رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

سهمیه ی بهیاری در کنکور سراسری

کلیه ی داوطلبان کنکور سراسری رشته ی تجربی ملزم می باشند در مدت زمان های تایین شده برای نام نویسی این آزمون اقدام کنند و شرایط و ضوابط سهمیه ها را نیز مطالعه کنند. تاثیرات سهمیه ی بهیاری در کنکور سراسری یکی از سهمیه های اختصاصی کنکور تجربی است که در ادامه به توضیحات بیشتری در این خصوص خواهیم پرداخت .
تنها به داوطلبان رشته ی پرستاری تعلق دارد ، سهمیه ی بهیاری تاثیر فراوانی در پذیرفتن متقاضیان در رشته پرستاری دارد و مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است اما افراد توجه داشته باشند که ابتدا باید از شرایط و ضوابط موجود نیز برخوردار باشند تا بتوانند از این سهمیه در کنکور سراسری خود استفاده کنند .

 

سهمیه ی بهیاری در کنکور سراسری

 

چه کسانی مشمول سهمیه بهیاری می شوند ؟

همانگونه که در قسمت قبلی نیز گفته شد سهمیه ی بهیاری کنکور سراسری تنها مختص افرادی است که در کنکور رشته ی تجربی شرکت کرده باشند و قصد تحصیل در رشته پرستاری دانشگاهی را دارند ، رشته ی پرستاری جزو زیر مجموعه ی شماره یک این آزمون است . فقط متقاضیانی میتوانند از این تسهیلات استفاده کنند که تمامی شرایط خواسته شده برای دریافت سهمیه را داشته باشند ، در ادامه به شرایط دریافت کسب سهمیه نیز اشاره خواهیم کرد .

 

شرایط و ضوابط دریافت سهمیه بهیاری در کنکور سراسری

برخوردار بودن از سلامت کامل جسمانی و روانی

اخذ گواهینامه در حین خدمت در سازمان های دولتی و یا غیر دولتی به مرحله ی تاییدیه دفتر پرستاری محل کار رسیده باشد .

داشتن حداکثر 3 سال سابقه کاری در سازمان های دولتی یا غیر دولتی در زمینه ی دستیار بهیار پس از اخذ مدرک دیپلم بهیاری باتوجه به تاییدیه های دفتر پرستاری مکان خدمتی

برخوردار بودن از دیپلم بهیاری نظام قدیم سازمان آموزش و مروش و یا دیپلم بهیاری نظام جدید آموزشی

اخذ مدرک سه ساله ی دبیرستات به همراه ندرک دوران پیش دانشگاهی که دارای تاییدیه از سوی وزارت آموزش و پروش باشد

شخص نامبرده در زمان گزینش حداقل باید نمره ی 70 را کسب کرده باشد .

کلیه ی داوطلبان کنکور تجربی که قصد ادامه تحصیل در رشتهی پرستاری را دارند میتوانند بند 26 فرم های اینترنتی خود را در زمان نام نویسی کنکور سراسری تکمیل کنند ، این فرم ها مربوط به سهمیه های کنکور سراسری است . همچنین این افراد ملزم می باشند بند شماره ی 31 را که مربوط به مشمولین سهمیه ی بهیاری است را نیز تکمیل کنند و استان و مکان خدمتی خود را در بند 36 ثبت نمایند .

شرایط شرکت در کنکور سراسری 1403

ترمیم معدل کنکور 1403

روش های اختصاصی سهمیه بهیاری در کنکور سراسری

باتوجه به آخرین تغییرات اعمال شده از سوی شورای انقلاب درباره ی سهمیه های کنکور سراسری اینگونه است که  برای فراهم کردن شرایط بهتر و آسان تر پذیرش در جهت ادامه تحصیل افراد کسانی که توانسته اند مدرک دیپلم کار و دانش رشته ی بهیاری را کسب کنند در مدت زمان پنج سال و حداکثر به مقدار پنج درصد از ظرفیت های رشته های محل پرستاری که در دفترچه ی انتخاب رشته کنکور نیز وجود دارد به بهیارانی تعلق میگیرد که واجد شرایط برای استفاده از این سهمیه باشند .

