رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

بازار کار رشته دامپزشکی

بعضی از افراد به دلیل علاقه به حیوانات و یا ارتباط بیشتر با آن ها به فکر تحصیل در این زمینه هستند. این رشته که از زیر گروه های رشته تجربی است بعد از دندانپزشکی و داروسازی از محبوب ترین رشته ها است. برای برخی این سوال به وجود می آید که بازار کار رشته دامپزشکی به چه صورت است؟ برای این که به سوالات شما پاسخ گویی شود با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید. همچنین می توانید ادامه این مطلب را نیز مطالعه نمایید. در این مطلب شرایط تحصیلی و توانمندی های مورد نیاز این کار را بررسی می کنیم.

 

بازار کار رشته دامپزشکی

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بهداشت حیوانات و جذابیت های این رشته

برای این که در این شغل موفق شوید باید عشق به حیوانات در شما وجود داشته باشد در غیر این صورت ممکن است در مواقعی نتوانید مسئولیت خود را به درستی انجام دهید. با پیشرفت این رشته و ایجاد شرایط بهتر برای بازار کار رشته دامپزشکی در شهر ها جذابیت این رشته برای افراد از قبل بیشتر شده است. در گذشته این رشته بیشتر در جهت نگهداری دام و طیور بوده است ولی در حال حاضر به حیوانات کوچک تر هم توجه می شود.
به صورت کلی مسئولیت کسی که در این رشته تحصیل کرده است بررسی شرایط سلامتی حیوانات است. ابتدا شناسایی بیماری و سپس راه حل ، درمان و تجویز دارو و کنترل انواع بیماری های حیوانات. این رشته برای افرادی که به حیوانات علاقه دارند جذابیت هایی خواهد داشت ولی باید سختی های آن را نیز تحمل کنید.

آشنایی با بازار کار رشته دامپزشکی

این رشته شاخه های متفاوتی دارد و هم در بخش های دولتی و هم در خصوصی جهت استخدام شرایط خوبی دارد و می توانید خدمات درمانی و بهداشتی حیوانات را ارائه کنید. ولی به صورت کلی بازار کار رشته دامپزشکی و استخدام در بخش های خصوصی بیشتر است.
در صورت داشتن توانایی و گرفتن مجوز های لازم برای تاسیس یک مرکز درمانی دامپزشکی ، می توانید برای این موقعیت شغلی نیز اقدام کنید. تاسیس مطب و یا آزمایشگاه و همچنین واکسیناسیون امکان پذیر است. با توجه به میزان ورودی دانشجویان این رشته به دانشگاه می توان گفت که این رشته از شرایط خوبی به لحاظ شغلی برخوردار است ولی حقوق آن ها به نسبت دیگر پزشکان کم تر است.

موقعیت های مختلف و بازار کار رشته دامپزشکی

موقعیت های مختلفی برای بازار کار افراد تحصیل کرده این رشته وجود دارد مانند:

مسئول دارو خانه دامپزشکی، دامپزشک مخصوص پرورش اسب، دامپزشک مخصوص پرورش زنبور، پرورش ماهی ، دامداری و طیور ، مسئول کارخانه های تولید کننده خوراک دام ، مسئول مربوط به کارخانه های جوجه کشی ، کشتارگاه های دام و طیور و بسته بندی فرآورده های گوشتی ، بیمارستان ها و مطب های دامپزشکی ، مراکز واکسیناسیون ، مسئول مربوط به تولید فرآورده های لبنیاتی و…

این ها نمونه هایی از مشاغل مربوط به این رشته هستند برای آشنایی بیشتر می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند. ابتدای از طریق منو های سایت زمان مشاوره خود را رزرو نمایید.

موقعیت های و بازار کار رشته دامپزشکی در ایران

برای این که بتوان آمار دقیقی از این موضوع تهیه کرد نیاز به داده های زیادی هست و نمی توان به صورت قطعی گفت که درآمد افراد چقدر خواهد بود. بر اساس موقعیت شغلی و جغرافیایی می تواند درآمد ها نیز متفاوت شود. درآمد فردی که در کلینیک به صورت دستیار دامپزشک مشغول به کار است با فردی که در روستا بر روی دام های بزرگ کار انجام می دهد متفاوت است. بازاربازار کار رشته دامپزشکی برساس نوع سازمان و موقعیت هر فرد متفاوت است. اگر فردی در محیط دولتی مشغول به کار باشد مشخص است که حقوق در نظر گرفته شده چقدر است ولی سازمان های خصوصی بر اساس شهر و میزان تجربه و یا مدرک تحصیلی حقوق دریافت می کنند.

افرادی که کلینیک خاص و معروف تری دارند مشخص است که درآمد بیشتری هم دریافت می کنند ولی فردی که در روستای دور افتاده مشغول به کار است ولی شناخته شده نیست احتمالا دآمد کم تری خواهد داشت.

مهاجرت و بازار کار رشته دامپزشکی

برای این که بتوانید با مدرک تحصیلی این رشته از ایران در کشور دیگری مشغول به کار شوید می توان گفت این امکان بسیار کم است. هر کشوری بر اساس نیاز های خود تعداد قابل قبولی دامپزشک دارد و نیازی به تعداد افراد بیشتر نخواهد داشت. موضوع دیگر دروسی است که در دانشگاه های ایران تدریس می شود که با کشور های دیگر متفاوت است.
به صورت کلی شما می توانید در دانشگاه های خارج از کشور در این رشته قبول شده و سپس برای ادامه تحصیل به ایران بازگردید و تحصیل خود را ادامه دهید.

معرفی رشته پزشکی درآمد و بازار کار

معرفی رشته فیزیوتراپی درآمد و بازار کار

رشته روانشناسی درآمد و بازار کار

اگر علاقه مند به تحصیل در کشور های دیگر هستید می توانید از ابتدا شروع کرده به کالج رفته و سپس در دانشگاه این رشته را انتخاب کنید. کشور هایی مانند آلمان و استرالیا ، فرانسه و… بسیار در این زمینه پیشرو هستند.

نحوه بازار کار رشته دامپزشکی هنگام تحصیل

برای این که بتوانید تجربه خوبی بعد از تحصیل در این رشته داشته باشید و بلافاصله بعد از دریافت مدرک تحصیلی مشغول به کار شوید پیشنهاد ما این است که حتما هنگام تحصیل مشغول به کار شوید. علاوه بر بهتر شدن مهارت های شما در تشخیص و درمان بیماری ها و… در این حرفه شناخته خواهید شد و می توانید خود را در بازار کار معرفی نمایید.

می توانید در کلینیک های سطح شهر و یا مرغداری های نزدیک به محل خود شروع به کار کنید تا تجربیات بیشتری نیز دریافت نمایید. حتما می توانید از اساتید خود در زمان تحصیل در موقعیت شغلی که در آن هستید کمک بگیرید و پیشرفت خوبی از نظر تحصیلی و هم کاری خود ببینید.

برای رزرو وقت مشاوره در رابطه با بازار کار رشته دامپزشکی می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند ابتدا از طریق منو های سایت زمان و وقت مشاوره خود را رزرو نمایید سپس مشاورین ما با شما تماس خواهند گرفت و می توانید سوالات خود را مطرح کنید.

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.