رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد چگونه است و در چه دانشگاههایی میتوانند ثبت نام کنند ؟

متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع ارشد را دارند و نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد میتوانند در دانشگاه هایی مانند : روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، غیر انتفاعی تحصیل کنند. البته این متقاضیان پس از انتخاب رشته کنکور ارشد 1403 باید دنبال اعلام عملکرد پایانی این آزمون باشند ، نتایج پایانی این ازمون از طریق سامانه ی سنجش منتشر می شود ، افرادی که در ازمون قبول شده باشند می توانند از طریق کد رشته های نام نویسی شده در فرم های انتخاب رشته برای ثبت نام به دانشگاه مربوطه مراجعه کنند .

 

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد

عدم حضور افراد در روز ثبت نام به چه معناست؟

کلیه پذیرفته شدگان ملزم می باشند تا از تاریخ دقیق نام نویسی در دانشگاه مربوطه مطلع شوند . زیرا عدم حضور افراد برای ثبت نام به این معنی است که آنها از تحصیل در مقطع ارشد انصراف دادند ، پس تمام پذیرفته شدگان توجه داشته باشند برای اطلاع از روز ثبت نام به سامانه سنجش مراجعه نمایند ‌، در ادامه ی مقاله مطالبی را در خصوص نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد در اختیارتان قرار خواهیم داد .

مراجعه به سامانه ی سازمان سنجش و مشاهده اطلاعیه های پذیرفته شدگان ارشد 1403

سازمان سنجش یکی از برگزار کنندگان کنکور ارشد 1403 است ، متقاضیان میتوانند برای انجام گام های پذیرش این ازمون به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به ادرس sanjesh.org مراجعه نمایند . توجه داشته باشید تنها متقاضیانی میتوانند در زمان اعلام نتایج به سامانه مذکور مراجعه کنند که در جلسه ازمون ارشد حضور داشته اند .

گام های نام نویسی کلیه ی پذبرفته شدگان کنکور مقطع ارشد در تمامی دانشگاه صورت میگیرد ، شما میتوانید پس از بررسی نتایج گام های موجود را جهت ثبت نام تکمیل کنید . متقاضیان در فرم جواب پایانی مقطع ارشد اطلاعاتی از جمله :

نام دانشگاه و رشته محل انتخاب شده را یادداشت میکنند ، همچنین متقاضیان برای ثبت نام باید به کد رشته پذیرش شده ی خود نیز برای نام نویسی در دانشگاه توجه داشته باشند .

 هدف سازمان‌سنجش از انتشار این اطلاعیه ها چیست؟

مرحله ی بعدی مشاهده اطلاعیه نام ها در باره ب نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد است ، تمامی این اطلاعیه ها در سایت سازمان سنجش منتشر می شوند . هدف سازمان سنجش از انتشار این اطلاعیه ها این است که افراد را آگاه کند تا در روز ثبت نام چه مدارکی همراه خود داشته باشند . متقاضیان توجه داشته باشید پس از اخذ این مدارک باید به سایت دانشگاه خود مراجعه کنند و مراحل ثبت نامی را انجام دهند .

مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد

اگر به طور خلاصه بخواهیم بگوییم مراحلی که برای ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع ارشد وجود دارد به شرح زیر می باشد :

مطالعه نتایج پایانی ارشد

مراجعه به سامانه سازمان سنجش و مشاهده اطلاعیه نام نویسی

اخذ مدارک خواسته شده به منظور ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد

اطلاع یافتن از مهلت زمان نام نویسی پذیرفته شدگان ارشد در دانشگاه محل قبولی

مراجعه وردن به صورت حضوری به دانشگاه محل قبولی مقطع ارشد

هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 

مدارک مورد نیاز برای نام نویسی پذیرفته شدگان ارشد 1403

سازمان سنجش بدای مطلع کردن پذیرفته شدگان کنکور ارشد در تمامی دانشگاه ها طی هر سال اطلاعیه را منتشر میکند که در این اطلاعیه مدارک لازم برای ثبت نام درج شده است و همچنین نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد را هم توضیح داده است . مدارک مورد نیاز برای ثبت نام به شرح زیر است :

اخذ مدرک لیسانس که مورد تایید وزارت علوم و بهداشت و یا شورای عالی انقلاب باشد و این مدرک دارای معدل پایانی نیز باشد .

به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی

شناسنامه‌ و کارت ملی

داشتن عکس‌ به صورت تمام‌ رخ‌ در سایز ۴×۳

داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت

حکم مرخصی به صورت سالانه یا موافقت نامه کتبی بدون داشتن قید و شرط

داوطلبانی که با استفاده از سهمیه های ایثارگران و رزمندگان پذیرش شده اند در مدت زمان نام نویسی نیازمند ارائه تایید سهمیه نام نویسی توسط ارگان های مورد نظر نیستند .

افرادی که با انجام ازمدن های استعداد های درخشان پذیرفته شده اند باید از موسسات گواهی تایید شده داشته باشند .

نکات مهم مدارک مورد نیاز برای نام نویسی پذیرفته شدگان کنکور ارشد 1403

برخی از پذیرفته شدگان  ممکن است بنا به دلایلی نتوانند مدرک کارشناسی خود را ارائه دهند این افراد میتوانند گواهینامه تایید شده ی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه مورد نظر نیز اخذ نمایند .
آن گروه از پذیرفته شدگان که در زمان اعلام نتایج نخست ارشد 1403 برای تکمیل نمودن فرم انتخاب رشته خود اقدام میکنند باید فرم معدل ارشد را نیز دریافت کنند و در زمان نام نویسی به دانشگاهی که قبول شده اند ارائه دهند .
کلیه ی دارندگان مدرک معادل برای فرهنگیان که در سال های 1381 الی 1377 توانسته اند به دوره های مذکور راه پیدا کنند ، تسهیلات آنها برای ادامه تحصیل در مقطع های رسمی بیشتر است .

مهلت زمان نام نویسی پذیرفته شدگان ارشد 1403

سازمان سنجش مدارک‌ مورد نیاز برای ثبت نام و همچنین مهلت زمان نام نویسی در دانشگاه ها را نیز تعیین میکند . به همین دلیل تاریخ شروع ثبت نام و مراجعه نمودن سامانه های دانشگاه های پذیرفته شده کنکور ارشد نیز از سوی سازمان سنجش اعلام می گردد‌ اما پایان اتمام این مهلت از سوی سایت های دانشگاهی اعلام می شود . سپس باید به سامانه مکان قبولی مراجعه کنند و اطلاعیه های مربوط به نام نویسی را در دانشگاه مشاهده کنند .

متقاضیانی که با عملکرد ارشد پایانی خود معترض هستند باتوجه به مدت زمان موجود میتوانند به قسمت درخواست های سامانه ی سنجش مراجعه و اعتراض خود را ثبت نمایند .

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان ازمون ارشد چگونه می باشد ؟

تمامی‌ پذیرفته شدگان مقطع ارشد ملزم می باشند بعد از مطالعه اطلاعیه های سازمان سنجش به سامانه ی دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند و باتوجه به مراحلی که در متن مقاله گفته شد را انجام دهند .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.