رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

در این مقاله قصد داریم به شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد بپردازیم. طی هر سال ، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بر پایه ی  مقررات فراگیر خود دانشجویانی را بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش میکند، و از افرادی که دارای مهارت های ویژه هستند و همچنین دانش آموختگان نمونه ی پایه کارشناسی نیز در این دانشگاه ثبت نام می شوند. در این صورت رو آن گروه از متقاضیان  کنکور کارشناسی ارشد که دارای قوانین و مقررات استعداد های درخشان هستند میتوانند برای انتخاب رشته ی مورد علاقه ی خود و ثبت نام در دانشگاه آزاد اقدام کنند.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای اطلاع از شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی 1403

اما در طی امسال با فراگیر شدن ویروس کرونا برای پذیرفته شدن متقاضیان تصمیم بر این گرفته شد که کلیه ی متقاضیان علاقه مند را باتوجه به علملکرد تحصیلی شان پذیرش نمایند و هیچ آزمونی برای داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد برگزار نگردد. ثبت نام افرادی که با استفاده از سهمیه های مختلف صورت میگیرد دارای قوانینی است که متقاضی مورد نظر ملزم است در صورت استفاده از سهمیه ی خود دارای شرایط باشد. اولویت با افرادی می باشد که از تمامی شرایط برخوردار هستند شرایط و ضوابط کلی کنکور کارشناسی ارشد را به صورت کلی در این مقاله شرح خواهیم داد .

زمان و ثبت نام برای کنکور بدون آزمون دانشگاه آزاد چگونه می باشد؟

تصمیم کلی ستاد ملی مدیریت کرونا باتوجه به شرایط اخیر گرفته است بدین شرح است که تمامی داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور و بر پایه و مقررات سوابق تحصیلی خود بتوانند پذیرش شوند و به جهت ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام نمایند. همچنین این فرایند برای افرادی که به هر دلیلی نتوانسته و یا شرایط پذیرش را در کنکور نداشته باشند اکنون باتوجه به عملکرد تحصیلی خود برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ازاد اقدام نمایند.در خصوص پیگیری ها و اطلاعیه های که دانشگاه ازاد انتشار کرده است متقاضیان میتوانند پس از علمکرد پایانی خود و تشخیص ظرفیت ها نسبت به پذیرفته شدن و ثبت نام خود به دانشگاه ازاد مورد نظر خود اقدام نمایند توجه داشته باشید که کلیه ی ثبت نام و پذیرش های دانشگاه آزاد برای مقطع کارشناسی ارشد بر پایه ی علملکرد تحصیلی افراد می باشد.

هزینه ها وزمان شروع ازمون کارشناسی ارشد بدون کنکور چگونه است؟

به طور تقریبی یک در سال ثبت نام تعدادی از افراد که جزو گروه استعداد های درخشان هستند صورت میگیرد.به طور معمول این زمان از اوایل مهرماه اغاز می شود. داوطلبان برای اطلاع از چارچو ب قوانین و رشته های متناسب با محل های مورد نظر خود میتوانند دفترچه های راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را به طور کلی مطالعه کنند تا از شرایط مورد نظر مطلع شوند.در طی سال گذشته با توجه به حوادث اتفاق افتاده(سیل، زلزله) پذیرش این مراحل با تاخیر کوتاهی همراه شد. برای اینکه بتوانید از تمامی اطلاعیه های زمان و شرایط کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برخوردار شوید میتوانید آنها را از منابع مصدق دنبال کنید.

 

نکاتی در خصوص شرایط  ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403 :

افراد که دارای شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد هستند میتوانند در زمان هایی که برای کلیه ی گروه های تعیین می شود با ورود به سایت سنجش نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود اقدام کنند. اما توجه کنید افراد برای ثبت نام خود باید مبلغی را پرداخت کنند.متقاضیانی که هزینه ی خواسته را عودت می نمایند باید نسبت به دریافت کارت اعتباری خود پیگیری های لازم را صورت دهند و پس از دریافت کارت اعتباری خود نسبت به تکمیل فرم ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور اقدام کنند. توجه کنید که هزینه ای که باید برای کارت اعتباری پرداخت شود در هرسال متغییر می باشد که پس از آن میتوانند رشته و مکان های مورد نظر را در فرمی که باید تکمیل شود مندرج کنند.

