رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

برای اینکه به داوطلبان و متقاضیانی که موفق به کسب رتبه لازم نمی شوند فرصت ادامه تحصیل بدهند، بسیاری از دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه جامع علمی کاربردی هر ساله تعدادی از رشته های خود را بدون کنکور ارائه می کنند. در رابطه با تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با آزاد توضیحاتی را خواهیم داد، همچنین می توانید برای آشنایی بیشتر با مشاورین صدای سنجش نیز در تماس باشید.

اولین وجه اشتراک این موسسات شهریه پرداز بودن آن هاست، یعنی دانشجویان بر اساس رشته تحصیلی و سوابق تحصیلی ملزم به پرداخت شهریه به دانشگاه هستند.

تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با آزاد

 

 

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

 

بهترین دانشگاه را انتخاب کنید

 

انتخاب بهترین دانشگاه برای هر دانشجو بر اساس شرایط او امکان پذیر است. به عبارت دیگر، بهترین دانشگاه برای تحصیل بستگی به موقعیت دانشجو دارد. هر دانشگاه علمی کاربردی و آزاد دارای مزایا و تمایزات منحصر به فردی است. در نتیجه، مهم است که تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با آزاد و گزینه های دانشگاهی خود را قبل از ادامه تحصیل به دقت بررسی کنید.

برای آشنایی بیشتر با شرایط دانشگاه و هزینه هر رشته می توانید با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

در بخش بعدی این مقاله، دانشگاه‌های علمی کاربردی و آزاد اسلامی را از نظر دوره‌ هایی که ارائه می ‌دهند، هزینه ‌های تحصیل و اعتبار مدارک اعطا شده با هم مقایسه می ‌کنیم.

رشته زیبایی پوست و مو دانشگاه علمی کاربردی

مهم ترین تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با آزاد

 

آگاهی از لیست رشته های ارائه شده در هر دانشگاه بسیار مهم است زیرا رشته های خاصی فقط در دانشگاه آزاد یا فقط در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شود. بررسی تخصص های علمی هر دانشگاه یکی از مواردی است که در تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با آزاد باید به آن توجه شود.

هر دوی این دانشگاه ها متقاضیان با آزمون و بدون آزمون می پذیرند و بخش عمده ای از شهرت آن ها به رشته های بدون آزمون ورودی آن ها مربوط می شود.  هر دوی این دانشگاه ها دوره هایی را در هر رشته ای از جمله کشاورزی، مهندسی فنی، علوم پایه و علوم انسانی ارائه می دهند.

این در حالی است که در دانشگاه آزاد برخی رشته های گروه علوم پزشکی نیز از طریق کنکور امکان پذیر است. رشته های پرستاری، هوش، اتاق عمل، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و… در نتیجه وقتی دانشگاه های آزاد و علمی کاربردی را با هم مقایسه می کنیم، می توان گفت که این دانشگاه فاقد گروه پزشکی است.

شرایط رشته ها و تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با آزاد

 

در دانشگاه علمی کاربردی دوره های بدون آزمون برای مقاطع کاردانی و کارشناسی در چهار گرایش دانشگاهی گروه صنعت، گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، گروه کشاورزی و گروه فرهنگ و هنر ارائه می شود که به شرح زیر است:

کاردانی و کارشناسی گروه صنعت: کاردانی فنی مخابرات – ارتباطات داده، کاردانی فنی عمران – تونل سازی، کاردانی فنی تجهیزات پزشکی، کاردانی فنی ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT)، کاردانی فنی نقشه برداری صنعتی و…

از جمله رشته های لیسانس می توان به مهندسی فناوری ساخت، قالب سازی، مهندسی فناوری الکترونیک صنعتی، مهندسی مکانیک برای هواپیما و مهندسی فناوری برای ذوب فلزات اشاره کرد.

گروه کاردانی و کارشناسی مدیریت و خدمات اجتماعی در رشته های مختلف از جمله حسابداری، حقوق، امور تعاونی مدرک کاردانی حرفه ای را ارائه می دهد. مدرک لیسانس حرفه ای در ایمنی، لیسانس حرفه ای در مدیریت بازرگانی، یا مدرک لیسانس حرفه ای در حسابرسی. برای آشنایی بیشتر با تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با آزاد می توانید با صدای سنجش در تماس باشید.

