رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

آگاهی از ضرایب دروس کنکور تجربی چه کمکی به افراد میکند ؟

کنکور سراسری تجربی یکی از پر مخاطب دار ترین کنکور ها به شمار می رود که هر ساله تعداد شرکت کنندگان آن نیز افزایش می یابد و رقابت بین افراد برای تحصیل در رشته ی ها پزشکی و پرستاری بیشتر و سخت تر میشود . کنکور سراسری رشته ی تجربی نیز دارای دو قسمت عمومی و اختصاصی است ، سوالات موجود در هر بخش به صورت جداگانه در دفترچه هایی طراحی می شود و سپس در اخیار متقاضیان قرار میگیرد .

هر دوی این دفترچه ها یعنی عمومی و اختصاصی از چند دروس مانند : ادبیات فارسی ، دینی ، شیمی ، فیزیک و زیست تشکیل شده اند ، هر کدام از این دروس باتوجه به ارزش و اهمیت و موثر بودنشان در زیر گروه ها با یک ضریب مشخص قرار میگیرند .

ضرایب دروس کنکور تجربی

آگاهی از ضرایب دروس کنکور تجربی میتواند در طراحی برنامه ریزی و مدیریت زمان شما کمک شایانی کند و سبب موفقیت شما در ادامه ی راه شود و این رقابت را به گونه ای آسان تر برای شما جلوه دهد . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ضرایب دروس کنکور تجربی تا پایان این مقاله با ما همراه شوید .

ضریب های دروس عمومی کنکور سراسری تجربی

برای هرکدام از دروس کنکور تجربی یک ضریب مشخص و معینی در نظر گرفته می شود که متقاضیان ملزم می باشند برای داشتن آگاهی بیشتر پیش از برگزاری کنکور سراسری از آنها مطلع شوند . بعد از آغاز کنکور سراسری تجربی دفترچه های بخش عمومی نخستین دفترچه ای می باشد که به متقاضیان ارائه می شود تا پاسخ های خود را ثبت کنند .

ضرایب دروس عمومی که عبارتند از : ادبیات ، عربی ، معارف اسلامی و زبان خارجه در کلیه ی زیر گروه گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان به صورت کاملا برابر هستند . در ادامه جدولی مبنی بز ضرایب دروس عمومی کنکور تجربی در اختیارتان قرار میگیرد که کامل شبیه به دفترچه نام نویسی آزمون است .

 ادبیات فارسی : چهار
عربی : دو
معارف اسلامی : سه
زبان خارجی : دو

دقت کنید که ضرایب درس معارف برای کلیه ی متقاضیان با اقلیت های مختلف مذهبی ( کلیمی ، زرتشتی ، مسیحی ) و همچنین ضرایب درس زبان خارجی برای همه ی داوطلبان که به دیگر سوالات زبان های خارجی نیز پاسخ دهند ضرایب هیچ تغییری نمیکند و تماما طبق گفته های فوق می باشد .

همانگونه که در ابتدای مقاله نیز گفته شد کنکور سراسری تجربی طی هر سال داوطلبان بسیاری را به خود اختصاص می دهد به عمین علت متقاضیان این رشته میتوانند با داشتن یک برنامه ریزی مناسب و اطلاع از ضرایب دروس به خواسته ها و اهداف خود برسند .

تراز کنکور چیست

ضرایب دروس اختصاصی کنکور سراسری تجربی

دروس اختصاصی رشته ی تجربی عبارتند از : زمین شناسی ، زیست شناسی ، ریاضی ، فیزیک و شیمی از جمله دروسی هستند که بیشتر میزان تاثیر گذاری را در رتبه و کنکور افراد به دنبال دارند ، توجه داشته باشید که دروس اختصاصی سه برابر دروس عمومی در کنکور موثر می باشند .

اختلاف در ضرایب زیر گروه کنکور سراسری تجربی فقط در درس های اختصاصی این گروه است ، آن گروه از متقاضیانی که قصد پذیرش در یک رشته ی مشخص و معین را دارند باید توجه کنند که از قبل زیر گروه خودشان را مشخص نمایند و ضمن توجه نمودن به ضریب ها و اهمیت های دروس اختصاصی از بودجه بندی کنکور تجربی نیز آگاهی لازم را کسب کنند تا بتوانند در ادامه راه برای رسیدن به اهدافشان موفق باشند .

 

زمین شناسی : زیر گروه یک : صفر، زیر گروه دو : یک ، زیر گروه سه : چهار ، زیر گروه چهار : یک ، زیر گروه پنج : یک ،

ریاضی : زیرگروه یک : دو ، زیر گروه دو : سه ، زیر گروه سه : سه ، زیر گروه چهار : چهار ، زیر گروه پنج : سه ،

زیست شناسی : زیر گروه یک : چهار ، زیر گروه دو : چهار ،
زیر گروه سه :دو ، زیر گروه چهار : دو ، زیر گروه پنج : دو،

فیزیک : زیر گروه یک : دو ، زیر گروه دو : دو ، زیر گروه سه : دو، زیر گروه چهار : سه ، زیر گروه پنج : دو ،

شیمی : زیر گروه یک : سه ، زیر گروه دو : چهار ، زیر گروه سه :دو ، زیر گروه چهار : دو ، زیر گروه پنج : دو ،

کلیه ی اعداد گفته شده مشابه دفترچه های نام نویسی کنکور سراسری تجربی است ، همانطور که میدانید دروس اختصاصی ارزش سه برابری دارند به همین علت اعدا گفته شده را در سه ضرب کنید .

رشته پروتز دندان بدون کنکور

ثبت نام رشته داروسازی بدون کنکور

رشته هوشبری بدون کنکور

مشاوره در زمینه ی آگاهی از اهمیت و ارزش های ضرایب تجربی

میزان اهمیت ارزش و موثر بودن هر درس در زیر گروه های متفاوت را میتوان به ضرایب آنها در زیر گروه ها متوجه شد ، نخست متقاضی ملزم می باشد تمامی علاقه و استعداد و اهداف و فرصت شغلی آینده ی خود را به کار گیرد و سپس باتوجه به این خصوصیات رشته ی خود را انتخاب کند . بنابراین با استفاده از دفترچه های نام نویسی کنکور سداسری مشخص می شود که رشته ی مورد نظر فرد در چه زیر شاخه ای قرار دارد ، همچنین فرد با انجام این روش به یک مطالعه و برنامه ریزی دقیق و درست می رسد .

دیگر از و اهمیت اطلاع از ضرایب دروس کنکور مربوط به محاسبات درصد های اکتسابی متقاضیان است که در ازمون های ازمایشی شرکت میکنند . بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی در طی زمان سال تحصیلی در بسیاری از ازمون های ازمایشی شرکت میکنند که با استفاده از این ضرایب میتوانند درصد خود را به طور میانکین محاسبه نمایند همچنین به دست اوردن درصد ها یکی از گام های تحلیل ازمون است .

زمان نخست اعلام عملکرد کنکور سراسری و منتشر شدن کارنامه های اولیه این کنکور ، متقاضیان با رتبه و نمرهایشان برخورد میکنند . متفاوت بودن ضرایب زیر گروه ها سبب تفاوت در رتبه متقاضیان می شود ، همانگونه که ملاک و معیار اصلی انتخاب رشته افراد رتبه در زیر گروه است پس متقاضیان باید از اغاز مسیر خود اهدافشان را مشخص کنند .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.