رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

در این مقاله به شهریه دانشگاه پردیس خودگردان می پردازیم .دانشگاه های پردیس‌ های خودگردان حاوی گروه های علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی می باشند . دانشگاه های پردیس خودگردان دارای رشته های پزشکی که توسط  کنکور سراسری برگزاری می شوند هستند. با توجه به رتبه و تراز کسب شده توسط شرکت کننده. انجام به پذیرش آنها می کنند اما در بسیاری از رشته های غیر پزشکی پذیرش داوطلبان در واحد های دانشگاهی پردیس خودگردان هم از راه کنکور سراسری و همچنین عملکرد تحصیلی و هم از طریق آزمون اختصاصی که در خود دانشگاه  انجام می شود دانشجو می پذیرد.

شهریه دانشگاه پردیس خودگردان

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

نحوه ثبت نام در دانشگاه پردیس خودگردان چگونه می باشد؟

همچنین پس از اعلام عملکرد نخست کنکور سراسری متقاضیانی که مجاز به انتخاب کردن رشته کنکور سراسری  هستند میتوانند رشته مورد علاقه خود را به دانشگاه های پردیس خودگران نمایش دهند.باتوجه به ایینکه تحصیل در این دانشگاه ها دارای شهریه قبل توجهی است افراد موظف هستند که مبلغ مربوطه را برای تحصیل خود به دانشگاه ارائه دهند .

ثبت نام کنکور سراسری

ویژگی های تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان چیست؟

طی چندین سال اخیر و پیش رو که به دانشگاه ‌های دولتی کشور مجوز انتشار کردن  پردیس‌ های خودگردان داده شده است که اصلی ترین دلیل آن ، کمک مالی و کسب درآمد برای این دانشگاه ‌ها و جذب فراوان تر دانشجو می باشد . در این قسمت به بعضی از ویژگی های تحصیل در دانشگاه  پردیس خودگردان می پردازیم :مدارک دوره ای که پس فارغ التحصیل دانشجویان دریافت می کنند با مدارک دوره روزانه به صورت یکپارچه و هماهنگ می باشد و تغییرات چندان به جز عنوان نام دانشگاه پردیس خودگردان در آن دیده نمی شود. دانشگاه ‌های پردیس خودگردان به داوطلبان در مشغول به تحصیل خود خوابگاهی عرضه نمی کنند. اما تعداد کمی از دانشگاه های پردیس خودگردان خوابگاهی به دانشجویان خود معرفی میکند.

کلیه ی کلاس ‌های درس این دانشگاه از طریق اموزش حضوری مانند تمامی دوره های روزانه می باشد و تفاوت چندانی با آن ندارد.دریافت دانشجویان در این دانشگاه ها ، مانند بقیه ی دانشگاه‌ های دولتی ، آزاد و … از راه های کنکور سراسری یا آزمون ویژه ای که برگزار می شود بوده و همگی آنها با نظارت کامل سازمان سنجش انجام میگیرد.مبلغی که برای منصرف شدن دانشجویان از دوره پردیس خودگردان دریافت می شود برابر با شهریه ثابت و متغیر تمامی دوره های باقیمانده می باشد .

از نظر آموزشی تفاوتی بین دوره  های روزانه و پردیس خودگردان وجود نخواهد نداشت و مدرک هر دو دوره آموزشی از یک دانشگاه و به صورت هماهنگ صادر می‌شود .

شهریه دانشگاه پردیس خودگران و محدودیت های آن چگونه می باشد؟

تعدادی از دانشگاه هایی که دارای شهریه در کشور هستند دانشگاه های پردیس خودگردان می باشند. مبلغ شهریه پردیس خودگردان هر دانشگاه علوم پزشکی از دو صورت تشکیل می شود که  شهریه ی ثابت و متغیر نام دارند. که و بر پایه ی دیدگاه و مصوبه هیات رئیسه ی آن دانشگاه مشخص می شود . اما هر دانشگاه اجازه دارد در نخستین روزهای هر سال تحصیلی به مقدار 10 تا 15 درصد شهریه  خود را بر اساس سال های گذشته ی آموزشی افزایش دهد . در ادامه به حریم های شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان دانشگاه های علوم پزشکی  در پایه ی کارشناسی و دکتری ارائه خواهیم پرداخت.

اما در یک مسئله ی کلی باید گفت که محدودیت های شهریه کارشناسی و دکتری پردیس خودگردان  و دانشگاه های دولتی باید این را به داوطلبان بگوییم که رشته ی تحصیلی و مورد علاقه ی خود را بر اساس بودجه و محل های مناسب خود انتخاب کنند.

