رزرو وقت مشاوره

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه


    منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • پاسخگویی سریع
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوران حرفه‌ای

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

چگونه در برنامه ریزی آزمون تیزهوشان عملکرد خوبی داشته باشیم؟

شرکت در آزمون تیزهوشان یکی از مهمترین آزمون های رقابتی در حوزه ی مدارس است .برنامه ریزی آزمون تیزهوشان برای موفقیت نیاز به مطالعه هدفمند و جز به جز منابع دارد زیرا هر سال رقابت برای این آزمون چالش برانگیزتر و سخت تر می‌شود. داوطلبان جهت تحصیل در مدارس تیزهوشان در این آزمون با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.  این آزمون به منظور پیدا کردن استعدادهای برتر در مقاطع مختلف تحصیلی صورت می‌گیرد و دانش آموزان با ورود به این مدارس سطح جدیدی از آموزش مانند معلمانی با درجه علمی بالا و محیط آموزشی برتر را تجربه می کنند.

همچنین داوطلبان برای شانس قبولی بیشتر و برنامه ریزی آزمون تیزهوشان بهتر است از مشاورین و متخصصین تراز اول کمک بگیرند. استفاده حداکثر از زمان و منابع موجود کلید قبولی در این رقابت است. در این مقاله به روش های برنامه ریزی برای شرکت و موفقیت در این آزمون می‌پردازیم با ما همراه باشید.

 

برنامه ریزی آزمون تیزهوشان

نحوه برنامه ریزی برای دانش آموزان

در مرحله اول نیاز به شناخت  توانایی ها برای ساعات مطالعه وحجم آن برای آمادگی در آزمون دارید، برای اینکار می‌توانید از یک مشاور یا پشتیبان خبره کمک بگیرید. شرکت در این آزمون درست مانند هر رقابت دیگری نیاز به برنامه ریزی با ثبات دارد که باید به صورت کاملا هدفمند انجام شود. هدفگذاری در برنامه ربزی آزمون تیزهوشان باید کاملا واقع گرایانه و مطابق با استعدادها و توانایی‌های دانش آموز انجام شود تا به نتیجه مورد نظر برسد که این کار با داشتن مشاوری متبحر و برنامه ریزی اصولی امکان پذیر می شود.

اگر هم اکنون برای این آزمون در مقطع تحصیلی آماده می‌شوید باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. نکته اول استفاده کامل از وقت است، بزرگترین اشتباه به تعویق انداختن حجم مطالعه به روزهای بعد است این کار فرصت مرور را از شما می‌گیرد و حجم زیادی از سرفصل‌های خوانده نشده را باقی می‌گذارد.

امتحان تیزهوشان

برای گرفتن نتیجه مطلوب باید مطالعه هر درس را در زمان معین خود انجام دهید و با استراحت‌های کوتاه آن زمان را از یکنواختی خارج کنید. همچنین دربرنامه ریزی آزمون تیزهوشان جمع کردن حجم زیادی از مطالعه برای یک روز باعث خستگی زیاد و به تعویق انداختن بیشتر آن می‌شود پس بهتر است از فرصت و برنامه خود حداکثر استفاده را داشته باشید. محل مطالعه همچنین باید ساکت، مناسب و دارای نور کافی باشد و بهتر است به دور از سرو‌صدا، تلویزیون و صحبت با افراد باشد.

همچنین بهتر از دانش آموز در بازه زمانی مانده به آزمون آرامش کافی داشته باشد و در محیطی به دور از دغدغه و استرس به تمرکز برروی آزمون خود بپردازد. یکی دیگر از راهکارهای مطالعه مناسب  و بهینه در برنامه ریزی آزمون تیز هوشان، خلاصه نویسی و مرور دوباره آن است، در خلاصه نویسی بعد از مطالعه هر فصل شروع به یادداشت برداری و جمع بندی نکات مهم می‌کنیم، این روش علاوه بر مرور دوباره باعث به خاطر سپردن بهتر مطالب می‌شود.

دریافت کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان

ظرفیت مدارس تیزهوشان

نکات مهم در آمادگی برای قبولی آزمون

نکات مهم بسیاری در آمادگی برای آزمون حائز اهمیت است که با رعایت آن‌ها از نتایج مطلوب تری برخوردار می‌شوید. نکته اول استفاده بهینه از زمان‌های مفید است. در مطالعه تعداد ساعت درس خواندن اهمیت ندارد بلکه ساعاتی که به طور مفید درس می‌خوانید مهم اس. ممکن است شما در روز 12 ساعت درس بخوانید اما یادگیری مفید شما در 4 ساعت اول باشد، این نوع مطالعه بازدهی خوبی ندارد. در  برنامه ریزی آزمون تیزهوشان برای برخورداری از حداکثر نتیجه در مطالعه بهتر است ساعات مطالعه را بخش بندی کنید و به آن زمان استراحت اضافه کنید.

