رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

افراد پس از قبولی در آزمون و دریافت کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته هستند. با توجه به نوع دانشگاه شرایط  انتخاب رشته نیز متفاوت می باشد. افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند باید به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد مراجعه کنند و از این طریق اقدام کنند.

در ادامه در رابطه با انتخاب رشته و همچنین این سایت صحبت کرده‌ایم. داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده اند پس از اعلام نتایج و رتبه باید انتخاب رشته کنند. مراجعه به سایت دانشگاه آزاد سومین مرحله از پذیرش در دانشگاه می باشد.

در این مطلب سعی کردیم در رابطه با نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به طور کامل صحبت کنیم.

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

نکاتی که در انتخاب رشته باید رعایت کرد

انتخاب رشته در آزمون سراسری یکی از چالش‌های مهم برای داوطلبین می باشد. همچنین به دلیل ادغام شدن کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، اعلام نتایج این آزمون ها نیز با یکدیگر ادغام شده است. اما برای ورود به دانشگاه آزاد می توان از سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام به انتخاب رشته کرد.

قبل از انجام انتخاب رشته باید با مراحل آن آشنا شد، تا بتوان در رشته دلخواه پذیرش شد. معیارها و ملاک های داوطلب در انتخاب رشته صحیح و اصولی بسیار مهم می باشد.

پس از دریافت کارنامه اولیه که در آن مشخصات فردی، معدل، تاثیر سوابق تحصیلی، درصد دروس و تراز در هر زیرگروه نوشته می شود، می توان برای انتخاب رشته اقدام کرد.

تاثیر سهمیه مناطق در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

چه زمانی مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد می باشیم؟

پس از اینکه کارنامه اولیه در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار گرفت، باید منتظر باشید تا در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد دفترچه مربوط به انتخاب رشته قرار داده شود.

توجه به مندرجات دفترچه انتخاب رشته آزاد

معمولان از زمان انتشار کارنامه اولیه تا زمان انتشار دفترچه ۲ تا ۴ روز زمان خواهد برد. پس از انتشار دفترچه با بررسی شرایط دانشگاه  و تعداد پذیرش می توانید اقدام به انتخاب رشته کنید.

در انتخاب رشته باید به رتبه و تراز در هر زیرگروه توجه شود. رتبه ای که در هر زیرگروه کسب کرده اید در انتخاب رشته بسیار مهم می باشد. ابتدا باید رشته هایی که به آن ها علاقه دارید را یادداشت کنید. پس از آن دانشگاه هایی که رشته مورد نظر شما را پذیرش می کنند را ذکر کنید. در واقع علایق و معیارهای خود را اولویت بندی کنید.

به چه مواردی در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید توجه کرد؟

موردی که قبل از ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به آن دقت کنید سهمیه و وضعیت مجاز بودن است. در کارنامه اولیه افرادی که سهمیه دارند، (مثل سهمیه ایثارگری) نوشته می شود.

در واقع چنین افرادی دارای دو رتبه هستند که در کارنامه با عنوان رتبه بدون سهمیه و رتبه داوطلب در سهمیه ذکر می شود. مورد بعدی که در کارنامه اولیه حائز اهمیت است و در انتخاب رشته باید به آن دقت کرد وضعیت مجاز بودن می باشد.

بسیاری از افراد با توجه به تراز و رتبه ای که بدست آورده اند مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیستند. حتماً به این نکته درکارنامه توجه کنید. زمانی که به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد مجاز بودید می توانید در این دانشگاه با توجه به رشته مورد علاقه خود پذیرش شوید.

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای دوره بدون آزمون

داوطلبینی که قصد دارند از طریق سوابق تحصیلی و معدل در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند می‌توانند در تیرماه برای ثبت نام و انتخاب رشته به سایت مراجعه کنند. همچنین افراد می توانند دوره های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و همچنین کاردانی را نیز انتخاب کنند. برای کاردانی ناپیوسته باید در اسفند ماه اقدام به انتخاب رشته کرد.

اما افرادی که قصد دارند از طریق آزمون در این دانشگاه انتخاب رشته کنند باید به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org  مراجعه کنند. در این سایت حتماً باید برای انتخاب رشته هزینه ای را پرداخت کنید.

ورود به سایت دانشگاه آزاد جهت انتخاب رشته

قبل از انتخاب رشته همانطور که گفته شد، دفترچه ای که در این سایت قرار داده می‌شود را به دقت مطالعه کنید و بر اساس رشته ها و محل های مورد نظر خود کد رشته ها را اولویت بندی و یادداشت نمایید. قبل از وارد کردن کد ها در سایت آن ها را چند بار چک کنید تا مشکلی به وجود نیاید.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

پس از ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد صفحه اصلی خواهید شد. اگر قصد دریافت دفترچه انتخاب رشته را دارید باید بر روی گزینه دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی کلیک نمایید.

اما اگر قصد وارد کردن کدها را دارید در این صفحه باید بر روی گزینه انتخاب رشته آزمون سراسری کلیک کنید. صفحه ای باز می شود که از شما کد ملی می خواهد. پس از وارد کردن کد ملی گروه آزمایشی و همچنین مشخصات فردی خود را مشاهده خواهید کرد.

پس از اطمینان از صحت این اطلاعات باید مبلغی را پرداخت نمایید. این مبلغ حدوداً ۷۰ هزار تومان می باشد. البته هر سال این مبلغ تغییر می یابد. بر روی دکمه پرداخت کلیک نمایید، پس از آن وارد درگاه اینترنتی می شوید.

بعد از پرداخت نیز باید کد رشته محل های خود را در لیستی که در صفحه ظاهر می شود به دقت وارد کنید. پس از وارد کردن کد رشته ها، دانشگاه و رشته در مقابل آن نمایش داده می شود. حتما رشته و دانشگاهی که در صفحه نمایش داده می شود را با یادداشت خود بررسی کنید.

الویت بندی شهرها در انتخاب دانشگاه

در سایت می توان دوره های مهر و بهمن را نیز انتخاب کرد. همانطور که گفته شد با توجه به دفترچه این دوره ها بستگی به نوع رشته و نوع دانشگاه دارد. پس از وارد کردن کد ها باید دکمه ثبت نهایی را بزنید.

در پایان یک کد پیگیری به شما داده می شود، که حتماً باید این کد پیگیری را تا زمان اعلام نتایج حفظ کنید. معمولاً نتایج دانشگاه آزاد نیز تا شهریور ماه اعلام می‌شود.

جمع بندی

در آخر این که برای ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید نیاز به کد ملی می باشد. پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته، در سایت دانشگاه آزاد می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

برخی از افراد به دنبال دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت سنجش هستند. اما دفترچه در سایت azmoon.org قرار داده می شود. برای اینکه به لیست انتخاب رشته دسترسی پیدا کنید، باید مبلغی را پرداخت نمایید. نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به طور کامل در این متن توضیح داده شد. می توانید با مطالعه آن با نحوه انتخاب رشته در سایت آشنا شوید.

سوالات متداول

  1. چه فاکتوری را در انتخاب رشته باید در نظر گرفت؟ مهمترین فاکتوری که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید در نظر داشته باشید، علاقه است. با توجه به علاقه خود باید رشته ها را انتخاب کنید و با توجه به شرایط مالی و خانوادگی می توانید دانشگاه های مختلفی را در لیست وارد نمایید.
  2. ظرفیت و تعداد پذیرش رشته های مختلف در دانشگاه آزاد به چه صورت است؟ تمام موارد از جمله ظرفیت دانشگاه، محل دانشگاه و رشته مورد نظر همگی در دفترچه انتخاب رشته ذکر می شوند.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.