کاردانی فنی گیاه پزشکی، کاردانی فنی انتقال و توزیع آب و خاک/آب کشاورزی، کاردانی فنی مکانیک/مکانیک شناورهای صیادی و کاردانی فنی مکانیک همگی مشمول کاردانی و کارشناسی گروه کشاورزی می باشند. پرورش صنعتی طیور و مهندسی فناوری دامپروری، مهندسی فناوری جنگلداری یکپارچه، لیسانس حرفه ای مدیریت ریسک کشاورزی.

 دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

رشته های هنری و تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با آزاد

 

لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی به شرح زیر است:

رشته های کاردانی و کارشناسی فرهنگ و هنر:کاردانی حرفه ای مترجمی انگلیسی، کاردانی حرفه ای روزنامه نگاری، کاردانی حرفه ای سازهای کلاسیک، کاردانی حرفه ای طراحی صحنه و لباس، کاردانی حرفه ای بازیگری، کاردانی حرفه ای مدیریت هتل، کاردانی حرفه ای اطلاعات و کتابداری.

لیسانس حرفه ای طراحی/تصویرسازی گرافیک، ترجمه انگلیسی، لیسانس حرفه ای عکاسی/تبلیغات و آموزش در امور فرهنگی کودک و نوجوان. برای آشنایی بیشتر با رشته های هنری و تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با آزاد با مشاورین صدای سنجش در تماس باشید.

در مقایسه رشته های دانشگاه آزاد و علمی کاربردی باید توجه داشته باشیم که اکثر رشته های دانشگاه علمی کاربردی مرتبط با استخدام هستند. اگرچه در این رشته ها دروس تئوری وجود دارد، اما دروس عملی در این رشته ها نسبت به دانشگاه هایی مانند آزاد بیشتر است که دانشجو را برای ورود به نیروی کار بهتر آماده می کند.

مزیت رقابتی و تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با آزاد

 

افراد می توانند در روزهای آخر هفته از جمله شنبه و جمعه برای تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی شرکت کنند و برخی از دوره ها برای افراد شاغل در نظر گرفته شده است. قابل ذکر است، دانشگاه علمی کاربردی فقط مدرک کاردانی و کارشناسی را ارائه می دهد.

بنابراین، اگر در یک دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کنید، نمی توانید به طور مداوم در مقطع کارشناسی ادامه دهید. در عوض، ابتدا باید مدرک کاردانی بگیرید، سپس پس از دریافت مدرک فوق دیپلم خود در یک برنامه کارشناسی پیوسته ثبت نام کنید.

از طرفی دانشگاه آزاد در کنار مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته هم مقطع کارشناسی پیوسته و هم ناپیوسته ارائه می کند. شما می توانید با انتخاب یک برنامه کارشناسی پیوسته، دوره کارشناسی خود را در چهار سال تکمیل کنید.

شهریه و تفاوت دانشگاه علمی کاربردی با آزاد

 

همانطور که مستحضر هستید شهریه دانشگاه آزاد عموما از دانشگاه علمی کاربردی بالاتر است زیرا دانشگاه آزاد کاملا خصوصی و دانشگاه علمی کاربردی نیمه دولتی است.

بنابراین، اگر به دنبال تحصیل مقرون به صرفه ‌تری هستید، به شما توصیه می‌ کنیم که در یک دانشگاه علمی کاربردی شرکت کنید.

وزارت علوم دانشگاه های آزاد و مدارک علمی کاربردی را قانونی تایید و به رسمیت شناخته است.

فارغ التحصیلان هر دو دانشگاه هیچ مشکلی برای درخواست شغل یا ادامه تحصیل در داخل یا خارج از کشور نخواهند داشت.

علاوه بر تحقیقات علمی و اختراعات، تعداد پایان نامه ها و مقالات چاپ شده نیز به واحد دانشگاهی بستگی دارد.

البته اعتبار مدارک این دانشگاه ها به معنای یکسان بودن اعتبار آن ها نیست.

جهت مکالمه با کارشناسان صدای سنجش لطفا از فرم زیر وقت مشاوره رزرو بفرمایید

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

تلفن پشتیانی رزرو وقت مشاوره

02166837359-02166868571

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.