در این صورت در زمانی که برای مطالعه در نظر گرفته‌اید باید با تمرکز کامل درس بخوانید و در زمان استراحت نیرو بگیرید، به این صورت ساعات مطالعه مفید تری خواهید داشت. توجه داشته باشید برنامه فشرده با ساعات بسیار بالا باعث بازدهی مناسب نمی‌شود بلکه ایجاد توارن در ساعات مفید مطالعه و استراحت برنامه ریزی شده به یک مطالعه هدفمند کمک می‌کند.

نکته بسیار مهم بعدی استفاده از منابع درست است. ممکن است در برنامه ریزی آزمون تیزهوشان به طور مفید ساعت‌های زیادی را به مطالعه بپردازید ولی به دلیل استفاده از منابع نامناسب به نتیجه مطلوب نرسید، پس بهتر است قبل از هر چیز منابع را به خوبی بشناسید و گزینه‌های مناسب را انتخاب کنید. نکته بعدی در این خصوص برنامه ریزی هفتگی و ماهیانه است، با گذاشتن هدف در هر هفته و پایان هر ماه به مرور بهتر و گرفتن آزمون از خودتان بپردازید.

تیزهوشان و برنامه ریزی

این نکته بسیار مهم است زیرا با روند پیشرفت خود آشنا می‌شوید و با انگیزه بیشتری به ادامه روند می‌پردازید. همچنین بهتر است در برنامه ریزی آزمون تیزهوشان پیش آمدهای اضطراری را در نظر بگیرید زیرا ممکن است با شرایطی غیر منتظره روبه شوید، در این صورت در نظر داشتن احتمالات در برنامه به کمک شما می‌آید تا زمان‌های تلف شده را جبران کنید و وقت کم نیاورید. همچنین مهم‌ترین نکته در روند مطالعه خلاصه نویسی و یادداشت برداری مفید است.

یادداشت برداری اهمیت بسیار زیادی در روند یادگیری دارد و باعث می‌شود نکات مهم بهتر در ذهن بماند و یادآوری بخش‌های مهم آسان تر باشد. با رعایت نکات ذکر شده در برنامه ریزی آزمون تیزهوشان بسیار حائز اهمیت است و با رعایت آن‌ها به نتیجه بسیار مناسب تری دست پیدا می‌کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نحوه برنامه ریزی و نکات مهم جهت شرکت در آزمون استعدادهای درخشان پرداختیم. این آزمون در هرسال برای ورود به مدارس تیزهوشان برگزار می‌شود. دانش آموزان هر سال با رقابت شدیدتر و تلاش بیشتر به آمادگی جهت شرکت در این آزمون می‌پردازند. برنامه ریزی و انتخاب منابع درست از مهمترین فاکتورها در روند آمادگی بری آزمون است.

همچنین یادگیری روش‌های مطالعه به نتیجه بهتر کمک بسزایی می‌کند. در روند مطالعه و برنامه ریزی آزمون تیز هوشان بهتر است از کمک مشاورین درجه یک بهره‌مند شوید و به صورت هدفمند تا روز آزمون با برنامه ریزی دقیق پیش پیش روید. همچنین نکاتی که در روند مطالعه در این مقاله ذکر شد بسیار قابل توجه است که با رعایت آن می‌توانید از نتیجه بسیار بهتری برخوردار شوید. نکته قابل توجه آرامش داوطلبان به دور از هرگونه استرس تا رسیدن به روز آزمون و ثبات در فرآیند برنامه ریزی با تعهد کافی برای رسیدن به هدف مورد نظر است.

تماس با واحد پاسخگویی صدای سنجش از طریق تلفن ثابت با شماره

02166837359-02166868571

پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1 شب

کاربر گرامی ،  در صورت شلوغی خطوط مجدد تماس برقرار نمایید .

بسته مشاوره تحصیلی

  • داوطلبان لطفا پس از خرید بسته مکالمه منتظر تماس کارشناسان صدای سنجش باشید
  • 0 هزار تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.