رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

شرایط تاسیس مدارس غیرانتفاعی

برای آن که فردی بتواند مدرسه غیر انتفاعی تاسیس کند باید شرایطی داشته باشد. از جمله این شرایط می توان به مدرک تحصیلی اشاره کرد که حتما باید حداقل مدرک کارشناسی یکی از رشته ها را داشته باشد. از شرایط تاسیس مدارس غیرانتفاعی می توانیم به سن فرد اشاره کنیم که حداقل باید برای تاسیس مدرسه ۳۰ سال داشته باشد. اگر فردی شرایط دایر کردن مدرسه غیر انتفاعی را داشته باشد مجوز برای آن فرد صادر می شود که مهلت این مجوز دو سال است.

مدارس غیر انتفاعی توسط فردی دایر می شود ولی با حمایت مردم و نه دولت پس این مدارس غیر دولتی هستند ولی تحت نظر وزارت آموزش و پرورش اداره می شود و همان قوانین این وزارتخانه برای مدارس غیر انتفاعی نیز اعمال می شود. این مدارس غیر انتفاعی و غیر دولتی درآمد که از طریق مردم به دست آمده را برای مدرسه و هزینه های آن صرف می کنند.

از جمله شرایط تاسیس کننده و یا مدیر و ناظم داشتن مدرک لیسانس است. برای آقایان یکی از شرایط تاسیس مدارس غیرانتفاعی تأهل است. بجز این موارد داشتن رفتار سنجیده و شهره بودن به آداب نیکو از موارد دیگری است که باید داشته باشند. در ادامه این مطلب به شرایط دیگری که به منظور تاسیس مدرسه غیر انتفاعی به آن نیاز است می پردازیم.

 

 

شرایط تاسیس مدارس غیرانتفاعی

 

فرد موسس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به اشتباه افراد فکر می کنند که فرد موسس مدرسه غیر انتفاعی باید قبلا مدیر بوده باشد ولی این طور نیست نیازی نیست که شما قبلا در مدرسه دیگری مدیر یا معاون بوده باشید. از شرایط تاسیس مدارس غیرانتفاعی داشتن مدرک لیسانس است لازم نیست مدرک لیسانس شما مطابق با این کار باشد بلکه با داشتن هر لیسانسی و در هر رشته ای می توانید اقدام به تاسیس مدرسه غیر انتفاعی نمایید.

در زیر به دیگر شرایط موسس اشاره شده است:

تابعیت ایرانی

ایمان به دین اسلام

پایبندی به قانون و ولایت فقیه

در گذشته نباید وابستگی به گروهک ها و یا در رژیم های دیگر غیر قانونی داشته باشید

داشتن مدرک کارشناسی و برای طلاب داشتن مدرک معادل

سن بالای ۳۰ سال

مردان باید متاهل باشند

موسس مدرسه غیر انتفاعی چه وظیفه ای دارد؟

باید از آموزش و پرورش مجوز داشته باشد تا بتواند مدرسه غیر انتفاعی را تاسیس کند.

از شرایط تاسیس مدارس غیرانتفاعی برای فرد موسس داشتن تمکن مالی است فرد بتواند برای یک سال همه ی هزینه های مدرسه را متقبل شود.

فرد بتواند افراد را به استخدام خود درآورد و فضای مدرسه و کارکنان مطابق با قوانین وزارت آموزش و پرورش باشد.

بتواند در برابر موادی همچون آموزش دانش آموزان و مسائل مالی و اداری به وزارت خانه پاسخگو باشد.

مجوزی که برای تاسیس مدرسه غیر انتفاعی صادر می شود تا دو سال اعتبار دارد.

وزارت می تواند در سال یک بار برای کم کردن هزینه های دولتی اقدام به بالا بردن یا کاهش مبلغ کند.

