رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

در این مقاله قصد داریم در رابطه با ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 بپردازیم. احتمالا در سال جاری نیز طبق سال های گذشته آزمون دکتری 1403 به صورت هماهنگ توسط سازمان سنجش برگزار می گردد.اگر متقاضیان در ثبت نام این آزمون به هر دلیلی نتوانند شرکت‌کنند  در فرصت های آینده و در مواقع ای که  سایت به صورت یکپارچه باز می شود میتوانند  نسب به  ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

 

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1402

 

شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

در این مقاله به شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 می پردازیم .تمامی متقاضیانی که داوطلب برای ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 در  دانشگاه های سراسری و آزاد  هستند برای از اطلاع شرایط و ضوابط خاصی که وجود دارد باید به طور کامل  دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده را مطالعه نمایند تا اگر واجد شرایط بودند سپس به تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی خود بپردازند. در این قسمت مهمترین شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 را خواهیم گفت که به شرح زیر می باشد :

 

شرایط عمومی

 

  1. 1.    معتقد بودن افراد به اسلام یا دیگر از ادیان الهی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از آن یاد شده است.
  1. 2.     انجام احكام عملی اسلام و پرهیز از محرمات
  1. 3.    جدال نداشتن نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  1. 4.    نداشتن سابقه عضویت در ساواک و یا گروه های متشابه به آن

 

شرایط اختصاصی

 

  1. 5.    اخذ حداقل مدرک كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی و نیز اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع كارشناسی ارشد یا دكتری عمومی و یا داشتن مدرک تا پایان 31 شهریور 1403
  1. 6.     نهایی نشدن وی در یکی از دوره های روزانه دکتری سال 1403
  1. 7.    نداشتن مانع نظام وظیفه برای متقاضی مورد نظر
  1. 8.    انصراف دانشجو شاغل به تحصیل در مقطع دكتری تا پایان مهلت  زمان در نظر گرفته شده ثبت نام آزمون دکتری 1403
  1. 9.    رعایت یک جنس بودن رشته امتحانی با رشته فارغ التحصیلی

چگونگی تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403:

 

شرکت کنندگان پس از  مطالعه دقیق و کامل شرایط و ضوابط درج شده  در دفترچه  و پذیرش آنها میتوانند نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکترای دانشگاه های سراسری و ازاد 1403 اقدام نمایند، افراد در گام اول می بایستی کارت اعتباری خریداری کنند که این کار فقط به صورت اینترنتی از سایت سازمان سنجش امکان پذیر است. در ادامه مطلب به چگونگی ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد خواهیم پرداخت :

چگونگی ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403:

1 – ابتدا به سایت  سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایید

2 –  دفترچه راهنمای ثبت نام و بخش های ضروری دیگر آن را داخل کنید و به طور کامل مطالعه کنید.

3 –  نسب به تکمیل فرم پیش نویس خود در ثبت نام آزمون دکتری بپردازید.

4 –  کارت اعتباری خریداری نمایید.

5 –  فرم اینترنتی ثبت نام را تکمیل بفرمایید

6 – سپس  کد رهگیری دریافت خواهید کرد

نکته مهم :

 نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فرم پیش نویس در پایان دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری قرار می گیرد همچنین  توصیه می شود تا داوطلبان قبل تکمیل فرم اینترنتی از طریق سایت و نشانی اینترنتی سازمان سنجش ، یک مرتبه به طور کامل  آن را تکمیل نمایید  تا در زمان و روز  ثبت نام اصلی از طریق سایت سنجش دچار مشکل نشوند.

زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

 

برای آزمون دکتری دانشگاه آزاد  ،با توجه به ادغام شدن آزمون دکترای دانشگاه ازاد و سراسری  که در سال 96 اتفاق افتاد، همه ی متقاضیان ملزم هستند که در بازه زمانی مشخص شده به سنجش  مراجعه کنند و به مطالعه ی  دفترچه خود برای  ثبت نام  بپردازند که همان دفترچه ثبت نام آزمون دکتری می باشد ، سپس  فرم ثبت نام را تکمیل کنند .

طبق اطلاعیه ای که از سوی سازمان سنجش رسیده است  زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 از تاریخ 2 آذر ماه اغاز می شود که تمامی شرکت کنندگان  فرصت دارند تا تاریخ 9 آذر ماه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 به چه صورت است؟

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 به دو صورت  کنکور و بدون کنکور امکان پذیرمی باشد. در حال حاضر امکان ثبت نام و ادامه تحصیل در بسیاری از رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد بدون کنکور برای متفاضیان وجود دارد. اما سنجش و پذیرش بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد برای افرادی امکان پذیر است که حداقل یکی از شرایط توانایی ها یا استعداد های درخشان  را داشته باشند.

 

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام دکتری با کنکور دانشگاه آزاد سال 1403

دانشگاه آزاد در مقطع دکتری بدون داشتن شرایط استعداد های درخشان، شرط قبولی در کنکور را بر نداشته است. در نتیجه داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع دکتری که شرایط تعین شده ی استعداد های درخشان را نداشته باشند می بایست خود را برای رقابت در کنکور آماده سازند. ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد چند سالی است که با کنکور سراسری دکتری ادغام شده است. یعنی متقاضیان در بازه زمانی که برای ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 قرار داده شده برای ثبت نام دکترای دانشگاه آزاد نیز اقدام می نمایند.

پس از پذیرفته و مجاز شدن در کنکور متقاضیان دانشگاه آزاد با مطالعه ی دفترچه راهنمای انتخاب رشته این دانشگاه رشته و دانشگاه مورد علاقه و مناسب را انتخاب می نمایند. پس زمان ثبت نام کنکور دکترای دانشگاه آزاد 1403 همزمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403 خواهد بود که پس از اعلام تاریخ آن از سوی سازمان سنجش، در سایت مشاورگروپ نیز اعلام خواهد شد.

 

چه اشخاصی جزو گروهای استعداد درخشان محسوب می شوند؟

شرط معدل ، برای گروه های آزمایشی مختلف متفاوت است .کمترین  معدل در رشته های گروه انسانی 18 ، دامپزشکی 17 ،  و سایر گروه های آزمایشی 17.5 می باشد.

نمره پایان نامه هر فرد  کارشناسی ارشد در هر گروهی  آزمایشی که قرار دارد حداکثر  باید نمره ی  18.5 باشد.

رشته متقاضی می بایست در مقطع کارشناسی ارشد هم نام و هم جنس با رشته انتخابی در مقطع دکتری باشد.

مقطع کارشناسی ارشد برای متقاضیان  دکتری بدون آزمون ورودی باید حداکثر طی 6 ترم ( بدون محاسبه ترم تابستان )  به پایان برسد.

متقاضیانی که دروس معادل سازی شده داشته باشند نمی توانند از این عرضه برای تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه آزاد استفاده کنند.

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.