رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

کد عنوان دیپلم

تعداد قابل توجهی از متقاضیان که قصد نام نویسی در کنکور سراسری را دارند اما اطلاعاتی در خصوص تکمیل کد عنوان دیپلم ندارند و نمیدانند که لامز است چه اطلاعاتی را درج کنند ، کد عنوان دیپلم کاردانش متقاضیان ملزم می باشند پیش از زمام ثبت نام کنکور سراسری از اطلاعات تکمیلی در این خصوص مطلع شوند تا در زمان ثبت نام با ابهام و مشکلی دریافت کد عنوان دیپلم مواجه نشوند .

این یکی از همان اطلاعاتی است که افراد در زمان نام نویسی کنکور سراسری نیازمند آن هستند ،  یک کدی است که در دفترچه های راهنمای نام نویسی کنکور برای رشته ها درج شده است . در ادامه ی مطالب به توضیحات کاملتری در خصوص کد عنوان دیپلم می پردازیم ، برای آگاهی بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه شوید .

همانگونه که گفته شده متقاضیان کنکور سراسری باید در فرم های نام نویسی اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد کنند تا گام های نام نویسی آنها به نحوه صحیحی صورت گیرد . یک شماره یا کد رایانه ای است که در فرم ثبت نام همه ی متقاضیان دیده می شود .

 

کد عنوان دیپلم

به چه دلیل در اختیار افراد قرار میگیرد ؟

آن گروه از دانش آموزانی که علاقه مند به شرکت در کنوور سراسری هستند ملزم می باشند فرم نام نویسی کنکور سرساری خودشان را باتوجه به اطلاعاتی که از سازمان سنجش از آنها درخواست میکند به صورت صحیح وارد نمایند ، یکی از اطلاعاتی که همه ی متقاضیان ملزم به وارد کردن آن هستند کد عنوان دیپلم است .

کد عنوان دیپلم بیانگر گروه آزمایشی هر یک از افراد می باشد به طوری که نشان می دهد فرد دیپلم خود را از چه گروهی دریافت کرده است و در چه گروهی دانش آموخته شده است ، پس در هر یک از رشته و گروه های آزمایشی یک‌کد متفاوت است . داوطلبان در زمان ثبت نام توجه داشته باشند که حتما به طور صحیح وارد نمایند .

کلیه ی کد عنوان دیپلم در دفترچه های راهنمای نام نویسی کنکور سازمان سنجش انتشار می یابد و‌متقاضیان با استفاده از این دفت چه ها میتوانند کد مربوط به رشته و گروه آزمایشی خود را دریافت کنند .

در ادامه جدولی به عنوان کد دیپلم برایتان قرار خواهیم داد .

ریاضی فیزیک : ده
علوم تجربی : یازده
ادبیات و علوم انسانی : دوازده
رشته های فنی حرفه ای و کاردانش : سیزده
ماشین های کشاورزی : شانزده
مدیریت روستا و کشاورزی : هفده
صنایع کشاورزی و غذایی : هفده
کشاورز عمومی : هفده
معارف اسلامی : هجده
دیگر دیپلم ها : بیست
فنی حرفه ای نظام جدید : بیست و یک
کاردانش نظام جدید : بیست و دو

همانگونه که در قسمت قبلی نیز گفته شد کد دیپلم در دفترچه های نام نویسی کنکور سراسری منتشر می شود .

 

دریافت کد دیپلم منطقه به چه منظور است ؟

متقاضیان برای ثبت نام در کنکور سراسری ملزم می باشند تمامی قسمت های مربوط به کد های نام نویسی را به طور صحیح تکمیل کنند . یکی از قسمت هایی که باید در فرم ثبت نام کنکور سراسری به درستی تکمیل گردد نیز مربوط به کد منطقه ی دیپلم افراد است . کد منطقه نیز از جمله مواردی است که در بازده زمانی نام نویسی کنکور برای کلیه ی متقاضیان نیاز است .

همانگونه که مطلع هستید هر کدام از دانش آموزان از یک منطقه متفاوتی دریافت کد عنوان دیپلم تعداد این افراد نیز بسیاری زیاد است به همین دلیل سازمان سنجش و آموزش کشوری تصمیمی بر مبنای کد منطقه دیپلم گرفته است به طوری که دانش آموزان هر منطقه باید از یک کد خاصی استفاده نمایند .

به همین دلیل کد های معینی برای هر یک از منطقه های متفاوت کشور در نظر گرفته شده است که افراد ملزم می باشند در زمان نام نویسی کد مربوط به منطقه خودشان را درج نمایند .

 

سوابق تحصیلی کنکور 1403

اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری

 

کد رایانه دیپلم فنی برای نام نویسی کنکور سراسری

گروهی از دانش آموزان که در حال تحصیل در رشته هایی فنی حرفه ای هستند این امکان برایشان فراهم است تا برای تکمیل نمودن فرم های نام نویسی خود کد عنوان دیپلم کاردانش و تعدادی اطلاعات را از دفترچه های نام نویسی اخذ کنند ، متقاضیان که قصد ثبت نام در کنکور فنی حرفه ای را دارند باید با اخذ اطلاعاتی از جمله کد رایانه ای و دیپلم که در دفترچه های راهنمای نام نویسی کنکور فنی حرفه ای وجود دارد گام های نام نویسی خود را تکمیل کنند .

کد رایانه ای فنی حرفه ای یکی از کد هایی است که برای هر یک از رسته متفاوت می باشد به همین دلیل دانش آموزانی قصد شرکت در کنکور فنی حرفه را دارند ملزم می باشند کد رایانه ای رشته مورد نظرشان را دریافت کنند همانگونه که گفته شد کد رایانه ای در دفترچه های راهنمایی نام نویسی کنکور فنی درج شده است .

 

دریافت کد رایانه دیپلم فنی کاردانش برای نام نویسی کنکور سراسری

همچنین گروهی از دانش آموزان که در رشته های کاردانش تحصیل میکنند و قصد شرکت در کنکور کاردانش را نیز دارند این امکان برایشان فراهم است تا گام های نام نویسی خود را بر پایه ی نام نویسی در کنوور کار و دانش انجام دهند .

متقاضیان برای ثبت نام در کنکور کاردانش نیز نیامند اطلاعاتی مانند کد رایانه ای و کد عنوان دیپلم کاردانش هستند .
متقاضیانی که علاقه مند به اخذ کد دیپلم کاردانش می باشند ملزم هستند بعد از آگاهی از چگونگی نام نویسی کنکور فنی حرفه ای خود دفترچه های راهنمایی نام نویسی را مطالعه نمایند .

توحه داشته باشید کد رایانه و کد دیپلم کار و داشن در هر یک از رشته ها متفاوت می باشد ، متقاضیان نیز ملزم می باشند کد رایانه ای کاردانش خود را از جداول ارائه شده دریافت کنند ، همچینن رشته ی رشته ی کامپیوتر نیز یک کد اختصاصی دارد .

مطالب گفته شده در قسمت قبلی توجه کنید زیرا از ارزش و اهمیت برخوردار است که قطعا به شما در ثبت نام کنکور کمک میکند و حتما در زمان نام نویسی نیازمند این کد می شوید.

 

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.