رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

شما متقاضی گرامی باید از کلیه ی چگونگی های ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری مطلع شوید .کلیه ی متقاضیانی که هدف ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند باید در ازمون های که طی سال برای آن برگزار می شود شرکت داشته باشند ، یکی از این آزمون ها کنکور سراسری می باشد که افرادی اقدام به ثبت نام در این ازمون میکنند باید برای ثبت مراحلی از جمله به تکمیل فرم ثبت نام خود بپردازند . کلیه ی نام نویسی های کنکور دانشگاه های ازاد اسلامی و سراسری به صورت کاملا هماهنگ برگزار می گردد و افراد اجازه ندارند که به طور جداگانه در این ازمون ها ثبت نام کنند .

 

فرم ثبت نام کنکور سراسری

اولین گام برای شرکت نمودن در ازمون سراسری چیست ؟

نخستین گام برای شرکت در ازمون سراسری تکمیل کردم فرم ثبت نام است که به صورت کاملا اینترنتی در اختیار شما داوطلبان قرار میگیرد ، به تمامی متقاضیان در زمینه فرم ثبت نام توصیه میکنیم که ابتدا اقدام به تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام کنند زیرا باید از وارد کردن اطلاعات به درستی مطلع شوید و پس آن میتوانید فرم ثبت نام  خود در سامانه ی سنجش به صورت نهایی ثبت کنید .

افراد چگونه میتوانند از فرم ثبت نام کنکور سراسری خود مطلع شوند که در چه قسمتی قرار دارد ؟

فرم ثبت نام کنکور سراسری در پایان دفترچه های ثبت نام کنکور سراسری در اختیار داوطلبان قرار میگیرد و توضیحات درج شده در آن مانند فرم اینترنتی است که در اختیار داوطلبان قرار میگیرد ، همچنین این امکان بزای شما وجود دارد که فرم ثبت نام  را چاپ کنید و اطلاعات خود را در آن وارد کنید ، فرم ثبت نام دارای بخش های متفاوتی است که داوطلبان باید از آن اطلاع پیدا کنند ، در ادامه ی متن به بخش ها متفاوت آن شرح خواهیم داد .

مشاهده سوابق تحصیلی دانش آموزان از سایت سنجش sanjesh.org

تاثیر سهمیه 5 درصدی ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

در اولین قسمت فرم ثبت نام کنکور سراسری چه بخشس درج شده است ؟

قسمت نخست فرم ثبت نام کنکور سراسری مندرج کد های عملکرد تحصیلی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی است .
گروه اول :
متقاضیان نظام قدیم که دارای دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی رشته های چهارگانه هستند و مدرک آنها در سال هشتاد و چهار و مدرک پیش دانشگاهی خود را در سال 91 الی 97 اخذ کرده اند میتوانند برای دریافت نمودن کد عملکرد تحصیلی خود ، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی برای خود اقدام کنند .
گروه دوم :
افرادی که دارای مدرک دیپلم رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی و معارف اسلامی هستند و توانسته اند مدرک خود را در سال 98 و یا پس از آن در نظام های اموزشی جدید گرفته اند دارای عوامل عنلکرد تحصیلی مقطع پایه ی دوازدهم هستند .

فرم ثبت نام کنودر سراسری دارای چند بخش است؟

فرم‌ ثبت نام  دارای 52 بند متفاوت است که هر بند دارای اطلاعات شخصی افراد می باشد ، داوطلبان باید در بند های این فرم اطلاعاتی وجود دارد که افراد ملزم هستند به کلیه ی اطلاعات خواسته به درستی پاسخ دهند ، در ادامه ی مقاله به بند های فرم ثبت نام  خواهیم پرداخت . بند های موجود در فرم ثبت نام به این منظور است که افراد بتوانند با بهترین نحو به این اطلاعات پاسخ دهند .

بند های موجود در فرم ثبت نام به شرح زیر می باشد :

بند شماره 1 الی 9 :

بند 1 الی9 فرم ثبت نام کنکور سراسری مربوط به اطلاعات شخصی افراد است که دارای اطلاعات نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، جنسیت فرد ثبت نام کننده و همچنین اطلاعات فردی دیگر مانند شماره شناسنامه و کد ملی نیز مورد نیاز می باشد .

بند شماره  10 الی 19  :

این قسمت از فرم ثبت نام کنکوری سراسری تنها مربوط به وضعیت مدرک دیپلم متقاضی می باشد .

بررسی محل اخذ مدرک دیپلم

بررسی  کد مورد نظر دانش آموزی دیپلم متقاضی

معدل پایانی و کتبا مدرک دیپلم

تاریخ دریافت مدرک دیپلم متقاضی

نوع نظام دوره تحصیلی متقاضیانی ( جدید ، قدیم ، ترم واحدی و یا سال واحدی )

توجه داشته باشید متقاضیان توانسته اند دیپلم و یا مدرک پیش دانشگاهی را دریافت کنند ترم واحدی و یا ترم سالی هستند .
دانش اموختگان مقطع دوازدهم تحصیلی را نظام حدید اموزشی می گویند .
متقاضیانی که پیش از سال84 توانسته اند مدرک دیپلم خود را کسب نمایند نظام قدیمی به حساب می ایند .
بند شماره  20 الی 25 :

این قسمت از فرم ثبت نام کنکور سراسری دارای مراحلی مربوط به مدارک پیش دانشگاهی متقاضیانی می باشد .