آیا افراد در همه ی مناطق امکان استفاده از این سهمیه را دارند ؟

استفاده از این تسهیلات تنها برای دوره های روزانه به غیر از رشته های محل منطقه های محروم و یا مناطقی که دچار بلاهای طبیعی شده اند و یا افرادی که تعهدی خدمتی دارد ، تنها رشته ی پرستاری است که میتواند از سهمیه ی بهیاری کنکور سراسری استفاده کند و تنها در استان محل فعالیت بهیار مورد نظر اعمال می گردد . داوطلبان اجازه استفاده از سهمیه ی بهیاری کنکور سراسری در دیگر استانی را ندارند در صورتی که فرد مورد نظر از شرایط گفته شده پیروی نکند تاییدیه او لغو و منتفی می شود .

روش های موثر این درس در دوره های روزانه چگونه است ؟

افرادی که در برای دریافت دیپلم بهیاری شرکت میکنند باید به صورت جداگانه در گروه های رشته ی علوم تجربی شرکت کنند و به آزمون بهیاری بپردازند ، بهیاری به صورت کاملا جداگانه دفترچه دارد و از ضریب 4 نیز برخوردار است . روش تاثیر دادن این درس در نمره های کل رشته ی پرستاری برای پذیرفتن در دوره های روزانه با استفاده از سهمیه های بهیاری در کنکور سراسری است که ابتدا به صورت تاثیر مثبت و سپس به صورت قطعی لحاظ می شود .
داوطلبان توجه داشته باشند برای دریافت سهمیه ی بهیاری کنکور سراسری باید از نمره ی حداقل 70 برخوردار باشند .

 

نکات مهم براب سهمیه ی بهیاری کنکور سراسری چیست ؟

متقاضیانی که قصد استفاده از سهمیه ی بهیاری در کنکور سراسری را دارند حتما به مطالعه ی این قسمت از مقاله و دیگر قسمت ها بپردازند تا بتوانند با آگاهی لازم در این راه گام بردارند . در این قسمت قصد داریم شما را با دستور العنل هایی که برای پذیر شدگان در
نظر گرفته می شود آشنا کنیم .

استان و محل فعالیت بهیاری برای استان بومی او در نظر گرفته می شود .

داوطلبانی که از سهمیه های بهیاری استفاده نموده اند امکان انتخاب از کد رشته های محل ها در استان های همسایه را نخواهند داشت ، اگر فرد بتواند قبولی کسب کند ولی به این نکته توجه نداشته باشد قبولی او باطل است .

دوران تحصیلی و نظام آموزشی بر اساس آیین نامه های آموزشی مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و کارشناسی نا پیوسته شورای عالی علوم پزشکی برنامه ریزی می شود .

مدت زمان تعهد خدمت استفاده کنندگان از سهمیه ی بهیاری دو برابر بیشتر از مدت زمان تحصیلشان در سازمان بهداشت و درمان است .

دروسی که توسط دانشجوبان در دوره های بهیاری طی شده است مطابق واحد ها نیست و دانشجو موظف است تمامی دروس مقطع کارشناسی پیوسته را بگذراند .

برنامه ریزی های آموزشی بر اساس برنامه های مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری لحاظ می شود .

برای دریافت و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتدانید با مشاوریت تحصیلی مشورت کنید و از تجربیات و دانش آنها استفاده کنید .

 

 

آیا استفاده از سهمیه بهیاری برای کلیه ی داوطلبان کنکور تجربی ممکن است ؟

پاسخ این سوال خیر است ، زیرا همانگونه که در متن مقاله نیز گفته شد استفاده از سهمیه ی بهیاری در کنکور سراسری فقط به تحصیل کنندگان رشته پرستاری تعلق دارد ‌.

 

آیا افراد برای استفاده نمودن از سهمیه بهیاری در کنکور سراسری باید از شرایطی برخوردار باشند ؟

در متن مقاله نیز به کلیه شرایط دریافت سهمیه بهیاری در کنودر سراسری اشاره کردیم یکی از مهمترین شرتیط استفاده از سهمیه بهیاری داشتن حداقل 3 سال سابقه کاری در این زمینه است .

حداقل امتیاز کسب شده برای دریافت سهمیه ی بهیاری کنکدر سراسری چند است ؟

حداقل امتیاز کسب شده از سوی داوطلب برای دریافت سهمیه ی بهیاری 70 است زیرا امتیار پایانی ترین فرد پذیرش شده در سهمیه ی مناطق به عنوان حداکثر می باشد برای دریافت توضیحات بیشتر میتوانید به متن مقاله مراجعه کنید .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.