رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

شرایط دندانپزشکی تعهدی

از جمله رشته هایی که جزو رشته های تعهدی است می توان به دندانپزشکی اشاره کرد. شرایط دندانپزشکی تعهدی مانند دیگر پزشکی های تعهدی سه برابر زمان تحصیل تعهد خدمتی دارد. یعنی مدت ۲۱ سال برای رشته دندانپزشکی باید در مناطق محروم مشغول به کار شوید و پس از اتمام زمان تعهد خدمتی می توانید مدرک خود را دریافت کنید.

مدتی است که وزارت بهداشت با در نظر گرفتن رشته های تعهدی طرح اجباری رشته هایی مانند دندانپزشکی را حذف کرده است. شما پس از آن که در رشته های تعهدی قبول شده اید با اتمام مدرک کارشناسی تان ملزم به خدمت در مراکز مورد نظر وزارت بهداشت هستید.

زمان مورد نیاز برای تحصیل در رشته های دندانپزشکی و دیگر پزشکی ها هفت سال است که در نهایت ۲۱ سال خدمت خواهید کرد یعنی ۳ برابر زمان تحصیل شما. این طرح غیر قابل خرید است و شما ملزم به انجام آن هستید.

برای آشنایی بیشتر با شرایط دندانپزشکی تعهدی با شماره های مرکز صدای سنجش تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم. در ادامه به مزایا و معایب و شرایط رشته دندانپزشکی تعهدی می پردازیم.

 

شرایط دندانپزشکی تعهدی

آشنایی با چگونگی دوره خدمت در رشته دندانپزشکی تعهدی

در این مقاله سعی شده تا به این سوال پاسخ داده شود که به طور کلی این رشته های دارای تعهد چه مفهومی دارند. مدت زمان تحصیل برای دانشجویان دندانپزشکی ۷ سال است. پس از آن که دوره کارشناسی را به اتمام رسانید دوره خدمت شما آغاز می شود و تا زمانی که تعهد خدمتی را انجام نداده باشید و به اتمام نرسانده باشید مدارک شما در دست دولت است و زمانی که این دوره را به اتمام رسانید مدرک شما آزاد می شود.

تعهد به خدمت باید در مراکز بومی هر استان انجام گیرد از شرایط دندانپزشکی تعهدی می توان گفت در مناطق محروم آن استان خدمت می کنید. به طور مثال اگر شما در استان تهران تحصیل کرده باشید در پاکدشت خدمت خواهید کرد. قوانین به این صورت است که وزارت بهداشت و درمان مشخص می کند که در کدام منطقه خدمت کنید.

قوانین ادامه تحصیل به چه صورت است؟

برای ادامه تحصیل شما نمی توانید بلافاصله پس از گرفتن مدرک کارشناسی اقدام کنید بلکه باید حداقل نیمی از زمان تعهد خود را خدمت کرده باشید باید به این نکته اشاره کنیم که نمی توانید این دوره تعهدی را بخرید و حتما باید در مناطق مورد نظر وزارت بهداشت خدمت کنید و پس از آن که حدود ۱۰ سال خدمت کردید می توانید ادامه تحصیل دهید و پس از آن نیز ۱۱ سال باقی مانده را خدمت کنید.

شرایط دندانپزشکی تعهدی اگر در آن شرکت کنید به این صورت است که:

 در ۱۸ سالگی شروع به تحصیل کرده و در ۲۵ سالگی کارشناسی را به اتمام می رسانید و در ۳۵ سالگی می توانید برای ادامه تحصیل در کنکور شرکت کنید و تا ۴۶ سالگی برای دولت خدمت خواهید کرد.

زمانی که در این رشته ها ثبت نام می کنید تعهد می دهید که زمان تعیین شده را برای دولت خدمت خواهید کرد و چون این قوانین محضری می شوند و شما از همان ابتدا تعهد می دهید تحت هیچ شرایطی نمی توانید این مدت زمان تعهد خدمتی را بخرید و باید حتما در همان محل بومی مشغول به خدمت شوید.

