رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

نحوه‏‌ی برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

یکی از مراحلی که در آزمون دکتری تعریف شده است و تاثیر زیادی در پذیرش داوطلبان متقاضی در این مقطع دارد و نحوه‏‌ی برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت موضوع مصاحبه ی دکتری است. پس از اعلام نتایج اولیه ی آزمون دکتری وزارت بهداشت در زمان مشخص شده که از طرف سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می شود، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند ظرف مدت زمان مشخصی که برای آنها تعیین شده است موظف به انتخاب کدرشته محل های مورد دلخواه خود در سامانه ی انتخاب رشته هستند.

 

نحوه برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

 

پس از انجام انتخاب رشته، داوطلبان باید منتظر اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت بمانند و پس از اعلام نتایج در صورتی که واجد شرایط باشند دعوت به مصاحبه ی حضوری می شوند البته در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا،این مصاحبه به صورت غیرحضوری انجام می شود. یکی از سوالات و دغدغه های داوطلبان مقطع دکتری وزارت بهداشت را توضیح می دهیم.

پس از اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری، بسیاری از داوطلبانی که در این آزمون پذیرفته شده اند پیگیر زمان و نحوه‌ی برگزاری مصاحبه دکتری   وزارت بهداشت می شوند تا بتواند در فرصتی که برای آنها باقی مانده است خود را برای مصاحبه آماده کنند. زمان برگزاری معمولا حدفاصل بین نیمه ی مرداد و نیمه ی شهریور است .

داوطلبان مقطع دکتری وزارت بهداشت، علاوه بر شرکت در آزمون کتبی و کسب حدنصاب لازم در این آزمون بر خلاف مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ملزم به شرکت در آزمون شفاهی و در واقع همان مصاحبه هستند. داوطلبانی که بتوانند دو آزمون شفاهی و کتبی را با موفقیت پشت سر بگذارند و از رزومه علمی و پژوهشی خوبی برخوردار باشند به عنوان پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری معرفی می شوند.

چگونگی شرایط و مراحل برگزاری

نحوه‌ی برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت به صورت کاملا حضوری برگزار می شود اما همانطور قبلا گفته شد ظرف مدت ۲ سال اخیر به علت شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می شود‌ که در دفترچه‌ی انتخاب رشته ی وزارت بهداشت در مورد نحوه ی برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت به صورت مجازی توضیح داده شده است.

در این مقاله مراحل برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت با صورت حضوری توضیح داده می شود. طبعا نحوه‌ی برگزاری مصاحبه ی مجازی و غیرحضوری در مقایسه با مصاحبه ی حضوری تفاوت های دارد. در مصاحبه ی شفاهی داوطلب در قالب یک فایل صوتی و تصویری به معرفی خود به دو زبان فارسی و انگلیسی می پردازد و به دستاوردهای علمی و پژوهشی خود اشاره می کند.

زمان انتشار کارنامه اولیه دکتری

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

✔مرحله ی اول نحوه ی برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

در مرحله‌ی اول، داوران در مورد پایان‌ نامه ی متقاضی،آخرین مقطع تحصیلی در رشته ی مورد پذیرش و مقالاتی که داوطلب از پایان نامه توانسته است استخراج کند سوال می پرسند و طبعا میزان تسلط علمی داوطلب به پایانه نامه‌ی که نوشته است و همچنین دانش و صلاحیت علمی او ارزیابی می شود.

✔مرحله ی دوم نحوه ی برگزاری مصاحبه ی دکتری وزارت بهداشت: ارائه ی شفاهی

در این مرحله داوطلب باید از بین موضوعات پیشنهادی از طرف داوران که مرتبط به رشته ی امتحانی خود اوست یکی را انتخاب کند و به مدت کوتاهی به ایراد سخنرانی برای داوران بپردازد.

پس از انتخاب موضوع به دلخواه خود داوطلب، او به مدت ۵ دقیقه فرصت دارد تا بر روی موضوع انتخابی کار کند و خود را برای ارائه ی مطلب و در واقع سخنرانی آماده کند. پس از آماده شدن، داوطلب باید به مدت ۳ دقیقه و بدون استفاده از لپ تاپ یا گوشی و به صورت گفتاری برای داوران در مورد موضوع انتخابی خود سخنرانی کند.

✔مرحله ی سوم نحوه ی برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت: جستجوی منابع پژوهشی

در این مرحله داوران چند موضوع پیشنهادی در مورد رشته ی مورد پذیرش برای تحقیق و پژوهش در اختیار داوطلب قرار می دهند و داوطلب ملزم به انتخاب یکی از این موضوعات و جستجو در مورد آنها است. در این مرحله داوطلب باید بتواند سه مقاله در مورد آن موضوع انتخابی پیدا کند.

پس از انتخاب مقالات مرتبط با موضوع، داوران مقالات را از حیث اعتبار علمی (مرجع بودن) ارزشیابی می کنند و در پایان سوالاتی را در مورد نحوه‌ی بکارگیری منابع منتخب در متون مقالات مطرح می کنند که داوطلب باید به این سوالات پاسخ دهد.

✔مرحله ی چهارم نحوه ی برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت: زبان انگلیسی

در این مرحله که شاید یکی از حساس ترین و مهم ترین مراحل برای داوطلبان مقطع دکتری باشد سنجش دانش زبانی داوطلبان مورد نظر است‌. این آزمون شامل ( مکالمه، درک مطلب متون تخصصی و درک اصطلاحات تخصصی رشته ی داوطلب ) است. در این آزمون داوطلب ابتدا خود را با صورت مختصر و کوتاه به زبان انگلیسی معرفی می کند و پس از خواندن یک متن تخصصی انگلیسی، آن را ترجمه می کند.

✔مرحله ی پنجم نحوه ی برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت: دانش تخصصی

در این مرحله داوطلب باید دانش و توانایی های خود را در زمینه ی رشته ی انتخابی خود به داوران اثبات کند. در این مرحله باید داوطلب این توانایی را داشته باشد که به داوران ثابت کند که شایستگی و صلاحیت تحصیل در مقطع دکتری را دارد.

قطعا آشنایی با نحوه‌ی برگزاری مصاحبه آزمون دکتری وزارت بهداشت از دو جهت برای داوطلبان حائز اهمیت است:اول اینکه در صورتی که میزان استرس آنها کم می کند و می توانند با توجه به مراحل و آشنایی قلی که با نحوه‏‌ی برگزاری مصاحبه دکتری دارند خود را برای انجام آن آماده کنند و دوم اینکه در روز مصاحبه با شناخت قبلی وارد جلسه ی مصاحبه می شوند و با یک موضوع ناشناخته و غیرقابل پیش بینی مواجه نمی شوند و طبعا عملکرد بهتری از خود ارائه می دهند.

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.