رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

زمان انتشار کارنامه اولیه دکتری

سازمان سنجش همانگونه که میدانید مجری برگزار کننده ی آزمون دکتری می باشد ، به همین دلیل این سازمان نتایج اولیه ی دکتری را در قالب یک کارنامه به متقاضیان ارائه میکند . در این کارنامه به مواردی همچون نمره کلی ، درصد دروس متفاوت ، وضعیت مجاز بودن و نبودن متقاضی برای انتخاب رشته درج می شود . معمولا زمان انتشار کارنامه  اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت است .

آزمون دکتری به صورت هماهنگ و یکپارچه برای دانشگاه های ازاد و سراسری برگزاری می شود ، پس از برگزاری عملکرد داوطلبان در سامانه سازمان سنجش به نشانی sanjesh .org انتشار می یابد .

تنها متقاضیانی که کارت ورود به جلسه دریافت و در زمان برگزاری آزمون حاظر بوده اند میتوانند زمان انتشار کارنامه اولیه دکتری خود را مشاهده نمایند .

این امکان وجود دارد که گروهی از متقاضیان به علت نداشتن آگاهی متوجه نکات درج شده در کارنامه اولیه دکتری نشوند به همین دلیل در ادامه به زمان انتشار کارنامه اولیه دکتری اشاره خواهیم کرد .

 

زمان انتشار کارنامه اولیه دکتری

 

چه زمانی کارنامه اولیه دکتری منتشر می شود ؟

باتوجه به جداول زمابندی آزمون های دکتری که در دفترچه های ثبت نام دکتری درج شده است ، این احتمال وجود دارد که زمان انتشار کارنامه در هفته های ابتدایی اردیبهشت ماه باشد . برای اطلاع از زمان دقیق انتشار کارنامه میتوانید به سامانه ی سازمان سنجش مراجعه کنید .

در کارنامه اولیه اطلاعاتی نظیر اطلاعات نام نویسی ، وضعیت علمی متقاضی باتوجه به پاسخ سوالات آزمون ، وضعیت او در مقایسه به متقاضیان رشته های امتحان ، وضعیت مجاز بودن و یا نبودن برای انتخاب رشته در دوره های متفاوت مشخص می گردد . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان انتشار کارنامه  تا پایان این مقاله با ما همراه باشید .

پس از دریافت کارنامه دکتری متقاضیان باید چه اقدامی انجام دهند ؟

تمامی متقاضیان که در کارنامه ی اولیه منتشر شده جمه ی وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره را مشاهده می نمایند ملزم می باشند ابتدا به مطالعخ ی دفترچه های انتخاب رشته ی دکتری بپردازند و برای انجام مراحل انتخاب رشته ی خود در مقطع دکتری اقدام نمایند . پس از انجام این فرآیند باید منتظر اعلام عملکرد انتخاب رشته ی دکتری نیز باشند تا بتوانند از کد رشته هایی که بادی مصاحبه انجام شود اطلاع حاصل کنند .

اگر متقاضی به مصاحبه دعوت شود باید کلیه ی اطلاعیه های منتشر شده از سوی دانشگاه را زیر نظر داشته باشد و باتوجه به بازده زمانی ای که دانشگاه تعیین میکند در مصاحبه شرکت داشته باشد .

متقاضیان توجه داشته باشند ابتدا باید دفترچه های انتخاب رشته را از سامانه ی سازمان سنجش به نشانی sanjesh .org دریافت کنند ‌. داوطلبین تنها میتوانند هشتاد کد رشته را پس از پرداخت کامل هزینه های انتخاب نمایند و رشته های مورد علاقه خود را در سامانه ی سازمان سنجش درج نمایند .

در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام در رابطه با کارنامه میتوانید به مشاورین فعال و باتجربه مراجعه نمایید و از راهنمایی های آنها در زمان انتخاب رشته ی دکتری خود نیز استفاده کنید .

داوطلبین چه زمانی می توان برای دریافت کارنامه اولیه آزمون دکتری خود اقدام نمایند ؟

معمولا سازمان سنجش در اواخر فروردین ماه و یا اوایل اردیبهشت ماه کارنامه را منتشر میکند . برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید به سامانه ی سازمان سنجش به نشانی sanjesh .org مراجعه کنید و باتوجه به اطلاعیه های منتشر شده در این سامانه آگاه شوید .

نحوه ی مشاهده ی کارنامه اولیه دکتری به چه صورت می باشد ؟

متقاضیان پس از اطلاع از زمان دقیق انتشار کارنامه ملزم می باشند به سامانه ی سازمان سنجش به آدرس sanjesh .org مراجعه کنند و پس از طی کردن مراحل به صورت صحیح کارنامه اولیه ی دکتری خود را دریافت نمایند .

 متقاضیان چگونه میتوانند کارنامه ی اولیه دکتری خود را دریافت کنند ؟

باتوجه به توضیحاتی که در متن مقاله گفته شد ، هر متقاضی ابتدا ملزم می باشند به سامانه ی سازمان سنجش که ادرس سایت در قسمت فوق نیز درج شده است مراجعه کند و پس از طی کردن مراحل کارنامه خود را دریافت کند ، توجه داشته باشید که کارنامه اولیه دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد به طور هماهنگ از سوی سامانه ی سازمان سنجش انتشار می یابد .

دریافت کارنامه اولیه دکتری چه کمکی به متقاضیان میکند ؟

همانگونه که میدانید بعد از پایان مراحل نام نویسی آزمون دکتری و برگزاری آن از سوی سازمان سنجش به صورت هماهنگ برای کلیه ی داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد و تمامی شرکت کنندگان نیز ملزم می باشند برای دریافت اطلاعان از نتایج اولیه ی آزمون دکتری به سامانه ی سازمان سنجش به نشانی sanjesh .org مراجعه کنند و با درج اطلاعات خواسته شده کارنامه اولیه ی دکتری خود را از سامانه ی فوق دریافت نمایند .
آگاهی از زمان انتشار کارنامه به متقاضیان این امکان را میدهد تا در بازده زمانی خواسته برای انتخاب رشته و انجام دیگر مراحل تحصیلی خود اقدام نمایند و در مصاحبه ی دعوت شده که یکی از مراحل بسیار پر اهمیت است شرکت داشته باشند .

روش های دریافت کارنامه اولیه دکتری

بزای دریافت کارنامه اولیه دکتری میتوانید با انجام یکی از روش های زیر اقدام نمایید :

وارد کردن مشخصات فردی و هویتی ، کد متقاضی

وارد کردن مشخصات فردی و هویتی و کد پرونده

اگر شماره پرونده و یا شماره متقاضی خود را گم کرده اید و موفق به دریافت کارنامه نشده اید . ابتدا برای دریافت اینگونه مشخصات به سامانه ی سازمان سنجش مراجعه کنید و از منوی موجود در سمت چپ به قسمت سیستم پاسخگویی وارد شوید .
بعد از نام نویسی در این سایت باید گزینه ی درخواست جدید را انتخاب کنید و در گتم بعدی بر روی گزینه ی دکتری و سال مورد نظر کلیک کنید ، بعد از کلیک بر گزینه ی جست و جو در بخش پایینی صفحه باید برای دریافت مشخصات خود اقدام نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.