رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

بسیاری از افراد در رشته های پزشکی هستند که در حال حاضر آمادگی لازم برای کنکور دادن را ندارد . به همین جهت رشته ها و شرایطی برای آن ها مهیا شده است . یکی از این رشته های پر طرفدار رشته ی هوشبری بدون کنکور می باشد که جایگاه ویژه ای در میان داوطلبان رشته ی پیرا پزشکی دارد .در ابتدا به شناخت رشته ی هوشبری بدون کنکور می پردازیم .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

رشته هوشبری بدون کنکور

رشته ی هوشبری بدون کنکور چیست ؟

رشته ی هوشبری بدون کنکور یکی از زیرشاخه های رشته ی پیراپزشکی  که با رشته بی هوشی کاملا متفاوت است و یکی ازعوامل مهم تکمیل کننده تیم درمانی می باشد که داوطلبان در این رشته  در زمینه ی کار کردن با وسایل بیهوشی ( مانند نتظیم و استریل کردن علائم حیاتی و دستگاه های بیهوشی ) ، بیهوش کردن بیمار تحت نظر پزشک ، مراقبت از بیمارانی که در اتاق عمل در حال عمل جراحی می باشند ، مراقبت از بیماران بستری شده در بخش مراقبت های ویژه ( کسانی که در رشته هوشبری بدون کنکور فعالیت می کنند باید توجه داشته باشند که باید بیمارانی که عمل جراحی شده اند را بعد از عمل جراحی نیز تحت نظر داشته باشند . ) ، و … می باشد .

از آن جایی که کارشناسان رشته ی هوشبری عضو تیم اتاق عمل هستند کسانی که در این رشته تحصیل می کنند در نهایت می توانند به عنوان دستیار متخصص بیهوشی باشند و همینطور می توانند زیر نظر متخصص بیهوشی در اتاق های جراحی حضور داشته باشند .

رشته اتاق عمل بدون کنکور

رشته مامایی بدون کنکور

راهنمای انتخاب رشته تجربی

مشاهده سوابق تحصیلی دانش آموزان از سایت سنجش sanjesh.org

ثبت نام بدون کنکور کاردانی هوشبری

 در چند سال اخیر رشته ی هوشبری بدون کنکور فقط در مقطع کاردانی ارائه می شد ولی در حال حاضر این امکان فراهم شده تا داوطلبان بتوانند در مقطع کارشناسی در تمام دانشگاه های علوم پزشکی تحصیل کنند . نکته مهم این است که رشته ی هوشبری در مقطع دکتری برای ادامه تحصیل ارائه نمی شود و در صورت داشتن مدرک کارشناسی ارشد رشته ی هوشبری می توانید برای دکتری در رشته ی پرستاری یا سایر رشته های دلخواه شرکت کنید .توجه داشته باشید که  دانشگاه های غیر انتفاعی و دانشگاه های پیام نور هم چنین در دانشگاه های آزاد در مقطع کارشناسی  ثبت نام رشته ی هوشبری بدون کنکور ندارند .

برای رشته ی هوشبری در مقطع کاردانی یک دوره ی 2 ساله تعیین شده است که دانشجویان این رشته باید 68 واحد درسی را بگذرانند همینطور برای مقطع کارشناسی نیز یک دوره 4 ساله تعیین شده است که تعداد 136 واحد درسی به صورت 34 واحد آن در رشته هوشبری و 42 واحد آن در رشته ی اتاق عمل به عنوان کار آموزی برنامه ریزی شده است . در حال حاضر هر ساله حدود 30 نفر در رشته هوشبری از طریق کنکور در رشته های کارشناسی هوشبری و اتاق عمل پذیرش می شوند .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

مزایا و معایب رشته هوشبری بدون کنکور

  1. داوطلبان رشته هوشبری می توان گفت از آرامش و امنیت روانی متوسطی برخوردار هستند .
  2. یکی از مهم ترین قسمت های رشته هوشبری این است که با اینکه کارشناس هوشبری در اتاق عمل حضور دارد با این حال از آلودگی های احتمالی اتاق عمل نسبت به سایر پرستار ها و پزشکان در امان است .
  3. چون محل اصلی کار کارشناسان رشته ی هوشبری در مراکز درمانی می باشد و اینکه عموما مراکز درمانی به کارشناس هوشبری احتیاج دارند به همین دلیل بعد از فارغ التحصیل شدن به راحتی می توانند جذب بازار کار شوند .
  4. از مزایای خوب این رشته نداشتن شیفت شب می باشد .

در مقابل مزایای هوشبری ، معایبی نیز وجود دارد که یکی از بزرگترین این معایب استرس بسیار زیاد هوشبران است زیرا آن ها پا به پای دیگر پرستاران و پزشکان در کنار بیمار هستند و نگران وضعیت بیمار می باشند  زیرا با جان انسان ها سر و کار دارند از طرفی یکی دیگر از معایب رشته هوشبری حقوق بسیار پایین آن است که باعث نارضایتی افرادی است که در این زمینه فعالیت می کنند ( البته به این مورد هم باید توجه داشت که اگر متقاضیان در مراکز دولتی مشغول به کار باشند حقوق آن ها با توجه به قانون کار و کسانی که در بخش های خصوصی مشغول به کار باشند بستگی دارد که با مدیر آن بخش چگونه توافق کرده باشند . ).

برای تحصیل در این رشته با کنکور شما باید کنکور رشته ی تجربی را بدهید ولی اکنون که رشته ی هوشبری در دانشگاه های آزاد بدون کنکور شده است شما میتوانید به راحتی در این رشته تحصیل کنید فقط توجه داشته باشید که اگر علاقه زیادی به محیط های بیمارستان و مراکز درمانی ندارید اصلا به سمت این رشته نروید زیرا بعد از مدتی شما را دلسرد خواهد کرد .

شرایط پذیرش در رشته ی هوشبری بدون کنکور

  1. مهم است که داوطلبان این رشته بومی باشند .
  2. داوطلبان رشته ی هوشبری باید توجه داشته باشند که باید به دانشگاهی که در آن قبول شده اند تعهدی معادل با خدمت به اندازه 3 برابر دوران تحصیل خود ارائه بدهند در صورتی که شرایطی پیش بیاید و شخصی نخواهد تعهد خدمت خود را بگذراند باید به ازای هر ترم تحصیلی گذرانده شده مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان بپردازد ( توجه داشته باشید که امکان دارد این قوانین در هر ساله تغییر کنند . ) .
  3. داوطلبان باید حتما سلامت روحی و روانی کاملی داشته باشند و دارای نقص عضو و … نباشند.
  4. شرایط سنی برای داوطلبان این رشته برای خانم ها 25 سال تمام شده باشد و برای آقایانی که خدمت سربازی آن ها تمام شده است 27 سال تمام می باشد .
  5. با توجه به اینکه امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای رشته ی هوشبری وجود ندارد در صورت تمایل فارغ التحصیلان این رشته می توانند در رشته هایی مانند کارشناسی بیهوشی ، پرستاری و … ادامه تحصیل دهند .
  6. دانشجویان رشته ی هوشبری باید دارای روابط عمومی بالایی باشند تا بتوانند به خوبی بیمار را از روند بیهوشی خود با خبر کنند .

باید توجه داشته باشید که دانشجویان رشته ی هوشبری مانند دیگر رشته های پزشکی بعد از پایان تحصیل خود موظف هستند که طرح دو ساله ی خدمت در مناطق محروم را بگذرانند . اگر دانش آموختگان این رشته به خدمت سربازی نرفته باشند این خدمت در مناطق محروم برای آنها خدمت سربازی محسوب می شود .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.