموزان باید در بازده زمان که برای ثبت نام اقدام میکنند الویت های خود را وارد نمایند .

اگر دانش آموز در آزمون ورودی این مدارس ثبت نام کرده باشد و در این آزمون نیز موفق شده باشد باید منتظر اعلام نتایج سازمان استعداد های درخشان نیز باشند . تمامی نتایج آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در پایه های ششم و نهم در اوایل مرداد ماه در همان سامانه ی نام نویسی به ادرس azmoon.medu.ir اعلام می گردد . دانش آموزان برای دریافت هرگونه مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانند به مشاورین تحصیلی مراجعه کنند و با آگاهی و اطلاعات بیشتر در جلسه ی امتحان حضور یابند و تصمیم درستی را در این مسیر پیش بگیرند .

زمان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان

قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

ظرفیت پذیرش مدارس ششم به هفتم تیزهوشان چه میزان می باشد ؟

️ ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان معمولا در سامانه ی مدارس و یا سامانه ی استعداد های درخشان اعلام می شود . این ظرفیت بین چهل الی شصت نفر می باشد .

تعداد ظرفیت قبولی برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم به چه میزان است ؟

️ ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان نهم به دهم تنها باتوجه به رشته ی مورد نظر و انتخاب شده از سوی دانش آموز مشخص می گردد که این تعداد حدودا بیت سی الی پنجاه نفر می باشد .

چگونگی پذیرش در آزمون مدارس تیزهوشان به چه صورت است ؟

برای قبولی و پذیرش در آزمون مدارس تیزهوشان ملزم می باشید پس از مطالعه ی دقیق تمامی منابع، از ترازهای قبولی نیز مطلع شوید

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.