قوانین و شرایط دندانپزشکی تعهدی

شما باید امضای تعهد خود را به دولت کامل کنید که قبل از شروع به تحصیل در دانشگاه انجام می شود شما باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و یا سال دوازدهم را داشته باشید تا بتوانید در این رشته ها شرکت کنید. مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی ۷ سال است و مدت تعهد ۲۱ سال یعنی ۳ برابر زمان تحصیل شما. شما فقط و فقط می توانید در مراکزی خدمت کنید که وزارت بهداشت تعیین کرده است.

در این زمان ۲۱ سال شما نمی توانید در جای دیگر مشغول به کار شوید و پس از گذراندن تعهد خود می توانید در مراکز دیگر و یا مطب شخصی خود مشغول به کار شوید. پس از گذشت ۱۰ سال از تعهد می توانید در کنکور شرکت کنید و برای تخصص در رشته های دیگر نیز تحصیل کنید.

بعد از گذراندن دروس کارشناسی با دارا بودن سلامت جسمانی و روحی و روانی می توانید پس از آن که در مصاحبه قبول شدید اگر داوطلب مرد هستید می توانید در هنگام انجام تعهد و طرحی مثل پیام آوران بهداشت سربازی خود را انجام دهید و برای شما محاسبه می گردد.

برای آشنایی بیشتر از شرایط دندانپزشکی تعهدی می توانید دفترچه گروه تجربی را مطالعه نمایید تا از جزییات کامل آگاه شوید و پس از آن تصمیم بگیرید که آیا این شرایط مناسب شما هست و یا خیر. در این باره می توانید با صدای سنجش تماس بگیرید و با مشاورین ما کامل صحبت کنید تا در آینده مشکلی برای تحصیل شما ایجاد نشود.

حقوق مخصوص شرایط دندانپزشکی تعهدی

این نکته را باید در نظر بگیرید که پس از اتمام دوره خدمت شما به راحتی می توانید در بازار کار مشغول شوید علاوه بر این که دندانپزشکان حقوق خوبی از طریق کار آزاد دریافت می کنند پس از اتمام دوره خدمت در مراکز دولتی استخدام هستید و این موضوع می تواند مزیت بزرگی باشد.

فقط باید این موضوع را در نظر بگیرید که اجازه کار تا پایان دوره تعهدی خود در مراکز دیگر را نخواهید داشت و باید در مراکز محروم استان خدمت کنید ولی به طور کلی حقوق دولت می تواند از بازار آزاد کم تر باشد ولی کمک کردن به مناطق محروم موضوعی است که نمی توان آن را با مسائل مادی مقایسه کرد. پس از دوران خدمت می توانید در مراکز دیگر نیز مشغول به کار شوید.

چگونگی انصراف از شرایط دندانپزشکی تعهدی

 

به طور کلی انصراف از تحصیل از دانشگاه های سراسری و دولتی هزینه خواهد داشت چرا که باید هزینه دوره ایی را که در آن به صورت رایگان تحصیل کرده اید را باید پرداخت کنید که این پرداخت کردن هم با پول امکان پذیر است و هم با انجام دوره تعهد ولی شرایط دندانپزشکی تعهدی و رشته های این چنینی متفاوت است.

اگر فارغ‌التحصیلی رشته دندانپزشکی تعهدی هستید امکان انصراف از خدمت وجود ندارد ولی دیگر افرادی که بدون تعهد تحصیل کرده اند می توانند تعهد خود را بخرند.

اگر دانشجوی دندانپزشکی تعهدی هستید و می خواهید انصراف دهید می توانید مانند دیگر افراد هزینه دوران تحصیل را پرداخت کنید و انصراف دهید

در آخر باید بگوییم که سعی شده تا در این مقاله کلیه موارد مهم ذکر شود ولی صحبت کردن با مشاورین صدای سنجش می تواند بسیار مهم باشد چرا که انتخاب شما را راحت تر می کند تا بتوانید بهترین تصمیم را برای شرایط دندانپزشکی تعهدی بگیرید.

 

تماس از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور

02166837359-02166868571

 همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.