بررسی محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی

بررسی  کد زمان دانش آموزی پیش دانشگاهی متقاضیانی

معدل پایانی مدرک پیش دانشگاهی

زمان دریافت مدرک پیش دانشگاهی

نوع دوره ی نظام تحصیلی متقاضی ( جدید ، قدیم ، ترم واحدی یا سال واحدی )

بند شماره  26 :

ممکن است هر متقاضی به یکی از ادیان الهی معتقد باشد در این صورت داوطلب مورد نظر با انتخاب نمودن یکی اط ادیان دینی می تواند به سوالات مورد نظر در رابطه با دین خود پاسخ کامل دهد .

بند شماره 27 الی 29 :

بند 27 الی 29 تنها شامل سهمیه های موجود در کنکور سراسری است که افراد میتوانند با برخوردار بودن از آن از سهمیه های خود استفاده کنند ، افراد اگر هر یک از سهمیه ها را شامل باشند این امکان را دارند تا گزینه ی مورد نظر خود انتخاب کنند .

بند 28 به این منظور است که بتوانند کد 12 رقمی خود پیگیری کنند و بند 29 تنها به بازه زمانی که فرد مورد نظر در جبهه حضور داشته است مربوط می شود که این سهمیه شامل همسر و فرزندان رزمنده نیز متعلق می باشد ‌.

بند شماره 30 :

بند شماره 30 فرم ثبت نام کنکور سراسری مربوط به داطولبانی است که دارای معلولیت جسمانی هستند این افراد باید از بین گزینه های درج شده نوع و میزان معلولیت خود را اعلام کنند در صورت نیاز نیز باید اعلام دارند که نیازمند همراه هستند .

بند شماره 31 :

بند 31 برای متقاضیانی است که ممکن است جزو اتباع خارج از کشور باشند ، این گروه از متقاضیان برای ثبت نام فرم کنکور سراسری نیاز به کشور مورد نظرشان د کد 13 رقمی اتباع کشور های دیگر می باشند .

بند شماره 32 :
متقاضیانی که دست چپ هستند ممکن است در نوشتن دچار مشکل شوند به همین علت در فرم ثبت نام کنودر سراسری در بند32 درج شده است که در این صورت صندلی مناسبی برای این دسته از افراد در نظر گرفته شود .

بند شماره 33 الی 35 :

متقاضیان ملزم هستند در بند شماره 33 الی 35 خود اطلاعات پایه های تحصیلی و یا پایه ی های تحصیلی بعدی خود را وارد نمایند .

این اطلاعات حاوی وضعیت دانشجویی ( متقاضی در دوره روزانه ، غیر روزانه ، انصرافی ویا اخراجی است )

وضعیت دانش اموختگان در پایه های کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

مندرج کردن معدل کاردانی اگر دانشجو داشن اموخته شده است.

بند شماره 33 الی 35 :

اگر متقاضیانی در حال اشتغال است باید در فرم ثبت نام کنکور سراسری و در بند 36 ذکر کند ، همچنین افراد مستلزم هستند که کد مشغولی کاز خود را در سامانه قرار دهند.
بند شماره 37 الی 43 :

افراد در این قسمت این امکان برایش مجاز است که اطلاعات خواسته شده برای امتحانات گروه ازمایشی که به آن علاقه مند هستند در فرم ثبت نام کنودر سراسری قرار دهند .
این اطلاعات حاوی انتخاب کردن یک دسته
ازمایشی امتحانات اصلی شامل رشته های تجربی ، انسانی ، ریاضی است همچنین منتخب نمودن یک یا دو دسته امتحانات شناور هنر و زبان خارجی می باشد .

بند 41 الی 43 :

منتخب نمودن گزینه ی مورد علاقه ی رشته های دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی ، امام صادق ، داشنگاه اطلاعات و امنیت ملی است .

بند شماره 44 :

متقاضیان برای حضور و شرکت در ازمون باید محل زندگی خود را قرار دهند به همین منظور در فرم ثبت نام کنکور سراسری در بند44 باید محل زندگی خود را ذکر کنید .

بند شماره 45 :
بند 45 فرم ثبت نام کنکور سراسری تنها به اقایان اختصاص دارد و به منظور خدمت سرسابزی آنها می باشد ، اقایان باید خومت سربازی خود مشخص کنند و کد نظام وظیفه خود را که در دفترچه ثبت نام شان در کنودر سراسری قرار دارد در این بند درج نمایند .

بند شماره 46 الی 51 :

متقاضیان باید اطلاعاتی حاوی کد پستی ، تلفن منزل ، تلفن همراه ، پست الکترونیکی خود را برای فرم ثبت نام کنکور سراسری در این بند قرار دهند .

بند شماره 52 :
بند 52 اخرین گام برای فرم ثبت نام کنکور سراسری می باشد که به متقاضیان اختصاص می باید که در سالهای گذشته نیز در کنکور سراسری شرکت داشته اند باید اعلام کنند .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.