رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دانشجویان چه زمانی برای انتخاب واحد دانشگاه ازاد میتوانند اقدام کنند ؟ زمان انتخاب واحد دانشگاه ازاد چگونه اعلام می شود ؟

کلیه ی دانشجویان ملزم هستند تا در بازه زمانی که پیش از اغاز نیمسال تحصیلی اعلام می شود برای انتخاب واحد های  خود اقدام کنند ، زمان انتخاب واحد معمولا از سوی دانشگاه های مورد نظر هر فرد به اون اطلاع داده می شود و کلیه ی دانشجویانی که در هر یک از دانشگاه مشغول به تحصیل هستند ملزم می باشد تا در دانشگاه مربوطه حضور یابند یا یه صورت اینترنتی انتخاب واحد  خود را به طور کامل انجام دهند . کلیه ی داشنجویان که در هر مقطع دانشگاهی اعم از کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری باید در زمان انتخاب واحد حضور داشته باشند و مراحل مورد نظر را گام به گام انجام دهند .

زمان انتخاب واحد دانشگاه

کلیه ی داشنجویان ابتدا شهریه ی مورد نظر خود را پرداخت می نمایند و سپس باید به سامانه مذکور مراجعه کنند و واحد های خود را انتخاب نمایند ‌.

دانشجویان در چه صورتی میتوانند،شروع به انتخاب واحد  کنند ؟

تمامی دانشجویان میتوانند بعداز پراخت نمودن کلیه ی و تنها بخشی از هزینه ی شهریشان اقدام به انتخاب واحد خود کنند ، انتخاب واحد دانشگاه بر اساس بازده زمانی خاصی برای هر گروه و دسته اعلام می شود همچنین توجه داشته باشید که زمان انتخاب واحد در زمان و ساعت خاصی در سامانه ازاد انتشار می گردد که افراد باید به آن توجه داشته باشند تا از زمان آن عقب نیوفتند .
دانشجویان مشغول به تحصیل باید به همه هم نیازی و پیش نیازی ها و تعداد واحد های انتخابی برای نظام اموزشی و مقطع و همچنین با انتخاب نمودن واحد های مورد نیاز اقدام به تطبیق برنامه ی درسی ترم جدید خود کنند افراد ملزم هستند باتوجه به زمان اعلام شده برای انتخاب واحد دانشگاه به سامانه اموزش مجازی دانشگاه ازاد در کلاس های درسی خود حاظر شوند .

باتوجه به اطلاعیه های انتشار یافته ادر سایت اموزشیار دانشگاه ازاد باید اقدام به انتخاب داحد نیمسال دوم 1403 کنند ، کلیه ی دانشجویان پیش از سال 1403 و وروری های جدید دانشگاه باید با توجه به جداول زمانبدی در دسته های متفاوت و باتوجه به نوبت وارد سامانه شوند و اقدام به انتخاب واحد دانشگاه کنند .

دانشجویان باید برای تکمیل واحد خود اقدام به چه مراحلی کنند ؟

دانشجویان باید باتوجه به زمان انتخاب واحد  خود اقدام به مراحل زیر نمایند :

1_ابتدا برای اطلاع از زمان انتخاب واحد دانشگاه باید دانشجویان به سامانه ی اموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir مراجعه کنند

2_سپس باید بر روی گزینه ی دانشجو کلیک کنند .

3_دانشجو باید در شماره دانشجویی خود را سامانه قرار دهد

4_وارد نمودن نام کاربری مورد نظر و کلمه عبور نیز الزامی می باشد .

5_سپس بعد از وارد نمودن اطلاعات صخصی خود صفحه ی فردی برای شما باز می شود.

6_باید بر روی گزینه ی برنامه ریزی درس و مشاهده نمودن دروس کلیک کنید و پس از آن بر روی کلمه ی انتخاب واحد بزنید .

