رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

تراز کنکور سراسری چیست ؟ یکی از مهم ترین قسمت های کنکور می باشد . توجه داشته باشید که تراز در کنکور تعریف دقیقی ندارد ولی دانستن این نکته حائز اهمیت می باشد که هر چه تراز در کنکور بالاتر باشد بهتر است .در محاسبه نمره تراز در کنکور این که داوطلب چه نمره ای را کسب می کند اهمیتی ندارد بلکه وضعیت او در بین سایر داوطلبان اهمیت دارد زیرا برای مثال ممکن است شما یک بار نمره ی x  را در درسی گرفته باشید و این نمره بالاترین نمره شما در بین تمام شرکت کنندگان در آن درس باشد ولی بار دیگر در همان درس همان نمره  x را بگیرید ولی این بار شما کمترین نمره را در بین داوطلبان همان درس کسب کرده باشید .توجه کنید که اگر درسی سخت باشد برای همه سخت است و اگر راحت باشد برای همه راحت است .

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

تراز کنکور چیست
تراز کنکور چیست

راه کار های افزایش تراز در کنکور

برای افزایش تراز در کنکور راه کار های مختلفی وجود دارد که با توجه به آن ها و دانستن دقیق این راه کار ها شما می توانید به سادگی تراز خود را در کنکور در بین رقیبان و داوطلبان خود افزایش دهید .در این مقاله به بررسی راه کار های افزایش تراز در کنکور می پردازیم

کنکور سراسری نظام جدید 1403

  1. درجه سختی سوالات

توجه به این نکته ضروری می باشد که درجه سختی سوالات با تراز کنکور رابطه مستقیم دارد . پس اگر در درسی تراز کافی را کسب نکردید یا تراز خیلی پایینی داشتید نگران نباشید زیرا این امر به این معنی نیست که شما در این درس ضعیف هستید . سعی کنید در هنگام پاسخ دادن به سوالات آزمون اگر یه سوالی شک دارید و نمی توانید پاسخ درست را انتخاب کنید از انتخاب کردن پاسخ با ابهام و شک بپرهیزید زیرا هر 3 گزینه اشتباه باعث می شود شما 1 پاسخ صحیح را از دست بدهید .یا اگر در درسی تراز خیلی بالایی کسب کردید به این معنی نمی باشد که شما در آن در بسیار قوی هستید شاید احتمال بر این باشد که سوالات آن درس آسان بوده است .

مشاهده سوابق تحصیلی دانش آموزان از سایت سنجش sanjesh.org

  1. تعداد داوطلبان گروه های آزمایشی مختلف در کنکور

تراز کنکور سراسری چیست؟

در این قسمت نیز باید بدانید که تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور در گروه های آزمایشی مختلف تاثیری بسیار مستقیمی در کاهش و افزایش آن دارد .  یعنی هر چه تعداد شرکت کنند گان در کنکور بیشتر باشد تراز آن آزمون بالاتر می رود .

  1. نحوه ی درس خواندن با افزایش تراز در آزمون ارتباط مستقیم دارد

شما باید بدانید که چه روش هایی از درس خواندن ، خواندن چه مباحثی از کتاب های درسی و … باعث می شود که تراز شما در آزمون افزایش پیدا کند . توجه کنید که اگر می خواهید تراز بالایی داشته باشید هرگز هیچ قسمت از کتاب های درسی خود را حذف نکنید زیرا برای مثال بسیاری از داوطلبان آزمون های سراسری بخش هایی از کتاب را که از نظر خود بی اهمیت می دانند حذف می کنند حال فرض کنید درصد بسیار زیادی از داوطلبان قسمتی از کتاب را حذف کنند و تست های مربوط به آن قسمت را در کنکور در نظر نگیرند و پاسخی به آن سوال ها ندهند حال اگر شما به این سوالات پاسخ دهید توجه کنید که چه میزان تراز شما در کنکور افزایش پیدا خواهد کرد زیرا شما به سوالاتی که بیشتر داوطلبان به آن ها پاسخی نداده اند پاسخ داده اید .

  1. ارتباط رقیبان قوی با تراز کنکور

در این قسمت هم هرچه تعداد رقیبان قوی شما در گروه آزمایشیتان بیشتر باشد کسب تراز بالا دشوار تر خواهد بود و اگر شما درصد پایینی کسب کنید ترازتان کاهش پیدا خواهد کرد .برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با افزایش تراز در کنکور بهترین راه کمک گرفتن از بهترین مشاور ها و کسانی می باشد که در این زمینه سر رشته کافی را دارند و شما از سوابق این مشاورین اطلاعات کافی را داشته باشید .فرق بین درصد و تراز در کارنامه ی کنکور چیست ؟

درصد در هر درس از مجموع پاسخ های درست ، غلط و بی پاسخ در آزمون به دست می آید . در حالی که تراز بر اساس یک سری فرمول های پیچیده و با استفاده از نرم افزار های حرفه ای محاسبه می شود .تراز در آزمون های مختلف نشان دهنده ی ی سطح سوالات ( دشواری یا آسان بودن سوالات ) و میزان عملکرد داوطلبان را نمایش می دهد در حالی که درصد نشان دهنده عملکرد شخصی و برای هر داوطلب به صورت مجزا می باشد .در کارنامه ی  هر فرد تراز رو به روی درصد هر درس نوشته شده است و شما می توانید تراز خود را در آن جا مشاهده کنید .در کنار این موارد برای رتبه ی هر منطقه یک تراز کل وجود دارد یعنی برای هر نمره و رتبه یک تراز موجود است .بد نیست بدانید که وضعیت محاسبه تراز کنکور سراسری با محاسبه آن در دانشگاه آزاد متفاوت است .

یکی از سوال های مهمی که برای هرکس ممکن است به وجود بیاید این است که حداقل تراز قبولی در کنکور چقدر است ؟

تراز کنکور چیست ؟ معمولا تراز لازم برای قبولی در کنکور دانشگاه سراسری بین 4 هزار تا 9 هزار می باشد . توجه  داشته باشید که اگر شما در درسی درصدی که کسب کردید صفر باشد تراز شما در آن درس به 3500 می رسد و اگر در همه ی دروس شما این وضعیت را داشته باشید شانس قبولی در دانشگاه ای مطرح کشور را از دست خواهید داد .

باید بدانید که اگر قصد قبولی در رشته های پرداوطلب و برتر مانند پزشکی ، دندان پزشکی ، دارو سازی ، حقوق ، روانشناسی ، رشته های مهندسی کنکور در رشته ی ریاضی و … در دانشگاه های روزانه را دارید باید تراز شما بالای 9000 در گروه آزمایشی رشته ی مربوط به خودتان باشد .هم چنین شما می توانید با تراز های بین 7 هزار تا 9 هزار نیز در بسیاری از دانشگاه های خوب و در رشته های خوب مانند پیرا پزشکی ( مامایی ، پرستاری ، هوشبری و … ) قبول شوید .

 

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

 

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.