رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403

سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد سراسر کشور پس از بررسی فرم انتخاب رشته متقاضیان و داوطلبان، نتایج نهایی ارشد سال 1403 را در در سایت سنجش به نشانی sanjesh.medu.ir منتشر می کند. اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403 باید بدانید که نتایج این آزمون به صورت دو مرحله ای است و متقاضیان می توانند در دو بازه ی زمانی نتایج انتخاب رشته خود را مشاهده نمایند.

 

اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1402

توضیحات نحوه اعلام نتایج ارشد آزاد 1403

طی سال‌ های اخیر انتخاب رشته و اعلام نتایج رشته آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سایت سنجش انجام می شد. از این رو داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد بر اساس اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد شده اند، باید به سایت sanjesh.medu.ir مراجعه کنند و الویت بندی های خود را بر اساس چهار فاکتور کیفیت، علاقه، مسیر و هزینه دانشگاه انجام دهند.

بعد از این که این فرآیند به اتمام رسید، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به بررسی فرم انتخاب رشته داوطلبان و متقاضیان می پردازد و نتایج انتخاب رشته کارشناسی دانشگاه آزاد را در سال 1403 اعلام می کند تا داوطلبان از وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود اطلاع یابند. کسانی که در مرحله اعلام نتیج نهایی ارشد دانشگاه آزاد پذیرفته شدند، باید در اسرع وقت به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کنند و نسبت به ثبت نام نمایند.

برای آشنایی داوطلبان و متقاضیان با مراحل و نحوه مشاهده اعلام نتایج، در ادامه این موضوع را بیشتر توضیح می دهیم.

زمان اعلام نتایج ارشد1403

  • پس از این که انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403 به اتمام رسید، فرم انتخاب رشته متقاضیان بررسی می شود و اولین رشته محل دارای ظرفیت به عنوان محل قبولی داوطلب اعلام خواهد شد. حدود دو ماه این پروسه زمان می برد و توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود و قبل از شروع نیمسال اول تحصیلی در اختیار داوطلبان و متقاضیان قرار می گیرد.
  • همان طور که می دانید سال گذشته کلیه فرایند های آزمون به تاخیر افتاده بود اما جواب انتخاب رشته ارشد سراسری و دانشگاه آزاد به صورت همزمان در مهرماه منتشر شد.

زمان برگزاری ازمون ارشد پزشکی 1403

افزایش ظرفیت بدون کنکور کارشناسی ارشد

اعلام نتایج ارشد1403

در سال های گذشته، نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت جداگانه در سایت azmoon.org اعلام می شده است. اما در طی سه سال گذشته به دلیل وجود یک سری مشکلات ما شاهد انتشار این نتایج در سایت سنجش بوده ایم. به همین منظور ما سعی کردیم به صورت کامل نحوه دریافت نتایج آزمون را به شما توضیح دهیم:

  • متقاضیان باید بعد از مشخص شدن زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به سایت سنجش به نشانی org مراجعه نمایند و به بخش کارشناسی ارشد وارد شوند.
  • لینکی را که مربوط به سامانه اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته است را کلیک نمایید و وارد شوید.
  • روی گزینه ورود به سیستم کلیک کنید.
  • در این زمان دو روش جست و جو در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت:

روش اول: شما می توانید با استفاده از شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام نتایج آزمون را جست جو کنید.

روش دوم: شما می توانید با استفاده از شماره پرونده و اطلاعات فردی نتایج آزمون را مشاهده نمایید.

نکته: اگر اطلاعات ثبت نامی خود را فراموش کردید نیازی به نگرانی نیست. شما می توانید با ثبت درخواست در سایت سنجش نسبت به دریافت شماره پرونده و کد رهگیری خود اقدام نمایید.

  • با انتخاب هر یک از روش هایی که گفته شد و با وارد کردن اطلاعات درخواستی میز کاری برای شما به نمایش گذاشته می شود که برای مشاهده جواب انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403 می توانید گزینه نتیجه نهایی را انتخاب کنید.
  • با انتخاب گزینه نتیجه نهایی صفحه ای که برای نتایج نهایی کارشناسی ارشد در دو بخش سراسری و دانشگاه آزاد نشان می دهد را مشاهده می نمایید.

کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سال 1403

پس از این که نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403 اعلام شد، شما می توانید کارنامه ی حاوی وضعیت دواطلب در هر رشته محل منتشر می شود و بروی سایت آزمون به نشانی azmoon.org قرار می گیرد. با توجه به محل پذیرش و کسب اطلاع از نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ارشد داشنگاه آزاد می توانید برای ثبت نام در رشته ای که پذیرفته شدید، اقدام نمایید.

کارنامه نهایی تنها به بررسی وضعیت داوطلب در الویت های بالاتر از محل قبولی آن می پردازد و فقط جنبه اطلاع رسانی برای متقاضی خواهد داشت.

شاید برخی از متقاضیان با فاکتورهای انتخاب رشته به خوبی آشنایی نداشته باشند و به دلیل بی دقتی نتوانسته باشند به رتبه قبولی دست یابند. ما به این افراد توصیه می کنیم در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شرکت کنند، البته به دلیل مصوبات وزارت علوم مبنی بر حذف این فرایند، ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال بعد می تواند گزینه های مناسب تری داشته باشد.

کلام آخر

ما در این مقاله برای شما داوطلبان و متقاضیان ارشد دانشگاه آزاد درباره زمان و نحوه دریافت اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کارشناسی ارشد توضیح دادیم. اگر در این زمینه اطلاعی ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که این مقاله را تا آخر مطالعه بفرمایید.

سوالات متداول

  • آیا زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد منتشر شده است؟

با توجه به توضیحاتی که دادیم زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد 1403 هنوز منتشر نشده است و در صورت انتشار در این سایت اعلام می شود.

  • در صورت فراموش کردن اطلاعات ثبت نامی چگونه می توانیم نتایج انتخاب رشته را مشاهده کنیم؟

سیستم پاسخگویی سازمان سنجش امکان بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری در اختیار داوطلبان قرار می دهد که ما در این مقاله به شما توضیح دادیم.

  • آیا امکان اعتراض به نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد وجود دارد؟

با توجه به توضیحات داده شده، سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد سامانه ای به منظور اعتراض به نتایج در نظر نگرفته است.

 

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.