ثبت نام مدارس شاهد 

سمپاد چیست ؟

چه کسی می تواند مدیر مدرسه غیر انتفاعی شود؟

کسی که بخواهد مدیر مدرسه غیر انتفاعی شود باید مطابق با قوانین و شرایط وزارت آموزش و پرورش باشد. شرایط تاسیس مدارس غیرانتفاعی به گونه ای است که لزوما کسی که مدرسه را تاسیس می کند نمی تواند مدیر آن باشد مگر اینکه شرایط مورد تایید آموزش و پرورش را داشته باشد. بخاطر این که فرد به طور مستقیم با دانش آموزان در ارتباط است باید از نظر اعتقاد و همین طور اخلاقی بررسی شده باشد.

شرایط فردی که بخواهد مدیر غیر انتفاعی شود:

ایرانی باشد

به دین اسلام معتقد باشد

به قانون و ولایت فقیه معتقد باشد

پیشینه کیفری نداشته باشد

به لحاظ روانی و جسمی مشکلی نداشته باشد

اگر مرد هستید باید متاهل باشید

از نظر سربازی مشکلی نداشته باشید

سابقه خوبی در آموزش و پرورش داشته باشید

فرد باید هم جنس با دانش آموزان باشد

شرایط تاسیس مدارس غیرانتفاعی اختصاصی مدیران

شرایط مدیر مدرسه معمولی و دولتی و مدرسه غیر انتفاعی همانند یک دیگر هستند. شرایط مدیر توسط آموزش و پرورش مشخص می شود.

در واقع مدیر مدرسه غیر انتفاعی با پیشنهاد فردی که مدرسه را تاسیس کرده به آموزش و پرورش اعلام می شود و سپس با بررسی در آموزش و پرورش فرد بررسی می شود و تایید یا رد می شود.

موارد بسیاری است که افراد می خواهند موسسه ای را تاسیس کنند مانند موسسات هنری موسیقی، نقاشی، سفال گری ، آمادگی برای کنکور و… نحوه تاسیس این موسسه ها کمی متفاوت است و نباید با مدارس غیر انتفاعی یکی دانست موسسه های زبان نیز به همین صورت با مدرسه تاسیس و مدیریت آن متفاوت است و باید بدانید که فردی اگر مجوز تاسیس آموزشگاهی را دارد لزوما نمی تواند مدرسه غیر انتفاعی تاسیس کند.

شرایط تاسیس مدارس غیرانتفاعی تا حدودی در این متن توضیح داده شد ولی باید بدانید قوانین همواره متغیر است و در آینده برای تاسیس مدارس غیر انتفاعی قوانین جدیدی از سوی آموزش و پرورش لحاظ شود بخاطر همین بهتر است قبل از هر گونه اقدامی با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند و شرایط تاسیس مدارس غیرانتفاعی را به روز بشنوید و از جزئیات کوچکی که وجود دارد مطلع شوید. در ادامه راجعب موضوعات مالی مدارس غیر انتفاعی توضیحاتی داده می‌شود.

موضوع مالی مدارس غیرانتفاعی

برای آن که بتوانید از پس مخارج مدارس غیر انتفاعی برآید و مشکلی از این نظر نداشته باشید راه های بسیاری هست که یکی از این راه ها گرفتن هزینه از خانواده هایی است که فرزند خود را در این مدارس ثبت نام می کنند. معمولا این شهریه ها کم هم نیستند چرا که این مدارس بسته به شرایط خود منابع و تجهیزات و شرایط بهتری را دارا هستند. از مواردی که در زیر گفته شده می توانید منابع مالی مدرسه را تامین کنید.

گرفتن شهریه ثبت نام

کمک خیرین و سازمان ها

کمک های خود وزارت

گرفتن هزینه از نهاد های غیر دولتی

به طور کلی شرایط تاسیس مدارس غیرانتفاعی و گرفتن شهریه باید بر اساس تجهیزات و خدماتی که مدرسه به دانش آموزان می دهد باشد در کنار آن هزینه ها و نرخ تورم فضای مدرسه و… در شورا بررسی می شود و آموزش و پرورش با نظارت شهریه ها را تعیین می کند.

برای آشنایی بیشتر با شرایط تاسیس مدارس غیرانتفاعی ، مجوزات و دیگر موارد کافیست با صدای سنجش در تماس باشید تا به همه سوالات شما پاسخ داده شود.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن 

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.