7_انتخاب نمودن انتخاب کلاس درس از دانشکده های دانشجو برای انتخاب کردن واحد های عمومی خود

8_همچنین انتخاب گزینه ی منتخب نمودن کلاس درس از دروس رشته ی دانشجو برای انتخاب کردن واحد های اختصاصی می باشد .

9_سپس واحد هایی که انتخاب میکنید مورد بررسی قرار میگیرد

10_و به ثبت پایانی و انتخاب واحد شما تکمیل می شود.

حذف و اضافه دانشگاه آزاد

هزینه انصراف از دانشگاه آزاد

1- ✔️ انتخاب واحد دانشگاه آزاد از چه طریقی انجام می شود ؟

✔انتخاب واحد دانشگاه های ازاد به طور کاملا اینترنتی و در سامانه صورت میگیرد که مراحل آن گام به گام انجام میگیرد .

2- ✔️ زمان انتخاب واحد دانشگله ازاد در چه بازه زمانی انجام میگیرد ؟

✔ انتخاب نمودن واحد ازاد در دو گام صورت میگیرد اولین مرحله برای ورودی های مهر ماه می شود ، و مرحله ی دوم به داشنجویان ورودی بهمن مطلق است ، شما میتوانید با پیگیری منابع مصدق از زمان انتخاب واحد مطلع شوید .

3- ✔️ انتخاب واحد دانشگاهای آزاد از طریق کدام یک از سایت ها صورت میگیرد ؟

✔️ همانگونه که در متن مقاله نیز شرح داده ایم ، انتخاب واحد دانشگاه های ازاد تنها از طریق سایت اموزشیار دانشگاه ازاد انجام میگیرد .

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی چه زمانی باید برای انتخاب واحد دانشگاه اقدام کنند ؟

همچنین دانشجویان علمی کاربردی نیز باید از زمان انتخاب واحد خود مطلع شوند ، و این دسته از دانشجویان نیز دارای انتخاب واحد  هستند .
دانشجویان با اغاز هر ترم جدید ورودی های ترم های متفاوت دانشگاه های علمی کاربردی می توانند واحد های خود را در سامانه ی هم اوا مشاه ه کنند زیرا در این سامانه کلیه ی واحد ها ارائه شده است .توجه داشته باشید که هر یک از دانشجویان ملزم هستند تنها بر طبق معدل کسب شده ی ترم قبلی خود 8 تا 24 تا واحد را انتخاب کنند و در این صورت میتوانند برنامه منحصر بفردی برای تحصیل خود در نظر بگیرند.

دانشجویان وردی هرسال باید در بازده زمانی مشخص شده مسئولین مربوطه اعلام میکنند به سامانه ی هم اوا به نشانی edu.uast.ac.ir مراجعه کنند و بعداز پرداخت نمودن شهریه ی علمی کاربردی خود مجاز به تکمیل فرم انتخاب واحد هستند.

زمان دقیق انتخاب واحد دانشگاه‌ چه موقع است ؟افراد چه زمان باید برای حذف و اضافه اقدام کنند؟

براساس اطلاعیه ها و دستور العمل های منتشر شده که بر اساس تقویم اموزشی است در تاریخ 1403/4/25 صادر گردید و ابلاغ نیز گردیده است ، زمان انتخاب واحد دانشگاه در روز های 20 الی 28 شهریور ماه صورت میگیرد و افراد با مزاجعه مذکور میتوانند در زمان گفته برای انتخاب واحد خود اقدام کنند .

همچنین اغاز کلاس های درسی برای کلیه ی دانشجویان که  وارد دانشگاه شده اند از تاریخ مقرر شده یعنی 1403/6/29 و تاریخ تعیین شده برای حذف و اضافه 1403/712 انجام میگردد همچنین شما دانشجویان ملزم هستید که به جداول زمان بندی منتشر دشه نیز توجه ویژه ای داشته باشید .

باتوحه به صحبت های گفته شده روابط عمومی دانشگاه ازاد برنامه ی کلیه و زمان دقیق ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه های ازاد تنها در سایت edu.iau.ac.ir انجام میگیرد .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.