متقاضیان چگونه از نتایج خود میتوانند مطلع شوند؟

بعداز زمانی که برای اعلام عملکزد داوطلبان کارشناسی ارشد بدون‌کنکور تعیین می شود. داوطلبان باید به سایت و پایگاه اینترنتی که از سوی سازمان سنجش به آنهد ارائه می شود ورود کنند و سپس از آن طریق بتوانند نتایج کسب شده ی آزمون کارشناسی ارشد بدون کنکور خود را مشاهده نمایند.

 

مطالب بیشتر:ارشد پیام نور

شرایط ورود به دانشگاه بدون کنکور و پذیرش آن

داوطلبان دانشگاه آزاد باید در حین ثبت نام به چه نکانی توجه کنند؟

گاهی داوطلبان در گروه پذیرش شدگان هستند اما نکاتی مهم و مراحل دیگری را در پیش و روی خود دارند که باید به آنها توجه نمایند که این نکات به شرح زیر است :باتوجه به قوانین و مقررات که در دفترچه انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد بدون کنور دانشگاه ازاد قرار دارد داوطلبان پذیرفته شده باید رشته و محل مورد نظر تحصیل خود را بر آن اساس اعلام نمایند اگر این افراد برای ثبت نام خود اقدامات لازم را انجام دهند قطعا از فهرست پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد کنار گذاشته خواهند شد. توجه داشته باشید که داوطلبانی که از طریق عملکرد تحصیلی خود اقدام به ثبت نام میکنند اجازه ندارنو محل دانشگاه خود را به دیگر مناطق دلخواه منتقل نمایند.

گاهی این امکان به وجود می آید که فرد مورد نظر دارای تمامی شرایط ذکر شده برای ثبت نام می باشد اما تنها به علت شرکت نداشت در انتخاب رشته ای که در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به وجود می آید شرکت‌نکند و این فرصت استثنایی را از دست می دهند. اما راهی دیگر که میتوان به این داوطلبان پینشهاد داده می شود شرکت در دانشگاه های پیام نور و… است که میتوانند برای تحصیل در مقطع دانگشاهی کارشناسی ارشد اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد استعداد درخشان 1403

نکاتی تحصیلی و دیگر نکات که داوطلبان دانشگاه آزاد بدون کنکور باید در نظر گیرند به شرح زیر است :داوطلبانی برای ثبت نام در دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد باید حداقل معدل مورد نظر را کسب کنند که این معدل برای گروه های علوم انسانی ۱۷ و گروه ها و رشته های غیر علوم انسانی ۱۶ می باشد. گنجایش هر یک از رشته های حداکثر ۱۰درصد است.انتخاب فارغ التحصیلان که تمامی شرایط داران بعد از ۳سال گذراندن فارغ التحصیلی خود میتوانند در رشته ها و گروه های هم جنس نیز پذیرش شوند.

مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

برگزاری ترم های تابستانی و مرخصی هایی که دانشجویان تقاضا میکنند برای کارشناسی پیوشته ۱۰سال و نیم و برای کارشناسی ناپیوسته ۶سال نیم نباید اضافه تر شود که حتما به این مورر توجه داشته باشید.تغییر رشته در افرادی که در حال تحصیل در پایه ی کارشناسی ارشد ناپیوسته هستند امکان پذیر نخواهد نبود.داوطلبانی که در دوره کارشناسی ناپیوسته شرکت میکنند باید رشته ی هم جنس با رشته ای که در دوره کارشناسی خود انتخاب کرده بودند یکسان باشد و بر اساس گروه خود نسبت به انتخاب آن اقدام کنند.فارغ التحصیلان نمونه که در دیگر دانشگاه به عنوان یک فرد ممتاز شناخته شده اند میتوانند با استفاده و مطالعه از دفترچه دانشگاه آزاد در دیگر دانشگاه ها نیز مشغول به تحصیل شوند.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.