رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

راهنمای انتخاب رشته بازیگری

 

بازیگری یکی از رشته های گروه هنر است. افراد زیادی به رشته بازیگری علاقه دارند به همین دلیل سعی کرده ایم راهنمای انتخاب رشته بازیگری  را توضیح دهیم. برای آشنایی بیشتر با این رشته و دانشگاه های پذیرنده این رشته و چگونگی کنکور سراسری و برای قبولی در آن با ما تا پایان این مطلب همراه باشید. بازیگری علاوه بر توانایی های جسمی و بیانی نیاز به دانش و آموزش دارد. یکی از راه های رسیدن به این دانش شرکت در کنکور رشته هنر است.

 

راهنمای انتخاب رشته بازیگری

 

رشته بازیگری در بین جوانان و کسانی که در رشته هنر تحصیل می کنند بسیار پر طرفدار است. افرادی هم که در این رشته مشغول به کار هستند نیز پس از مدتی باید اقدام به شرکت در کنکور و گرفتن مدک می کنند. برای موفقیت در کنکور باید مانند راهنمای انتخاب رشته بازیگری عمل کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند. برای قبولی در این رشته باید شرایط قبولی در رشته بازیگری را بدانید.

برای قبولی در رشته بازیگری یا تئاتر باید در آزمون عملی نیز شرکت کنید و بهتر است خودتان را برای این آزمون آماده کنید تا اساتید و داوران با قبولی شما موافقت کنند. یکی از مهم ترین موضوعات راهنمای انتخاب رشته بازیگری و آزمون عملی داشتن کارنامه هنری  است. برای آشنایی با شرایط دانشگاه های این رشته با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری

نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد

معرفی و آشنایی با شرایط تحصیل در رشته بازیگری

اگر به کار کردن در جلوی دوربین و نمایش بازی کردن علاقه دارید رشته بازیگری برای شما بسیار مناسب است. شما امکان این را دارید که از دبیرستان و یا از سال دهم در این رشته تحصیل کنید و پس از تحصیل در هنرستان بازیگری وارد این رشته در دانشگاه نیز بشوید. تحصیل در این رشته در نهایت کار کردن در محیط هایی مانند رادیو و تلویزیون، سینما و تئاتر است که بسیار در بالا بردن هنر و تربیت و ساخت فرهنگ کشور مهم است.

این رشته به صورت نیمه متمرکز است. حتما قبلا این کلمه را شنیده اید بطور خلاصه رشته های نیمه متمرکز رشته هایی هستند که پس از قبولی در آزمون کنکور آزمون عملی نیز دارند. رشته تئاتر هم همان طور که در راهنمای انتخاب رشته بازیگری گفته شده پس از قبولی در کنکور و در صورت مجاز شدن آزمون عملی نیز دارد.

 بهتر است خودتان را برای این آزمون عملی نیز آماده کنید و حتما در سنین کم تر به آموزشگاه های بازیگری و تئاتر شرکت کنید. اگر آگاهی کافی و رزومه خوبی داشته و با اساتید و کار در این حرفه آشنا باشید قطعا از مرحله ی عملی هم بخوبی عبور خواهید کرد.

راهنمای ورود به رشته بازیگری در دانشگاه

اگر جزو کسانی هستید که در هنرستان بازیگری و تئاتر تحصیل کرده اید به راحتی می توانید بدون کنکور و آزمون وارد مقطع کاردانی این رشته شوید. اگر به این رشته علاقه دارید از طریق شرکت در کنکور هنر و انتخاب رشته بازیگری وارد این رشته شوید و در مقاطع کاردانی و کارشناسی تحصیل کنید.

دانشگاه علمی کاربردی نیز به تازگی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته هم بدون کنکور و فقط با در نظر گرفتن معدل دیپلم در این رشته مشغول به تحصیل شوید. با در نظر داشتن راهنمای انتخاب رشته بازیگری می توانید با کنکور سراسری در مقطع دکتری بازیگری نیز شرکت کنید.

برای این که در این رشته موفق شوید باید یک سری از توانایی ها را داشته باشید مثل:

۱- قدرت بیان خوب به طوری که افراد دیگر تحت تاثیر شما قرار بگیرند.

۲-‌ قدرت درک هنری بالا تا مطالب مختص این رشته را فرا بگیرید.

۳- قدرت حافظه خوب تا متن های مورد نیاز را حفظ کنید و به خاطر بسپارید.

۴- قدرت تحلیل از طریق متن، متن را خوب بخوانید و موقعیت را درک کنید

۵- به لحاظ فیزیکی و چهره آمادگی لازم را داشته باشید.

۶- بازیگران موفق باید از توانایی های دیگر هم استفاده کنند مثلا اسب سواری و…

شرایط دانشگاه ها و راهنمای انتخاب رشته بازیگری

شما می توانید برای شرکت در این رشته هم در دانشگاه سراسری، آزاد غیرانتفاعی ، علمی کاربردی شرکت کنید. دانشگاه های سراسری تهران و دانشگاه هنر از بهترین ها در این رشته هستند و پس از آن دانشگاه آزاد نیز بسیار بازیگران را در این سال ها تربیت کرده است.

دانشگاه زابل و کرمان ، گرگان ، اصفهان نیز از دیگر دانشگاه هایی هستند که این رشته در آن ها ارائه شده است. برای اطلاع بیشتر نحوه ثبت نام و تاریخ دقیق برگزار آزمون عملی و برای آشنایی بیشتر از شرایط قبولی در رشته بازیگری و تئاتر همچنین آگاهی از راهنمای انتخاب رشته بازیگری با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

چگونگی پذیرش در دانشگاه

 

رشته بازیگری یکی از رشته های زیر مجموعه هنر است که با استفاده از راهنمای انتخاب رشته بازیگری و مطالعه دفترچه می توانید در آن شرکت کنید. دانشگاه ها به صورت روزانه و شبانه پذیرش دانشجو بازیگری را انجام می دهند غیر انتفاعی ها نیز پذیرش دارند اگر تمایل به پرداخت شهریه داشته باشید می توانید در دانشگاه آزاد اسلامی و یا علمی کاربردی هم شرکت کنید برای آن که از شرایط و ظرفیت های رشته بازیگری اگاهی یابید با مشاورین صدای سنجش تماس بگیرید.

پس از آن که در آزمون کنکور هنر مجاز به انتخاب رشته بازیگری شدید با و پس از انتخاب رشته برای مصاحبه و آزمون عملی انتخاب شدید و در آن شرکت کردید در صورت قبولی هر دو می توانید در این رشته تحصیل نمایید.

رشته بازیگری و آینده شغلی

با توجه به تقاضای بسیار زیادی که این رشته دارد و تعداد قابل توجهی که در این رشته تحصیل کرده اند و نتوانستند در این رشته کار کنند باید بگوییم که برای بدست آوردن موقعیت شغلی مناسب باید توانایی و مهارت زیادی داشته باشید به کلاس های بازیگری بروید و فقط به رشته دانشگاهی اکتفا نکنید.

فعالیت شما و رزومه کاری خوب بسیار به آینده شغلی شما کمک می کند و در آخر سخت کوشی و عاقه و صبر و مطالعه زیاد حتما شما را به سمت موفقیت می برد.

برای آشنایی بیشتر با رشته بازیگری و راهنمای انتخاب رشته بازیگری

با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.