کنکور سراسری نظام جدید

نرخ و مبالغ شهریه دانشگاه پردیس خودگردان به چه صورت است؟

دسته ی آموزشی شهریه ثابت شهریه متغیر به مقدار هر واحد متفاوت نظری شهریه ای را قرار داده اند که مقدار و میزان هر یک بر اساس شرح زیر می باشد:
هنر49,007,776
الی
51,235,4022,220,913
الی
2,321,8633,331,370
الی
3,482,796فنی مهندسی – علوم پایه51,599,324
الی
53,944,7482,142,732
الی
2,240,1293,214,099
الی
3,360,195
علوم انسانی – اجتماعی رفتاری41,262,086  43,137,636 الی2,215,122
الی
2,315,8103,326,923
الی3/478/283

در نظر داشته باشید هزینه های گفته شده در جهت شهریه ی دانشگاه پردیس خودگران با احتساب ۱۰اتا ۱۵ درصدی که هرسال توسط مسئولین دانشگاه افزایش پیداکند می باشد.
شهریه ی پیش پرداختی که دانشجویان دکتری عمومی مانند: پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی دریافت می شود در اوایل سال اول در دانشگاه علوم پزشکی پردیس خودگردان هزینه ای برابر حدود 8میلیون و500هزار تومان است.
البته  شهریه پیش پرداختی که دانشجویان کارشناسی دانشگاه های علوم پزشکی پردیس خودگردان در اوایل سال تحصیلی دریافت می شود. حداقل 4 میلیون و 400 هزار تومان است .

برنامه ریزی کنکور سراسری

شرایط تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان چگونه است؟

در دفترچه راهنمای دانشگاه پردیس خودگردان شرایط مندرج شده در کنکور سال 1403 تعداد ۱۸ برای دانشگاه و رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و همچنین چند رشته کارشناسی نیز دانشجو پذیرش می کند. دانشگاه های پردیس خودگردان شرایط تحصیل و امکان تحصیل را فراهم اورده است. بعضی دیگر از دانشگاه ها اقدام به پذیرفتن دانشجو می کنند اما در صورتی مکان های تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شده باشد.دانشگاه های علوم پزشکی اردبیل، ارومیه، اصفهان، بابل، بندرعباس، تبریز، جندی شاپور اهواز، زاهدان، زنجان، شهید بهشتی، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران، مشهد، همدان و یزد که کلیه آنها دارای دانشگاه های به نام های پردیس خودگردان هستند.

در قسمت گذشته هزینه های شهریه دانشگاه پردیس خودگردان اظهار شده است البته توجه داشته باشید که این مقدار شهریه ها علی الحساب هستند و فقط برای اوایل سال اول تحصیلی می باشند.

شهریه دانشجویان میهمان و انتقال یافته همزمان با روش های مهمانی و انتقالی که طبق دستور العمل ها نامه ها و دستورات که توسط واحد مربوطه پیگیری می شوند و بر همان میزان مبلغ شهریه را از متقاضیان دیافت میکنند اما به علت شیوع ویروس کرونا با مراجعه به سایت ها و پایگاه های اینترنتی که دانشگاه در دسترس شما قرار می دهد میتوانید به صورت کاملا غیر حضوری نسبت به پرداخت وجه شهریه دانشگاه پردیس خود گردان خود اقدام‌ کنید.

شرایط پذیرش دانشجو و چگونگی اطلاع از مبالغ شهریه ی دانشگاه پردیس خود گردان :

پذیرش تمامی داوطلبان در دوره ها و دانشگاه ها  پردیس خودگردان از راه و روش های  کنکور سراسری که توسط خود سازمان سنجش و یا آزمون اختصاصی که واحد دانشگاه
برگزار می کند نیز ممکن می باشد. ،اما بر اساس چارچوب قوانین و مقررات های مشخص شده آزمون های انتخابی که برای پذیرش داوطلبان در هر دانشگاه با نظارت مستقیم سازمان سنجش برگزار میشود . دانشگاه های پردیس خودگردان هر ساله بعد از اعلام عملکرد کنکور سراسری ، شهریه سال آموزشی و تحصیلی جدید را نیز انتشار می دهند.

شهریه پردیس خودگردان دو نوع به صورت  شهریه ثابت و متغییر است که بر پایه و دیدگاه تعداد واحد های هر متقاضی حساب می شود. اما به شما داوطلبان عزیز تاکید می نماییم که برای اطلاع کامل از مبلغ شهریه ی دانشگاه پردیس خود گردان به ادرس و نشان اینترنتی اختصاصی دانشگاه مراجعه کنید زیرا شهریه ی پرداختی هر دانشگاه نیز تفاوت هایی دارد .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.